Hoeveel drinken jullie kindjes uit de fles? Als ik afkolf dan drinkt hij meestal maar 40-80 cc (met veel moeite) Maar als ik de (KV) berekenig er op los laat moet hij wel 145-170 cc drinken! Nu las ik op internet dat dat niet persé erg hoeft te zijn omdat ze de schade wel weer inhalen als ze de keer erna aan de borst gaan. Drinken jullie BV kindjes ook zo slecht uit de fles?
Komt vaak voor. Zolang je maar niet van plan was alle voedingen in een fles aan te bieden is het niet erg.
ik herken t ook mijn zoon drinkt als ik hem de fles geef max 70 cc terwijl hij ook rond de 150 cc min. moet drinken. trouwens hij krijgt ook bv erbij dus ik denk dat het daaraan ligt weet ook niet hoe ik het ga aanpakken als ik zometeen weer aan t werk moet.
mijn dochter heeft nog nooit meer dan 110 cc per fles gedronken hoor, geen zorgen. meestal drinkt ze zo rond de 80 cc per fles, toen ze onder de 6 maanden was kreeg ze wel zo elke 2 a 2 1/2 uur een flesje van 80 cc. Ze groeit nog steeds keurig hoor, en de kv formule gaat ook niet echt op voor bv kindjes hoor. Die van mij heeft volgens mij ook bij mij (live) nog nooit zoveel in 1 keer gedronken wat ze met kv vaak in 1 keer in de fles krijgen. Is naar mijn mening appels met peren vergelijken.
Mijn dochters record dat ze ooit uit een fles heeft genomen was iets van 150cc of zo. Meestal wilde ze na 80-100cc niet meer. Als ik werkte gaf papa gewoon wat vaker een flesje, en de rest haalde ze wel weer in als ik uit het werk kwam. Zou me er echt geen zorgen over maken.
Ik had ook zo'n slechte drinker op het kdv. Alhoewel, de ene dag ging beter dan de andere. En ja, ook bij mij was het 's avonds en 's nachts inhalen. Nu hij beter drinkt, zijn de nachtvoedingen ook een stuk minder. Bij mijn mannetje bleek het een kwestie van volhouden te zijn. Nu heeft hij er weinig problemen meer mee, maar er zijn dagen geweest dat hij volgens de leidsters aan het kauwen op de speen was met een gezicht van 'wat moet ik hier mee?'
Als ik dit zo lees mag ik niet klagen dus. Marijn drinkt zo'n 160cc per fles. In het begin minder en dronk hij meer bij mij maar dat is nu ook niet meer. Hij heeft gisteravond 160 cc gedronken en geslapen tot 3.00 uur. Dat doet hij ook als ik hem zelf voed.
Mijn zoontje drinkt prima uit de fles. Is wel even verbaasd dat het ergens anders vandaan komt, maar als hij de speen in zijn mondje heeft is het goed. Hij drinkt soms wel 180cc.
Sven drinkt nu makkelijk 180 a 200 op, maar dan drinkt hij maar 4 a 5x per dag. Met KV geeft men ook veel minder vaak de fles dan BV. Dan heb je uiteindelijk aan het einde van de dag evenveel gedronken. Tenminste zo denk ik dat het is. bijv 4x 150 of 6x 100! Zou dat het verschil verklaren?
Mijn mannetje drinkt ook niet veel uit de fles. Ook kolf ik trouwens niet zoveel. Ook zo rond de 80cc. Blijkbaar heeft hij hier genoeg aan, want hij lijkt na de fles tevreden en heeft ook voldoende natte luiers. Ik geef trouwens 6 voedingen op een dag. Hij zal het ook bij de volgende voeding aan de borst wel weer inhalen, want ook hier gaat de fles niet echt van harte... Hij doet er soms wel een uur over en dan drinkt hij slechts 60 ml. (drinkt dan af en toe een slokje en ligt verder wat te 'spelen' met de speen of te huilen.)
Annetje, misschien kan je een andere speen proberen? Eva krijgt met die van Avent er haast niets uit (in een half uur 40ml en valt dan in slaap), nu hebben we Difrax en drinkt ze 150ml in 20 minuten, dus dat is netjes.
Misschien niet eens zo een slecht idee van snoopy. Hier geen avent geprobeerd/gehad, maar vanaf het begin difrax s spenen en dat gaat super goed!
Hier trouwens Difrax 3 standenspeen, eerst op I dan even op III, dan II en dan I. Net als bij de borst , alleen doet ze over de fles 20 minuten in plaats van 5, maar dat moet ook.
Hier de afgelopen dagen weer een paar keer flesje BV gegeven. 160ml, 130ml en 175ml, alles vindt ze prima. Als ze minder krijgt, geeft ze niet aan daarna nog honger te hebben, maar als ze meer zou krijgen, drinkt ze het volgens mij ook gewoon.
ik denk dat bij bv het niet erg is dat ze eens wat minder drinken. je moet je, denk ik jeniet al teveel zorgen maken. zolang hij tevreden is. ze zullen zichzelf niet laten verhongeren hoor. als ze bijvoorbeel 50 cc drinken en ze hebben nog honger dan laten ze zichzelf wel horen. zolang ze regelmatig natte luiers heeft is er volgens mij niks aan de hand