Welke gordijnen?

Discussion in 'De lounge' started by Lentekriebel, Oct 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Wij wonen al zo'n 7 à 8 jaar in dit huis en we hebben (m.u.v. inbetweens voor de ramen aan de voorkant) nog steeds geen gordijnen.

Het 'probleem' is: Wij hebben kunststof kozijnen (van die lelijke spierwitte) met draai-kiep ramen en ik vind rolgordijnen of vouwgordijnen het mooiste, alleen wil dat niet met draai-kiep ramen, of je moet voor die hele dure Veluxgordijnen kiezen (vind ik persoonlijk te duur).
    Tot nu toe doen we bijv. op de slaapkamer de rolgordijnen dicht en gebruiken we dat als gordijnen, maar voor de babykamer vind ik dat niet wat. Normale gordijnen vind ik ook niet super.

Wat zouden jullie doen? En kennen jullie een nep-Velux die vele malen goedkoper is? (Ik heb het nog niet kunnen vinden..)

2. Jemm

Jemm Actief lid

Oct 5, 2013
    277
    0
    0
    Ik heb ook draai/kiep ramen, maar heb wel gewoon rol gordrijn.
    Maar wij hebben we nog een vrij brede vensterbank.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben paneelgordijnen ;) . Kan ik op verschillende manieren openschuiven en de draai/kiep raam kan ik zo ook makkelijk open zetten zonder gordijn schade want schuif ze gewoon op. Hebben het systeem van de Ikea :)

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wij hebben aan de voorkant vitrage en overgordijnen. Achter paneelgordijnen van Ikea en plakfolie tegen inkijk. Boven ook folie.

5. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Die paneelgordijnen van Ikea heb ik ook wel eens gezien, gaan die niet 'lubberen'? Of moet je ze goed verzwaren aan de onderkant?

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Die hebben we ook;) hangen wel mooi haha

7. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

Nov 21, 2010
    504
    10
    18
    thuis
    In paneelgordijnen zit onderaan een ijzeren gewicht (de breedte van het gordijn en zo'n 4 a 5 cm hoog) dat ervoor zorgt dat het paneelgordijn mooi strak naar beneden hangt. Hebben we op mijn werk op bijna alle afdelingen hangen ondertussen. Erg handig ook om te wassen enzo

Share This Page