de hele dag vol zitten...

Discussie in 'De lounge' gestart door JMay, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik woog voor mijn zw altijd 66 a 67 kg ..na mijn bevalling was ik 75 kg en toen ben ik door onbekende oorzaak afgevallen naar 48 kg..het schommelt nu tussen de 48 en 50 kg.
    (Ben 1.68 lang)

Maar nou vroeg ik me af of iemand dit erkent misschien ook een tijd na de bevalling ?

Ik zit de hele dag vol...ik heb vandaag 1 Italiaanse bol op rond 12u en ik zit nog steeds bom vol...zo vol dat ik ook gewoon echt niet kan eten :(
    De ene dag kan ik onwijs veel eten en ik heb dus ook dagen als deze er tussen.

Uit bloedonderzoek kwam niks..mijn schildklier enz werkt goed
    Maar vind het zo raar...ik teer gewoon op 1 boterham, wel lekker goedkoop:p maar zo kom ik natuurlijk nooit aan.

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

Heb ik ook gehad .. Mijn dokter zei , er is geen medische oorzaak , waarschijnlijk hormonaal .... Maar wees er maar blij mee :))

Ik was voor zwangerschappen 59 kilo .. Bij zwangerschappen zon 17 kilo aangekomen en daarna vloog dat er zo erg af dat ik na mijn 2e zwangerschap op gegeven moment 55 kilo woog .... Iets meer gaan eten toen want had geen tiet meer over Hihi

Weeg nu al 3 jaar lang 56/57 kilo en ben er erg blij mee

Maar ik had ook tijdddden lang na mijn bevalling geen honger . Kon een dag op 1 banaan leven :))

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ik ben 1.68 en 49 kilo en zit nooit vol :)

Vandaag al 3100 kcal op en nog honger, maar kom niet aan.. En dat terwijl mijn schildklier nu normaal werkt ( heeft te traag gewerkt maar ook te snel)

Zou je niks aan je maag hebben? Of stress? Zou wel naar de HA gaan daarmee.. Vooral omdat je net als ik weinig weegt moet je wel goed eten, desnoods je eigen dwingen aangezien dat gevaarlijk kan zijn als je weinig gaat eten gezien je ondergewicht

Dietist zei dat als ik onder de 45 zou komen ik drinkvoeding zou krijgen, zo serieus is het..

Je BMI is ook iets van 16-17? Erg laag dus.. Je moet net als ik al minimaal 1200 kcal binnenkrijgen als je de hele dag slaapt en in je bed ligt om je organen te laten werken.. En als je verder nog werkt of sport loopt dit al aardig op en heb je dus veel meer nodig.. Ik heb alleen al 1700 kcal per dag nodig om niet af te vallen, aangezien jij vergelijkbaar gewicht hebt en lengte jij dus ook neem ik aan.. Zo val je gegarandeerd af met maar 1 broodje vandaag

4. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @ muis nou ik ben er helemaal niet blij mee..doe mij maar 10kg meer.
    Sirieus heb echt liever wat spek om me lijf.

@miss Mac
    Ja idd ik probeer mezelf ook te dwingen maar het lukt echt niet:( zelfs iets lekkers niet.

Het enige wat er vorig jaar is vast gesteld dat mijn b12 extreem laag was (57) maar met injecties gaat dat nu weer goed.
    Als ik er niet bij na zou denken dan kan ik een dag zonder etenzZonder ook maar 1 hoger signaal te krijgen.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Herkenbaar, ik moet ook echt proppen maar volgens mij kom ik nog niet eens aan de normale dagelijkse hoeveelheid.. 43kg bij 1,61 hier..

6. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Als je omvalt zul je wel moeten meid! Of je word aan de sondevoeding gezet of astronautenvoer!

Met 1 broodje van 200 kcal per dag bij 48 kilo val je gewoon kilo's af en word je op een gegeven moment toch opgenomen.. Ondergewicht kan gewoon gevaarlijk zijn.. Een buikgriep en je hebt niks meer bij te zetten..

Ik zou echt hulp zoeken bij bijv een Dietist, dit is echt gevaarlijk hoor als je ondergewicht hebt en maar 1 broodje eet

Je BMI is 17,0, Onder de 18,5 is ondergewicht en als je daarbij nauwelijks eet val je dadelijk gewoon een keer om..

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ook al zo weinig Micchan !

Ik kom daar ook zeker niet aan al zijn er ook dagen dat ik niet meer kan stoppen met eten.
    Ondertussen zit ik nog steeds bom vol het gevoel van:
    Uitgebreid kerst diner gehad en het gevoel dat je uit elkaar gaat klappen omdat ze zoveel gegeten hebt.

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Maar een diëtiste kan me daar toch niet echt veder mee helpen ? Zolang ik dat volle gevoel heb krijg ik er niks in...
    Ik hoop dat ik straks honger krijg dan kan ik nog wat eten opwarmen.

Wil zeker niet opgenomen worden of wat dan ook en zal binnenkort de ha opnieuw bellen al ziet hij veder geen probleem omdat ik geen ondergewicht heb.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier kan ik ook makkelijk zonder enige honger op 1 broodje leven. Voel geen honger, trek of wat dan ook. Echter weeg ik wel een stuk meer: 75kg bij een lengte van 1.83. Kilo's gaan er bij mij ook niet vanaf ondanks heel weinig eten.. Lichaam is er denk ik te gewend aan :)

10. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Je maag kan ook kleine hoeveelheden zijn gewend waardoor hij nu formaat pinda is en je daarom al zo snel volzit. Vergelijk het met mensen die een gastric bypass operatie hebben ondergaan. Je kan je maag weer langzaam oprekken zodat ook je hongergevoel toeneemt en je meer kan eten.

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    En waar ik btw ook wel mee zit is dat de ha zei : dat vrouwen met weinig gewicht net als vrouwen met overgewicht verminderd vruchtbaar zijn :(

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat denk ik idd ook...dat hij gekrompen is.
    En een diëtiste kan je daarbij helpen ?

13. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Geen ondergewicht :( :( Je hebt erg ondergewicht net als ik met een BMI van 17 hoor ;)
    Ik ben even groot als jou en als ik onder de 46 kom moet ik zelfs al astronautenvoer en ik eet WEL gewoon superveel..

En als ik jou was zou ik mijn gevoel toch proberen aan de kant te schuiven.. Als je nu wat gaat eten neem ik aan dat je het er echt niet uit zal kotsen omdat je zo vol zit van 1 heel broodje in 24 uur..

Niet denken gewoon doen! 1 broodje van 200 kcal per 24 uur word echt je dood zo hoor..

Je kan toch niet leven met 1.68 en 48 kg op 1 heel broodje :(

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dat zei hij..vreemd he.
    Ik ga het zo idd gewoon weer proberen maar hoop niet dat ik er misselijk ofzo van word ...

15. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Beter misselijk dan op 1 broodje leven hoor.. Niet aan de mogelijke misselijkheid denken.. Gewoon doen ;)

16. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zou gaan proberen om kleine beetjes te gaan eten gedurende de dag. Dus niet een italiaanse bol, maar een kwart.. en dan een half uurtje later weer een kwart, of een halve banaan ofzo en dan weer een half uurtje later weer iets... zet je alarm op je telefoon en zorg dat je je eraan houdt... Eet en drink volle en voedzame producten. Heb je wel vaak genoeg ontlasting? Als je darmen stil liggen kan het zijn dat er niets meer bij past. Als je dan naar het toilet bent geweest heb je dus zo'n dag dat je opeens veel honger krijgt. Een bezoek aan de osteopaat kan dan zeker veel helpen. Succes!

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Opzich wel 1x in de 2 a3 dagen zo heb ik dat meestal.
    Bedankt voor de tip..ga het morgen gelijk proberen

18. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    1 x in de 2 a 3 dagen is weinig hoor... probeer anders eerst eens wat meer vezels te eten. Volkorenproducten en fruit. kiwi en vijgen schijnen goed te helpen. Mocht dat niet helpen zou ik sowieso eens een afspraak maken bij een (goede, dus eerst even navragen ergens) osteopaat.

19. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    ook vet is belangrijk voor een goede stoelgang trouwens. Je kunt gerust zorgen dat je extra olie binnenkrijgt d.m.v volle mayonaise te gebruiken bijvoorbeeld.

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Bedankt voor je advies.

Pff wil slapen maar zit zooooo bom vol dat het niet lukt

Deel Deze Pagina