Hoi dames, Ik heb echt namenstress voor ons tweede kindje: een meisje! Ons zoontje heet Tygo en zijn nu op zoek naar een passende naam voor ons dochtertje. Onze top-namen: Meyke Yinthe Lynn Maar bij alle namen hebben we wel iets op te merken haha! Meyke : lijkt veel om Mick als je afkort (zo heet ons pasgeboren neefje, zien we veel). + mijn man zijn naam is Auke + haar derde naam is Renske Yinthe : Was eigenlijk de meisjesnaam voor Tygo. Is al door mensen geraden en heb ik zelf eigenlijk ook al een paar keer genoemd dat die echt voor Tygo was. Lynn: Vinden we de minst mooie + lijkt op Rosalyn (mijn petekindje) Wat vinden jullie de mooiste en meest geschikte naam? Of hebben jullie wellicht nog suggesties? Er zijn een aantal 'eisen': - liefst met een klinker op het einde - liefst 2 lettergrepen - liefst geen v/f of s/z ivm achternaam Visser Helpppp!
Je wil er ook een Y in, zo te zien? Ik vind Meike of Maaike leuk, wel zo geschreven. Lynn vind ik niets, hoewel het voor mij wel in dezelfde categorie namen als Tygo valt.
Ik vind Meyke absoluut niet op Mick lijken... Ik zou het wel gewoon schrijven als Meike of Maaike (afhankelijk van hoe je het wilt uitspreken). Zoals jij het schrijft zou ik het uitspreken als Meejke. Als je per se een Y in de naam wilt, zou ik denk ik nog even verder zoeken. Succes! (Meike overigens erg leuke naam, ook passend bij Tygo.)
Voor mijn gevoel lijkt Meyke niet op Mick. Maar ik zou Meyke wel schrijven als Meike. Vind ik persoonlijk mooier staan. De andere 2 namen heb ikzelf niet zoveel mee.
In combi met jullie achternaam vind ik de volgende namen leuk. ( er van uitgaande dat jullie er een Y in willen ) Yenthe Visser Amy Visser Yfke Visser Lynn Visser Fayah Visser
Tygo & Amy, Ayla, Emmy, Evy, Faya, Fayen, Indy, Kaya, Kyra, Lexy, Lucy, Megan, Maxe, Maya, Nové, Reyna, Stacy, Suzy, Sylvie, Vayen, Yentl, Yolijn, Zara, Zoey
Van jullie namen ga ik voor Meyke maar dan wel geschreven als Meike, van bovenstaande posts viel Amy me op...Tygo en Amy Visser, ik ben voor
Leuk hoor, Yinthe Meyke vind ik gek gespeld en Lynn vind ik ook niet zo mooi klinken - en met de uitleg die je bij deze namen geeft zou ik ze inderdaad niet kiezen. Wil je er trouwens per se een y in? Of is het toeval dat de namen op jullie lijstje dat allemaal hebben? En wil je echt per se geen s-klank (s/z/c/ch/x) in de naam? Ik vind het zelf namelijk niet hele verkeerd klinken. Bijvoorbeeld Esmee Visser. Ideetjes met een Y: Abby Amy Emmy Hailey Indy Jaimy Kyra Lily / Lilly Marley / Marly Maya Myrthe / Myrte Nynke Quinty Romy Ruby Yade Yara Yentl Yuna (Esmay) (Evy) (Ivy) (Izzy) (Jessy) (Lizzy) (Lucy) (Yfke) (Ylva) (Zoey) Ideetjes zonder Y: Anna, Anne Benthe / Bente Cato Ella Emma Hanne, Hanna Janne, Janna Jula Julie Lara Laurie, Laura Lieke Lina, Lena Linde Lotte Luna Marlou, Milou Mia, Mila Mirre Mirte / Mirthe Nikki Nina Nora Nova (Else) (Esmee / Esmée) (Femke) (Fenna, Fenne) (Fiene) (Ilse) (Isa, Ize / Ise) (Lize / Lise, Lisa) (Rosa) (Sanne) (Sara) (Sofie / Sophie) (Sterre) (Suze) (Veerle) (Vera) (Zoë)
Geschreven als Jinte vind ik hem erg leuk. Maar misschien zit hier nog wat bij: Jikke Lente Mare Lotte Yana Inte Lana Kyra Tesse Imke Elki Myrthe
Tygo en Nova Tygo en Liva Tygo en Ava Tygo en Ivy Tygo en Quinty Tygo en Romée Tygo en Sofae Tygo en Vieve Tygo en Zoë
Lynn vind ik een leuke naam. Zou daar dus voor kiezen. Meyke zo geschreven vind ik niet mooi. Te gemaakt.
Ohhh, wat veel reacties! Dankjullie wel allemaal. Ik ga vanavond eens even rustig met mijn man naar de lijstjes kijken