Ik heb zojuist een paar ramen gedaan met eigen sopje. Gedaan toen het bewolkt was en nu schijnt het zonnetje en veeel minder strepen. Nog niet helemaal streep en druppelloos maar wel beter.
OT..ik heb glimtegels in het toilet...amper streeploos te krijgen. Ik heb je gratis doekje aangevraagd @GossipGirlxoxo! Ik ben benieuwd! Voor de ramen heb ik een bedrijf, die doen dat snelllll!
Ik heb een Kärcher, vind het ideaal. Ik gebruik gewoon een druppeltje dreft erin. En een theedoek om telkens de wisser af te doen, en voor de randen. Zo gaat het goed. Met zo stoomreiniger, pas gekocht. Dat is dus wel een miskoop. Werkt niet voor datgene waarvoor ik had gekocht
Ik kan echt niet zonder mijn karcher! Hier geen streepje te bekennen . Ik doe er warm water in met een paar druppels dreft en een paar druppels HG glazenwasser. Inderdaad na elke baan de strips van het zuigerding droog maken.
Hier precies hetzelfde, veel water en drupje dreft en na elke baan even de strips drogen En erna ook helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.
Ik heb er ook 1 en vind het heel fijn werken. Binnen wordt het altijd een natte bende als ik de ramen was. Nu niet. Omdat de ramen buiten veel viezer zijn gebruik ik voor buiten veel meer water dus dan vind ik een gewone wisser prettiger. Het wordt toch al nat. Ik gebruik ook warm water met een drupje dreft of ik doe er een oplossing van water en spiritus in. En tussendoor even die zwarte strip drogen.
Ik gebruil afwasmiddel en een trekker, en daarna de randjes met een hydrofielluier. Niks maakt ramen zo streeploos als een hydrofielluier
Dacht dat het aan mij lag, heb hetzelfde probleem. Zonde van het geld, paar keer gebruikt en vervolgens ligt het ergens op zolder niks te doen.
Ik doe dat ook, of Dreft en glansspoelmiddel, sop het in met een spons en zuig het met dat ding van het raam (ik heb hem van een ander merk). Je moet goed opletten dat er geen haartjes of prutjes tussen komen. Ik gebruik hem in combinatie met dat cleaning academy doekje, daarmee maak ik alle randen van het glas droog.
Kärcher fan hier het kan echt! Het is vooral belangrijk dat je je ramen goed nat maakt en je de “raamstofzuiger” zelf het werk laat doen. Meestal is hij in het begin wat stroef. Ik spuit eerst glasreiniger op de ramen, dan met een zeemspons poetsen en ik droog na met de doeken van Eco Rein .nl. Perfecto!
Ik zie veel verschillende doeken, welke heb je precies of kun je mij een linkje sturen in een privé bericht.