Afchuw van melkproducten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door minnie1979, 17 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen een ontzettende afchuw van melk gekregen.
    Ging gisteren zowat over mn nek.
    Nu moet je als zwangere veel melkproducten drinken, maar ik wordt er echt heel misselijk van :cry:
    Wat moet ik nu doen om toch aan voldoende calcium te komen?

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Probeer iets anders ... ik lust mijn hele leven al geen melk dus yoghurt, vla, drinkyoghurt etc. Anders calciumtabletten ...

3. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Dan ga ik maar drinkyoghurt proberen hoop maar dat dat goed gaat!
    Bedankt voor de tip!

Eigelijk word ik op het moment van veel dingen misselijk, moet mezelf echt dwingen om wat te eten.
    Zo vervelend straks verlies ik nog gewicht en normaal gesproken zou ik dat niet erg vinden maar nu wel aangezien er een beebje in mn buik zit!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb melkallergie. Volgens de huisarts was het niet erg als ik ze niet nam. Ik neem wel vitamine-pillen (met extra calcium en zo).

5. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Misschien hou je meer van Soja, daar heb je ook lekkere vla in! (de soja melk is vies)
    En daar zit veel meer calcium in dan in melk producten dus heb je er minder van nodig.
    Wat dacht je van vlees vervanger Vales, best te eten en er zit erg veel calcium in.

Groetjes, Mirelle.

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik hou ook niet van melk
    dokter heeft aangegeven om het ook uit boter en kaas te kunnen halen want van tabletten met calcium kan je slecht naar de WC en dit raade hij mij niet aan !

7. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik lust dat ook niet maar wel fruit en drinkyogurt en kaas zo heb ik dat ook gedaan met mijn eerste zwangerschap en heb een kern gezonde dochter van 5,dus nu doe ik dat maar weer zo... :)

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb calcium tabletten gekregen van de gyn.

9. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Gewone melk hou ik ook niet zo van maar ik drink nu melk met bananensmaak en eet een bakje fruityoghurt per dag.

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hallo,

Ik heb ook een melkallergie (kan werkelijk niet eens een chocolaatje nemen.... :()
    En daarnaast ben ik schildklierpatient. Daardoor kan ik geen soja nemen omdat mijn medicijnen dan niet werken.
    In principe hoef je helemaal niet extra melk te nemen als je zwanger bent. Als je veel granen en volkoren producten eet en verse groenten haal je daar de nodige calcium wel uit.
    Ik ben er tenslotte groot mee geworden ;)

Waar ik al als klein kind mee begonnen ben is geitenmelk. Ik dronk het toen vers bij de boerderij vandaan en nu uit pak van Friesche vlag.
    Ik moet zeggen de smaak is nog steeds romig al is het 'boerse' er een beetje af waardoor het wat lekkerder smaakt.
    Ze verkopen het in kleine pakken van 750 ml. Perfect als je het eens wil proberen.

Van caliumtabletten ga ik idd lastiger naar de wc dus neem ik ze niet. En soja-melk heb je tegenwoordig ook in smaakjes, dus is dat ook weer verholpen.

Deel Deze Pagina