(Rotterdamse) moeders, met kinderwagen de tram in?

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Een vraag aan alle moeders die (in Rotterdam) met de tram moeten.

Ik moet volgende week met de tram met de kleine (dan 6 weken oud). De tramhalte hier is alleen geen echte halte, hij stopt zeg maar midden op de weg. Daardoor is de tram een heel stuk hoger dan de straat, in mijn eentje ga ik nooit de kinderwagen + baby zelf erin krijgen.
    Mijn vriend zegt dan vraag je toch gewoon om hulp?
    Nou ging ik dagelijks met de tram toen ik nog zwanger was en uit ervaring weet ik dat er niet altijd een conducteur is om te helpen, als die er wel is is het nog maar de vraag waar in de tram hij/zij zich bevindt en je mag alleen achterin met je kinderwagen en ik ga ook nog eens op een tijdstip dat deze tram eigenlijk nooit echt druk is dus om hulp vragen zal misschien niet lukken.

Hoe doen jullie dit zonder dat het gevaarlijk wordt?

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tegenwoordig zit er volgens mij in iedere tram in Rotterdam een conducteur.

Ik zou dus gewoon om hulp vragen en anders gewoon even vragen aan iemand die daar zit? Dus een mede passagier?

Weet niet waar in Rotterdam je moet zijn maar op zuid rijden niet meer van die ouderwetse gele trams, in die nieuwere kan je dus overal behalve helemaal voorin met de kinderwagen naar binnen.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik vraag gewoon altijd hulp aan mensen die in en uit stappen, vaak hoeft dat niet eens dan doen de mensen het uit zich zelf al.

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ook in Rotterdam worden de mensen ineens hulpvaardig als ze een kinderwagen zien. Soms staan er wel 3 mannen klaar om je te helpen. Komt vast goed.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    In die nieuwe trams lukt het overal wel toch? Anders doorlopen naar de volgende halte als het net bij die ene halte niet gaat?

6. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Een brutaal mens heeft de halve wereld! Gewoon als je bij de tramhalte aankomt al even iemand aanspreken met het verzoek of hij/zij je de tram in kan helpen.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou gewoon om hulp vragen. De haltes waar ik altijd opstap zijn gelukkig gelijke hoogte dus heb er nooit last van.

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Er is echt niet altijd een conducteur hier, of hij stapt pas een paar haltes later in of staat voorin bij de bestuurder terwijl je achterin moet instappen met je kinderwagen. De volgende 2 haltes zijn ook hoog (het is in noord) en de derde halte toch al gauw 20 minuten lopen.. Ik ga maar duimen dat er iemand bij de halte staat die kan/wil helpen.
    Ben wel al met mn vriend en de kinderwagen geweest en mensen willen wel helpen alleen wij zitten echt de haltes voor de "drukte" instapt.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik word altijd geholpen met de kinderwagen. En dan zeggen ze dat ze in de randstad niet beleefd zijn! ;) gewoon anders even vragen

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Altijd hulp gehad met kids in de wagens. Moet je delft centraal station hebben richting Rotterdam. Halve meter in stap geen lift en altijd via de trap. Altijd hulp gehad. Vriendelijk vragen is het toverwoord. Maaaaar ik kan mijn. Mijn eerste ritje met kind en wagen nog wel herinneren , dood eng voor het onbekende komt goed.

11. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Irritant he? Hier bij mijn oude woning is de tram zo hoog en de stoep heeeel laag dat er uit gaan alleen niet gemakkelijk is. Heel stom gemaakt.
    Terwijl de halte tegenover, maar de andere kant op, de stoep gelijk loopt met de tram.

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat dacht je van een draagdoek/draagzak? :) Probleem opgelost !

13. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Bij ons is de stoep gelijk met de ingang. Maar ik heb wel eens meegemaakt dat er zo'n ouderwetse tram op de lijn zat. Die was ineens een stuk hoger nog. Maar er schoot altijd wel iemand te hulp. Ook bij andere haltes waar de stoep laag is. Ik heb er eigenlijk nog nooit om hoeven vragen.

Deel Deze Pagina