Wanneer mogen baby's voor de 1e keer zwemmen in het chloor zwembad? Wij willen met kerst namelijk naar Centerparcs. De een zegt 6 weken, de ander 6 maanden en weer een ander na de 1e inenting..?
dat verschilt per bad... 8 weken en 3 maanden hoor je vrij vaak. Sommige baden doen het pas vanaf 6 maanden. Maar kindjes mogen echt wel voor die tijd al zwemmen hoor. Met 8 weken is het alleen vaak nog moeilijk om de lichaamstemp. goed te houden. Na een minuutje of 10, hebben ze het vaak al koud. Jou kindje is met de kerst echt wel oud genoeg om het 20-30 minuten vol te houden in een bad van 31+ graden. Natuurlijk verschilt het per kindje, je hebt koulijers (staat wel vreemd zo, dat woord haha) en kindjes die het langer volhouden, maar ik denk dat dit wel redelijk is.
Ben bij mijn dochter met 5 maanden begonnen met babyzwemmen en ga nu deze week met Milan voor het eerst. Mij is gezegd na de eerste intenting, maar hou er rekening mee dat ze meestal nog niet het volledige half uur vol maken ivm. kou.
Wij gaan de week na kerst naar centerparks (met oud en nieuw). De week van kerst zijn ze dicht :x we konden die week dus niet boeken. Ik ga als hij 3 maanden is babyzwemmen dus dan mag het met de kerst zeker wel.
wij gaan met 3 maanden babyzwemmen, maar volgens mij mag het wel eerder. Maar hoe jonger ze zijn hoe eerder ze het koud hebben en dat moet je niet willen denk ik. Maar vanaf 3 maanden moet dat prima kunnen
Ik ben met 3 maanden gaan babyzwemmen, maar het mocht al vanaf 8 weken. Wel geven ze het advies de eerste inenting af te wachten.
Bij ons mag je gaan babyzwemmen vanaf dat ze de inentingen hebben gehad. Hier is dat rond de 8 weken oud. Daarna mag ik gaan babyzwemmen. Ik begin hier rond de 10 weken maar inderdaad is ook per zwembad verschillend. Sommige zwembaden vermelden dat het vanaf de 12 weken mag. Ze willen geen aansprakelijkheid (indekken voor "je weet maar nooit"). Gewoon even vragen bij het zwembad en anders bij CB of verloskundigen, die hebben de vraag vast vaker gehad. Succes en veel plezier!
tegen mij werd verteld rond 10 weken omdat ze dan hun eigen temperatuur kunnen regelen, en na de eerste inenting
Wij gingen laatst ook voor het eerst zwemmen met onze zoon, in Center Parcs. Maar het was geen succes, want het water was veeeel te koud (peuterbadje) en het was er stampvol. Ik ga nu gewoon babyzwemmen bij ons in de buurt...dat is in een warm zwembad en dat lijkt me veel lekkerder voor zo'n kleintje.