ik kan niet slapen.. al een poosje heb ik weer last van mijn chronische hartprobleem en af en toe ritmestoornissen. niet continu, dus ze kunnen er op dit moment niks aan doen , maar op momenten zoals nu bijvoorbeeld wel last. ook hou ik vocht vast en heb dikke enkels , benen, tot ongeveer net boven de knie ( knie zie je bijna niet meer ) ook in de buik, en onderrug.. daar neem ik plastabletten voor maar dan nog omdat ook de ritmestoornis zo nu en dan optreed wisselt de hoeveelheid vocht vast houden daar ook door.. en dan kan ik niet lekker liggen, weet niet waar ik mezelf laten moet.. voel ik elke over slag, extra slag en elk wisselend ritme , traag, snel, een overslag een extra slag dan weer een paar snelle slagen enz.. is de ritmestoornis weer meer aanwezig.. en ik wordt daar zo vervelend van.. dus ben maar weer eens uit bed gegaan terwijl man en dochter heerlijk slapen en achter de computer gaan zitten, proberen mezelf af te leiden om het maar niet te voelen..
Balen joh niet slapen om wat voor rede is nooit fijn, Ik dacht dat ik een hersenscbudding had, maar vage klachten klopte niet ( hoofs gestoten aan steiger) Na googelen kan t niet anders dag t reactie is op de ab van de blaasontsteking... Ik heb t gevoel dat me hoofd uit elkaar knalt, rillerig en zweten, nee ik ben niet ziek of grieperig, wel balen aan de ene kant is nog een effect dat ik moeier ben, aan de andere kant kan ik dus niet in slaap komen... Morgen direct ha...
Zijn het hartklavhten of komt het door stress? Dat laatste heb ik nl veel gehad, met als gevolg druk op de borst en ook veel overslagen,heel irritant maar volkomen onschuldig. Nu geen last meer gelukkig. Als je er zoveel last van blijft houden toch maar terug naar je ha want vervelend is het wel. Mss heb je baad bij betablokkers?
joky ik ben echt bekend met deze klachten die komen en gaan.. bètablokkers ik heb er maar kan er niet tegen.. krijg elke bijwerking. uiteindelijk was de pijn vannacht hels.. en na 11,5 uur op de spoed eisende hulp blijkt dat ik een breukje in het buikvlies heb. wat nu opspeelt omdat er vocht tussen is gekomen op verkeerde plek. wat vermoedelijk er al sinds mijn operatie in 2009 zit ( niet goed geheeld) en nu dus opspeelt. de ritme stoornis was er ook nog steeds met de extra en overslagen.. maar daar kwam dit keer het probleem niet vandaan..
wensdroom; heb je al verschillende betablokkers geprobeerd? en wat heb je dan aan bijwerkingen? zijn die erger als wat je nu hebt? kun je eventueel niet bij de huisarts slaaptabletten krijgen? heb hier door de betablokkers last van extreme vermoeidheid, inspanning lukt niet meer omdat hartslag geblokt wordt, koude handen en voeten, duizelingen. maar zou het niet willen ruilen voor een leven zonder betablokkers. jij hebt geen pacemaker ofwel? anders zouden ze het basisritme wat hoger kunnen zetten zodat het overpaced...
alle bijwerkingen die je maar kan bedenken.. duizelig, licht in hoofd, omvallen, bloeddruk daling, koud, rillerig.. mijn dossier is zo groot dat ik van alles al heb gehad, mag ook niet alles i.v.m. ook leverprobleem.. ik heb geen pacemaker nee maar dit keer was het hart niet de boosdoener maar een breuk in de buikwand..
hmmm das wel balen, al herken ik wel de bijwerkingen die je opsomt. ik 'val' hier ook regelmatig tegen het deurkozijn aan als ik bv net uit bed kom, even een duizeling en dat koud herken ik ook maar dan vooral in mn benen/handen. heb je ook al dingen geprobeerd te schrappen? afhaalchinees cola/koffie chocolade rustiger aan doen? weet niet hoe actief je nog bent? of kan zijn? maar wellicht toch iets te veel hooi op je vork? en een maze operatie? daar ooit iets van gehoord? want zo is het toch echt geen doen hoor. ik heb dit zo nu en dan wel eens en nou het afgelopen jaar ook regelmatig doordat zoontje nog steeds niet doorslaapt en dat heeft weer werking op mn hart qua onregelmatigheden.