Misschien een domme vraag: Wij zijn pas verhuist, of nou ja we zijn nog bezig in de klusfase. De buren aan de ene kant hebben wij al mee kennisgemaakt. Alleen de andere buur hebben wij nog niet gezien. Hoe maken wij kennis met hem/haar? Zou het vreemd zijn om daar aan te bellen en te vertellen dat wij naast hem/haar wonen? Is dat nu misschien nog te vroeg en kunnen wij beter wachten totdat we alles klaar hebben?
Ik zou aanbellen. Sinds een half jaar heb ik buren (nah, twee verder) die zich nog nooit hebben voorgesteld. Jammer vind ik dat. Ik vind aanbellen niet gek. "Hoi, ik kom me even voorstellen."
Ik vind het helemaal niet vreemd om aan te bellen en je voor te stellen. En ook niet te vroeg. Vind het juist heel netjes, zullen ze zeker waarderen!
Ik vind het persoonlijk juist heel vreemd om het niet te doen. Is een kleine moeite en een goede start!
Wij gaan binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis krijgen en zijn zeker voornemens om even aan te bellen bij de buren om ons voor te stellen. En juist wanneer we starten met klussen, zodat ze zich ook niet bezwaard hoeven te voelen wanneer ze last hebben en hier wat van willen zeggen. Dus ik zeg direct doen
Wij hebben ons voorgesteld en aangegeven dat we nog wat kluswerk hebben dus bij voorbaat excuses voor de overlast
De afgelopen 2 dagen waren meer het huis opknappen, echt lawaaierig was het nog niet. Heb altijd zo'n idee dat mensen het onprettig vinden als je ineens aanbelt. Dan ga ik toch maar eens aanbellen.
Wij hebben ons bij naaste buren voorgesteld door aan te bellen. Toen we een! gesetteld waren House warming gedaan voor naaste buren, dus enkele huizen in ons rijtje.
Wij hebben beide keren op de dag Vd sleutel overdracht bij de buren aangebeld met een bos bloemen als excuus voor de komende overlast en ons dan gelijk even voorgesteld
Ik zou aanbellen en kort voorstellen met evt de uitnodiging om een keer bij jullie te komen voor een bakkie of een etentje als het huis klaar is. Ik vind het niet gek hoor. Wij gaan morgen bij een woning kijken waarvan we de buren al kennen, ik zie ons al staan met een fles wijn op de eerste dag om ons netjes voor te stellen ga ik natuurlijk wel doen haha
Wij hebben ook op de dag van klussen met het hele gezin even aangebeld bij de beide naaste buren. Bij 1 stel direct uitgenodigd even wat te drinken en nu hebben we al leuk contact met ze, ook al wonen we er nu 5 maanden later nog steeds niet... Andere mensen uit de straat aangesproken als ze toevallig buiten waren (of andersom). Komen er veel op de fiets, is ook maar 300 meter van ons oude huis vandaan, dus al veel contact. Na de verhuizing staat wek een feestje op de planning.