Hoe lang deed jij er over om je rijbewijs te halen?

Discussion in 'De lounge' started by xbabyxdx, Apr 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Het einde van mijn opleiding is eindelijk in zicht! :)
    En ik had beloofd aan mijn man dat als dit het geval was, dat ik dan weer de moeite zou nemen om mijn rijbewijs te halen. Het enige probleem is : faalangst. Maar goed.... nog 1 keertje proberen!

Binnenkort kan dus ik de opleiding gaan volgen die ik echt heel graag wil gaan doen, maar..... dan heb ik wel een rijbewijs nodig en een auto. ;) De motivatie is er, nu nog de moed! :)
    Ik ga het max. 3x proberen. Lukt het dan echt niet, dan ben ik gewoon niet geschikt om auto te rijden.

Hoe lang deed jij er over om deze te halen?
    Wat vond je moeilijk?
    Binnen hoeveel examens ben je geslaagd?

2. Catheny

Catheny Actief lid

Jul 1, 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    29 lessen in totaal.
    Theorie en praktijk beide in 1 keer gehaald.
    Vond het niet moeilijk, maar mijn praktijk vond ik zenuwslopend.

Succes !

3. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    40 lessen, maar dan wel spoedcursus.
    In 1x theorie gehaald en mijn praktijkexamen ook.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    34 lessen in totaal, in 1 keer geslaagd.
    Mijn man heeft er 4 keer over gedaan, hij rijdt nu prima, echt heel goed, maar bij hem waren het zenuwen, zou toch zonde zijn als je na 3 keer afrijden dan stopt. Heb je alles voor niks gedaan.
    Ik zou er dan gewoon voor gaan en er komt vanzelf een keer dat je het haalt, desnoods met staatsexamen.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik heb er 9 maanden over gedaan. Geen flauw idee hoeveel lessen. Is al 27 jaar geleden. :D

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    28 lessen, 3 x theorie en 2x praktijk examen. Binnen een half jaar gehaald.

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

May 9, 2012
    2,715
    907
    113
    13 lessen en 3 weken op de kop af. Eerst theorie gehaald in 1 x, toen de 13 lessen gedaan en daarna in een keer de praktijk.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb vijf keer af moeten rijden maar wel met 7 maand mijn rijbewijs gehaald.
    Het voordeel was dat ik alles vrij snel oppikte, en met een maand of drie voor het eerst af ging rijden. Het nadeel was dat ik dichtklapte als ik het cbr alleen al zag en dus steeds de meest domme fouten ging maken. Uiteindelijk een staatsexamen gedaan (bnor heet dat geloof ik) en die ochtend in de spiegel gezegd 'laatste keer en anders koop maar een mooie fiets!' Niet nodig geweest gelukkig :)

Edit: aantal lessen weet ik niet meer. Ik reed twee keer in de week tot mijn eerste examen en daarna voor elk nieuw examen nog een lesje. Ik hoefde niets meer te leren omdat mijn zenuwen in de weg zaten, gelukkig was dat ook de mening van mijn instructeur ;)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #9 Liekje81, Apr 21, 2016
    Last edited: Apr 21, 2016
    Is alweer 10 jaar geleden, dus weet het aantal lessen niet meer. Maar in 2 maanden en in 1 x geslaagd, ook voor de theorie.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Dacht iets meer dan een jaar. Rustig aan elke week een lesje, auto rijden is niet mijn sterkste kant. Wel veel lessen gehad dacht 50. Eerste keer afrijden met faalangst examen gezakt, 2de keer normaal examen geslaagd :) Ik dacht ook 3 keer en meer niet, maar dacht ook nee doorgaan want anders heb je al het geld weggegooid. Had wel zo iets als ik het de 2de keer niet haal ga ik het nog een keer proberen maar dan voor automaat. Of in een heel rustig dorp :p zoals mijn vorige woonplaats. Dan rij je naar de snelweg en de weg er na toe is een 80 baan met 2 x een rotonde.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik heb iets van 33 lessen gehad,

Heb 27 lessen gehad bij een rijschool ( pakket)
    Theorie in 1 keer gehaald met 3 maanden.

Ik had moeite met voor en achteruit inparkeren, bochtje achteruit en de 3 keer steken draai

De rijschool zei 2 keer in de week tijdens de lessen " je bent dom" je gaat het nooit halen " met een beetje geluk mag je de idioten test doen" daardoor deden ze nooit manoeuvres oefenen met mij want ik was er niet klaar voor.

Ik was er zat van, kwam huilend thuis na elke les, heb toen examen aangevraagd met de wetenschap van zakken maar dan was ik iig klaar met het contract en kon ik elders lessen.

Zo gezegd zo gedaan, proefles gehad bij een andere rijschool deze zei dat ik prima kon rijden, veilig rijden ook, manouvres was ook prima ik deed het te perfect waardoor het sneller fout ging ( van eerdere rijschool stoppen 10 cm langs de stoep en 10'tegels achteruit meetlat werd er letterlijk bij gepakt en 9'tegels of 11 achteruit was al commentaar) hij zou het rijden met mij niet meer oefenen maar 6 keer een uurtje manouvres en moeilijke situaties oefenen

Hij vroeg meteen examen aan,
    Ik heb in 2 weken 6 lessen gehad en mocht op, ik ben toen geslaagd

Oude rijschool bleek dit bij meer leerlingen te doen en uiteindelijk zijn ze na een jaar failliet gegaan

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

20 uur in 5/6 weken.

13. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    8 maanden over gedaan.
    2x theorie en 2x afrijden..
    Ik moest eerst afleren want ik kon het al wel maar had dus al eigen stijl en dat mag niet 😯

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,147
    3,174
    113
    Ik had m binnen een half jaar. In 1x m'n theorie gehaald en in 1x afrijden gehaald. Mocht na 18 lessen afrijden maar er was een wachtlijst, heb uiteindelijk 25lessen gehad

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Bij de vierde keer geslaagd! Eerste twee keer was ik er achteraf gezien nog niet echt klaar voor, derde keer was pech en vierde keer was fantastisch :)

Sindsdien en veilig en gewenst chauffeur, dus het was uiteindelijk ergens goed voor denk ik dan maar :p

16. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

Feb 15, 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Hoeveel lessen geen idee. Theorie en praktijk beide in 1 keer behaald in 2 maanden tijd. Soort van snel cursus.

17. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

volgens mij 50 uur. 3x theorie, 1x ttt en in 1 keer het examen :)

18. Veera

Veera Niet meer actief

8 maanden geloof ik.
    Beide examens in 1x geslaagd

19. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

Aug 23, 2015
    1,614
    1
    36
    zo'n 5 - 6 maanden als ik mij niet vergis.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

2 maanden lang elke week één les gehad van 1,5 uur. Theorie in 1x gehaald, praktijk in 2x.

Share This Page