Zo intens, zo pijnlijk. Tips?

Discussion in 'De lounge' started by Elena22, Jun 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,112
    1,799
    113
    Kraamverzorgende
    Even klagen. Sinds een tijdje groeien mijn verstandskiezen scheef en drukken daardoor de rest van mijn gebit scheef. Met enige regelmaat slaat de pijn hiervan in alle hevigheid toe. In het najaar wordt ik geopereerd en worden al mijn verstandskiezen in een keer getrokken maar tot die tijd moet ik de pijn maar zien te handelen. Nu ook weer sinds twee dagen enorme pijn aan de rechterkant van mijn mond. De pijn is zo intens dat ik niet eens kan beschrijven of het nou van onder of van boven komt. Ik kan ook niet net doen of de pijn er niet is want het is een constante aanwezige pijn. Ik doe alles al, ik slik pijnstillers (pcm en ibu), poets goed mijn tanden, flos en spoel met mondwater en nu ook met kamille thee om te kijken of dat iets helpt. Maar helaas niks lijkt te werken. Heeft iemand nog tips want op dit moment hindert het mijn dagelijks leven ook, ik ben chagrijnig door de pijn, door de pijn nergens zin in en bang om te eten of te drinken. Alvast bedankt! Klaagmodus weer uit.

2. minon

minon Niet meer actief

Het eerste wat bij mij opkomt: waarom pas dit najaar alles eruit? Waarom niet via de kaakchirurg twee om twee dan ben je een stuk sneller geholpen.

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

May 31, 2011
    1,170
    15
    38
    Contact opnemen met je tandarts en dit voorleggen. Misschien kunnen ze je operatie naar voren schuiven. Sterkte

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vraag me ook af waarom dat zó lang moet duren? Ik kon zelf binnen een week of 2 terecht en idd hier ook 2 om 2 gedaan.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,112
    1,799
    113
    Kraamverzorgende
    Er staat een lange wachtlijst voor de de operatie en ik moest op groenlicht van de verzekering wachten ivm 100% vergoeding. Het ziekenhuis waar ik wel direct kan heb ik een hele nare ervaring mee na een eerdere operatie en wil ik dus gewoon echt niet naartoe. Normaal gesproken heb ik nergens last van maar een keer in de zoveel tijd speelt het op maar dan is het wel gelijk zo intens.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Echt niet wachten tot het najaar! Contact opnemen met je tandarts en als ze je niet eerder willen helpen, naar een andere tandarts!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou écht niet willen wachten, straks loop je constant met pijn en eindig je met een scheef gebit. Een ziekenhuis wat verder weg misschien?

8. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,112
    1,799
    113
    Kraamverzorgende
    Misschien dat ik dan inderdaad maar ga kijken naar een ziekenhuis wat verder weg.

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    gengigel er op smeren?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,112
    1,799
    113
    Kraamverzorgende
    Kan ik dat gewoon bij de drogist krijgen?

11. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Zeker proberen je afspraak te verplaatsen. Zodra je pijn hebt valt het onder spoedafspraak wat dus snel verholpen moet worden lijkt me?
    Had je de pijn al toen je de afspraak gemaakt had of is dit later gekomen?

12. aboe

aboe Actief lid

Oct 2, 2012
    246
    10
    18
    Ik zou ook de afspraak verschuiven. Hier nsmelijk hetzelfde gehad en kon dezelfde dag nog terecht. Enne ik dacht dat ik las dat je Mirena eruit gehaald is (kan me vergissen hoor) maar dan willen ze vanwege complicaties liever niet je (verstand)kiezen trekken.

Succes!

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

Feb 20, 2012
    9,071
    1,917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zie dat jullie proberen om zwanger te raken, zou dan helemaal zo gauw mogelijk dit achter de rug willen hebben. als je zwanger bent in het najaar gaan ze je echt niet opereren hoor.

zou als de donder gaan kijken waar het sneller kan ;)

sterkte

14. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Ik dacht ook aan dat (verdovende) spulletje wat je bij baby's op het gebit smeert. Weet ff niet meer hoe het heet.... Maar misschien helpt het je deze dagen door?!

15. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ik zou proberen om de afspraak te verzetten! En dan 2x2 kiezen voordat je nog verder van huis bent.

Sterkte ermee!

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verzekering bellen en vragen waar je terecht kan!

17. Alf

Alf Niet meer actief

Gaasje drenken in waterstof peroxide, dubbel vouwen en paar minuten op kauwen. Gedesinfecteerd de evt ontsteking.
    En, operatie? Moet het op een ok, of 'gewoon' bij kaakchirurg op de poli?
    Tandarts bellen en vragen of ze snellere afspraak kunnen regelen.

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Idd op je strepen staan!
    Sowieso raar dat je zo lang moet wachten als de rest van je gebit er nu scheef door staat??
    Spulletje voor kinderen heet dentinox.

19. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

May 11, 2013
    2,604
    3
    38
    Dit inderdaad.

Afgezien van het feit dat ze je niet gaan opereren als je zwanger bent, zou ik het zoiezo fijner vinden om pijnloos en daarmee ook veel minder gestressed zwanger (proberen) te raken.
    Je geeft zelf al aan dat de pijn je zo belemmert in je dagelijkse leven, dat zou je jezelf en je partner toch niet nog langer aan willen doen?

Aan 1 kant snap ik je gevoel dat als je in het ene ziekenhuis een nare ervaring hebt gehad dat je dan niet meer terug wil, maar was dat voor en soortgelijke ingrep of totaal iets anders?
    De ene dokter is de andere niet he?

20. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Heel gauw die afspraak vervroegen. Die pijn is nou niet echt een goed teken.

Share This Page