Wie heeft dé gouden tip?? Al een hele poos is mijn dochter echt aan het klooien met haar eten.. fruit gaat wel, maar zodra er brood of groente in moet... DAMN! Ze slaat het gewoon uit mijn handen! Heb van alles geprobeerd, en haar ook zelf laten eten, maar dan gooit ze het gewoon zelf (hard!) op de grond. Met afleiding (lees; speeltjes) lukt het wel een beetje, totdat ze daar weer aan gewend is, maar wil er geen circus van maken... Dus, meer meiden met dit probleem? en hoe lossen jullie dit op, zodat je kleintje wél goed eet?
Mn zoontje heeft rondom die leeftijd ook zo'n fase gehad. Het is mi geen opzet of onwil hoor, maar meer een spelletje: lekker alles op de grond gooien, op de tafel tikken/slaan of tegen de aankomende lepel met eten. Ik gaf hem altijd wat in zn handen: bestek, dekseltje, speeltje en dat gooide hij dan ook op de grond, maar dan was hij even zoet, had hij zn handen niet vrij om eten weg te slaan en ondertussen at hij wel. Je hebt ook van die activiteoten speeltjes die je met een zuignap op het blad van de kinderstoel/ tafel kan plakken, ook een leuke afleiding.
Dochter eet hier gewoon zelf, sinds ze 7-8 maand was. Ja, er gaat ook veel op de grond (ze zit hier echt expres de hond en katten te voeren), maar ze eet zelf ook voldoende. Eten met rijst wordt hier ook meer op de grond gesmeten dan gewoon aardappelen met groente of pasta. Met een lepeltje geven was hier maanden terug ook al drama, en vloog het eten nog meer door de lucht.
Hier vanaf 6 maanden zelf laten eten en dit gaat uiteraard gepaard met het nodige gemors maar daar moet je toch één keer door... Hier hielp het uiteindelijk wel om aan T. te vragen het eten dat hij niet moest hebben op de tafel te leggen en aan te geven dat we het echt niet leuk vonden dat we de vloer telkens moesten schoonmaken.. Je kan natuurlijk wel een grote plastic onder de stoel leggen.