sper.... hoeveelheid??

Discussion in 'Zwanger worden' started by moedershart, Dec 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moedershart

moedershart Actief lid

Nov 2, 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    ik weet niet goed waar ik deze topic moet plaatsen daarom die ik maar hier, :)

hoeveel totaliteit is ongeveer 1 zaadlozing "gemiddeld"? met wat kan je dat vergelijken? :(:(:(

want eigenlijk verlies je toch wel een deel van de zaadlozing dadelijk na het klussen of??

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Wij hadden bij zowel het onderzoek als IUI-1, 55 miljoen zaadjes en volgens de gyn was dit gemiddeld.

Overigens na bewerking (dan halen ze alleen het beste zaad eruit in een lab), hadden we er de vorige keer nog 2.5 miljoen over. Morgen tweede IUI, ben benieuwd hoeveel er dit keer overblijven.

Edit, ze doen tegenwoordig een formule, met hoeveelheidxbewegelijkheidxvorm, en daar komt een procent uit, die was bij ons 53% en dat was ook gemiddeld tot goed.

3. moedershart

moedershart Actief lid

Nov 2, 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    dat is toch gigantische veel... de natuur zit raar in mekaar vind ik soms!

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    haha ja he! 2.5 miljoen vond onze gyn trouwens niet zoveel, net voldoende voor IUI, maar ze had liever 10+ miljoen gezien.

Onder de 1 miljoen (na bewerking) ga je denk ik op voor IVF/ICSI.

Maar van al die 55 miljoen.. hoeft er maar 1 door te zwemmen :D

5. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Bedoel je in visuele hoeveelheid? Eén tot drie kleine lepeltjes, het verschilt naar mate de man veel of weinig opgewonden is en of het kort of langer geleden is sinds de vorige zaadlozing.

De hoeveelheid "terugloop" is minder als je zelf na de zaadlozing een orgasme krijgt (met randjesfietsen eventueel). Ook het feit of je man blijft doorstoten bij de zaadlozing speelt een rol. Blijft hij tijdens de ejaculatie diep gepenetreerd stilliggen, komt er nadien ook minder uit.

6. moedershart

moedershart Actief lid

Nov 2, 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    ja dat bedoelde ik, ow ok thx voor de reactie.
    van dat doorstoten wist ik ook niet heb dan maar iets bijgeleerd :p

Share This Page