Wat is nu echt leuk met een kleintje van 1?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Romymama, 23 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    We zijn ons aan het oriënteren voor komende zomer. We willen graag in juni gaan en onze dochter zal dan 1 jaar (en een maand) zijn.

We hebben totaal geen idee wat nu echt fijn is met een kindje van 1. Zelf lijkt mij vliegen fijner dan met de auto. Dat is zo'n lange zit! Maar ik heb geen ervaring natuurlijk..
    Normaal gesproken zijn we wel van de luxe en hebben een aantal keren in all-in hotels gezeten.

Dus luxe vinden we belangrijk, als ook dat er 's avonds nog wat te zien valt vanaf je balkon / terras.

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    wij zijn afgelopen jaar naar gran canaria geweest hij was toen 14 maanden. Vlucht duurde 4 uurtjes.

we zaten in hotel dorado beach

3. veense

veense Niet meer actief

Alles is nog leuk op die leeftijd.
    Wij hebben toen dochter 1 jaar en maand was 4 weken door Europa gereisd: paar dagen hotel in Praag, 2 weken huisje in Tsjechie, paar dagen hotel in Wenen en aansluitend paar dagen familiehotel in Duitsland. Ze vond alles even leuk, reizen in de auto was geen enkel probleem, iedere dag uit eten ging ook prefect.
    Toen ze 1 jaar en 10 maanden was naar Malta geweest, 2 weken rondgetrokken in huurauto, verschillende hotels, ging ook allemaal prima!

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Op die leeftijd zou ik gewoon doen wat jullie zelf leuk vinden. Over een jaar of 5, als je kindje behoefte krijgt aan animatieteams/vriendjes etc op vakantie kun je altijd nog je vakantie aanpassen aan je kind.

Toen onze dochter 13 maand was hebben wij een maand met de vouwwagen rondgetrokken door Oost-Europa, een combi van stedentrips, wandelen en strand. Ook hebben we dat jaar diverse stedentrips gemaakt. Ik ken ook genoeg gezinnen die met een 1-jarige door Thailand, Australie, Cuba of Amerika zijn getrokken. Doe vooral oets.wat bij jullie zelf past zou ik zeggen.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik zou persoonlijk niet meer kiezen voor een hotel. Beter zit je in een huisje of appartement (of aparthotel met eten).

Een kindje van 1 slaapt nog 1 of soms 2 keer per dag. En vanaf 7 uur slaapt je kindje. Dan zitten jullie dus in het donker op je hotelkamer te kijken... En de hele avond op een klein balkon zitten is ook niet echt wat. Als je een huisje hebt kan je lekker buiten gaan zitten. Kan een van jullie makkelijk in het zwembad blijven of iets anders doen in het huisje. Je kindje slaapt dan op een aparte slaapkamer en dat is wel heel erg fijn.

Met kleine kinderen hebben wij nooit meer een gewone hotelkamer genomen. Altijd appartement of huisjes met 2 of meer slaapkamers. Dat geeft zoveel meer vrijheid en je kindje kan ongestoord slapen.

Een luxe hotel moet je alleen voor jezelf doen. Een kindje van 1 heeft niets aan een waterpark en jullie kunnen in de avond toch niet naar het entertainment.

6. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dit bedoelde ik inderdaad.. Een hotel lijkt me daarom ook niet zo geschikt. Of je moet een fantastisch uitzicht hebben (dat er voor je terras / balkon nog wat gebeurd), maar ik wil ook niet afgelegen ergens in een huisje zitten met z'n drietjes zeg maar..

7. veense

veense Niet meer actief

Als wij op vakantie zijn zijn we zo rond 9 uur weer terug in ons hotel, en dan zijn we allemaal moe hoor. Dus dochter ging 9 jaar lang naar bed, sliep binnen een paar minuten (ook met lichten aan) en dan konden wij ons nog rustig klaarmaken om naar bed te gaan of nog even de (afgelopen/komende) dag door te spreken. Kwestie van gewenning.
    Wij boeken ook geen hotels om daar van alles te doen, buiten het hotel is alles veel interessanter. ;)
    Afgelopen zomer 2x met een baby en een 9-jarige in een hotel geslapen, gewoon op 1 kamer, ging ook prima. Moet persoonlijk niet aan een huisje denken, ben niet op vakantie om zelf voor mijn eten of de schoonmaak te zorgen!

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Op die leeftijd zijn kinderen nog best wel makkelijk om mee op vakantie te gaan.

Wij zijn meer van het kamperen, maar huren ook regelmatig vakantiehuisjes als we met het vliegtuig ergens heen gaan. Hotels vind ik met kinderen niet zo heel geslaagd. Inderdaad het feit dat je allemaal op 1 kamer zit en als je kind dan slaapt, moet je vrij stilletjes doen of de hele avond op je balkon op een plastic stoel zitten. In een appartement of huisje heb je meer ruimte of zelfs een eigen tuin.

Bovendien zijn kinderen op die leeftijd weliswaar nog vrij makkelijk in je vakantieritme te plooien, maar soms zijn ze gewoon echt moe. Als je dan nog moet eten in een restaurant is dat niet zo heel handig, en is het fijner als je gewoon thuis kunt blijven en even zelf iets in elkaar kunt flansen.

Qua bestemming maakt het niet zoveel uit volgens mij. Als jullie het maar een leuke bestemming vinden, je kind heeft toch nog geen mening, haha. Leuke dingen doen, dagje strand, zwemmen, wandelen, ze vinden op die leeftijd alles leuk waar papa en mama bij zijn, dus dan is het altijd goed. Wij zijn met eenjarige kinderen naar Venetie, Londen, bergwandelen in Oostenrijk, strand en cultuur in Toscane etc. geweest en ze vonden het allemaal prima.

9. Mandy84

Mandy84 Actief lid

5 okt 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi,

Wij zijn afgelopen juni met ons zoontje van 12 mnd een weekje naar de camping geweest (stacaravan) in nl. het was prachtig weer en we hebben ons prima vermaakt met wandelen, fietsen, zwemmen, naar het strand, uit eten.
    In september dus met 15 mnd zijn we een weekje naar Turkije (all incl) geweest en ook daar hebben we ons prima vermaakt.
    We wisselden elkaar iedere middag af wie in de hotelkamer bleef als zoon moest slapen (hij slaapt ongeveer 2 - 3 uur in de middag), daarnaast veel gezwommen en elke dag gewandeld. Savonds vermaakte wij ons prima vanaf een uur of 20.00 op de hotelkamer met tv, een potje kaarten of rummikub.
    Wij hebben persoonlijk wel het idee dat alles om de kleine draait en je je eigen ritme daar gewoon op aanpast.
    Ons zoontje vindt het overigens niet prettig om lang in de auto te zitten en wordt best snel 'vervelend', daarom zou ik nooit voor een autovakantie kiezen maar dat ligt heel erg aan je kind.

10. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Hihihi hier moest ik even om lachen :D

Verder fijne tips en ideeën hier :)
    Dochter is volgend jaar zomer ook 1 jaar oud en ik heb de vakantie afgelopen zomer best wel gemist.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn naar Dubai, Cannes en New York geweest met de kindjes. Allemaal vliegvakanties. Op deze leeftijd vinden ze alles nog leuk. Vooral Dubai is ons erg goed bevallen. Super relaxed!

Hier hadden we wel een hotel. Kinderwagen mee en dan sliep ze Savonds, als wij uiteten waren in de kinderwagen. Als we dan rond 23.00 in de kamer kwamen was het vaak nog eventjes een kwartiertje spelen en dan ging ze de nacht in. Soms konden we haar ook slapend overleggen.

Overdag sliep ze op een standbedje of ook in de wagen. Ze zijn nog heel flexibel op die leeftijd!

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik moest ook even lachen om die zin, haha.

Ik zie dat jouw dochter 6 dagen jonger is dan mijn dochter. Wij willen volgend jaar graag naar Kroatië rijden (als de situatie het toelaat natuurlijk).
    We willen in 2 dagen rijden.
    We gaan gewoon rustig aan doen, 2 uurtjes rijden.. stoppen en even spelen en eten. En dan zo verder. Savonds lekker in een hotel oid en dan de volgende ochtend weer verder rijden.
    Niet afgelopen zomer, maar die daarvoor zijn we met familie naar Kroatië gereden en mijn neefje was toen net 1. We zijn in een keer gereden en hij heeft heel veel geslapen. Hij sliep ook in de buggy als we uit eten gingen.
    Wij willen deze keer verder Kroatië in en dat scheelt een paar uur rijden. Dus wij overnachten.
    Onze dochter vind autorijden niet erg. Nu iig niet haha. Hopelijk veranderd dat niet, anders gaan we het sowieso niet doen.

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Eigenlijk precies dit. Wij zijn toen onze zoon 14 maanden oud was naar de Dominicaanse republiek geweest. Meestal at hij nog wel gewoon mee in het restaurant en als we daarna nog wat gingen drinken sliep hij gewoon in de kinderwagen. Overdag lagen we lekker aan het zwembad en sliep hij ook in de kinderwagen in de schaduw. Vond het een super relaxte vakantie, echt heerlijk!
    Ons ventje is wel echt heel makkelijk en past zich gemakkelijk aan. Hebben nooit echt een strak ritme gehad, heeft hij ook niet persé behoefte aan en dus werkte dit voor ons heel goed.

14. veense

veense Niet meer actief

Ik bedoelde dat ze 9 jaar lang alle vakanties (en dat waren er veel!) gewoon naar bed ging op het moment dat dat uit kwam, of wij nu wakker bleven of niet ;)

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Vorig jaar zijn wij op Tenerife in Villa Tagoro geweest. Mooie appartementen, volkomen gerenoveerd, goede bedden, grote woonkamer, groot terras. (Of in ons geval omheinde achtertuin/plaats. Aparte slaapkamer, waar we met zijn drieën sliepen, all inclusive, verwarmde zwembaden en leuke animatie 's avonds (en dat interesseert mij eigenlijk vrij weinig, maar heb daar roofvogelshow gezien, zo cool!!)

Twee jaar geleden zijn wij in een superluxe hotel in Turkije geweest en wat hierboven staat het is niks!! Klein balkon, omdat we een kindje hadden zaten we aan de zijkan, dus naar de zee staren en verder niets te zien.
    Mijn dochter is trouwens makkelijk, sowieso, maar op vakantie gaat ze in een ander ritme. Wij zitten niet om 19 uur in ons appartement, dan gaan we eten. Buggy mee en een grote hydrofiel en als ze moe was sliep ze in de buggy. Geen probleem, late middagslaapjes. En ze sliep ook uit.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij zijn twee keer all-in op vakantie geweest met onze oudste (toen 11 maanden en bijna 2 jaar): heerlijk! Vond de latere vakanties in een appartementje echt niets: zelf koken, boodschappen halen, toch schoonmaken etc. Nee dat ervaar ik niet als vakantie, doe ik het hele jaar al en dat is mijn inziens toch altijd veel relaxter thuis. Zelfs met oudere kindjes (vorig jaar) vond ik het niet echt wat.. Pff.
    In het ene all-in hotel konden we op 10 meter van onze kamer wat drinken en dat deden wij dan ook (met babyfoon mee) of een van ons haalde wat en dan dronken we het op ons ruime terras op. Wij zaten toen ook nog direct aan een baai, dus konden op ons strandbedje liggen terwijl onze dochter echt 5m verder binnen lag te slapen overdag. Was echt enorm genieten!

Maar, dat gezegd hebbende het ligt er natuurlijk ook helemaal aan wat je wilt. Ik wil rust, zon en wat zwemmen, mij geen zorgen hoeven te maken om het eten, geen onverwachtse extra kosten etc. dus dan is all-in ideaal. Als je meer bent van kamperen of een huisje/appartement ergens huren dan zou ik dat ook met een jong kindje gewoon blijven doen, dat past dan gewoon beter bij jullie en het kindje past zich waarschijnlijk echt wel aan.

17. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Er zijn tegenwoordig juist heel veel parken met appartementjes met de all inclusive formule! Het beste van beiden!

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja, kan inderdaad ook ja! :) Kindjes vinden volgens mij veel prima: als papa en mama het maar naar hun zin hebben en ontspannen zijn ;)

Deel Deze Pagina