Veeeeel afvallen, hoe ging dat bij jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik vraag me af hoe anderen die veel gewicht kwijt zijn geraakt het hebben beleefd.. De eerste 10 kilo was ik zo kwijt, de 5 erop gingen moeilijker en de laatste 5 is echt knokken geweest.. Daarma een dip gehad van 3 weken. Ik zit er nu weer in, maar het valt toch wel tegen. Je moet echt wel een heel erg lange adem hebben zeg maar..
    Ik moet er nog 15-25 kwijt, hopelijk voor eind dit jaar.
    Hebben jullie het ook met ups en downs gehad?

    En ik vraag me af of jullie over jullie hele lichaam zijn afgevallen. Mijn gezicht is smaller en mijn heupen en benen ook, maar mijn buik nog niet echt geloof ik. Maar het ergste zijn mijn borsten, ik heb nog steeds een cupF!! En ik wil zo graag naar een C toe..
    Hoe is dat bij jullie?
     
  2. ilo

    ilo Actief lid

    15 mei 2012
    226
    0
    0
    Petje af zeg!!
    Je moet er inderdaad veel doorzettimgsvermogen voor hebben.
    En het belangrijkste daarna nog is je eetgedrag pertinent aanpassen om het juiste gewicht te behouden...

    Na veleeeeee verschillende soorten dieten ben ik er vorig jaar mee gestopt....besloot tevreden te zijn om wie en hoe ik ben en ben tot ik zwanger werd stabiel gebleven....
    Tot ja...tot....ben morgen op de kop 40 weken zwanger en zit 5 kilo onder mijn start gewicht voor de zwangerschap zeg maar...haal daar de kilos van het kindje en alles nog af en ik ben na mijn zwangerschap zowiezo 10 kilo lichter dan toen ik zwanger werd.

    Ik zie het echt als een cadeautje en ga er echt op letten dat ik het goede eetpatroon aan blijf houden plus heel veel wandelen met ons nieuwbakken zoontje straks...love it!!
     
  3. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Het behouden ben ik niet bang voor.. Voor ik op dieet ging had ik al 5 jaar hetzelfde gewicht :)
    Accepeteren wil ik niet. Het is ook niet gezond en het zit me in de weg.
    Wel fijn voor jou dat je nu onder je startgewicht zit zeg! :)
     
  4. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen ervaring met veel afvallen, maar ik zou zeggen dat veel bewegen altijd onderdeel zou moeten zijn van gezond afvallen ...
     
  5. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ja klopt, dat doe ik ook.
     
  6. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je dat in een sportschool doet, zou je daar om advies kunnen vragen: wat je moet doen om bepaalde regio's slanker te krijgen.

    Ik vind het trouwens heel knap dat je al zoveel kwijt bent! Misschien zijn juist die laatste kilo's een kwestie van tijd en veel geduld?
     
  7. bagheera

    bagheera Bekend lid

    2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring maar wil jullie wel echt een compliment geven! Wauw wat een resultaten. Wees er maar heel trots op ookal moet je nog een hoop kilo's kwijt. Super hoor!
     
  8. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben zoveel aan het afvallen nu! ben nu 17 kg kwijt en moet nog 8 kg. jee wat wegen de laatste loodjs zwaar zeg! echt knokken nu. Ik ben begonnen in februarie met afvallen en ben heel trots op het resultaat tot nu toe! voel me zoveel beter nu :) en heb meer veel meer zelfvertrouwen. Ik sport er nu wel bij, ben aan het hardlopen nu wat heerlijk is :) vandaag zag ik een dvd van vorig jaar van de vakantie en zei tegen mijn zoon: mama wil nooit weer zo dik worden nooit weer! :) maar ook hier gaat het nu langzaam en met weken ertussen dat ik niks afval terwijl ik zo mijn best doe... maar ik zet door! alleen wod ik nu geconfronteerd met jaloezie van een vriendin die ook bezig is! als ik trotsben op weer een KG er af reageert ze niet of nauweliijks. kan echt merken dat ze jaloers is nu... terwijl het mijn bedoeling natuurlijk niet is... ik ben nu gewoon 20 KG lichter dan haar omdat ik eerder in zag dat we te dik waren... maar ze kan het niet hebben... maar ik zet door en dit maakt mij nog meer sterker om mijn einddoel te bereiken :) vandaag paar nieuwe kleren gekocht in een paar maten kleiner en dat voelt goed heel goed haha
     
  9. bagheera

    bagheera Bekend lid

    2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annetske wat een prestatie ook van jou! Heerlijk toch dat je nu geniet van beweging?!

    Zou alleen wel oppassen met bewoordingen richting je zoon over mama wilt nooit meer zo dik worden.. Mijn stiefmoeder is erg veel afgevallen (en inmiddels weer bijgekomen) en was er heel erg mee bezig. Mijn jonge broertje kwam opeens met opmerkingen dat hij geen 2e boterham wilde want dan werd hij dik, of een geen snoepje meer wilde. Kind was 5 of zo vond het erg ongezond dat hij er schijnbaar veel van mee kreeg.

    Zeg niet dat jij dat doet hoor overigens! Goed voorbeeld is alleen maar prima voor je zoon. Maar ben zelf toen erg geschrokken van de uitspraken die een jochie van 5 toen maakte, werd er verdrietig van.
     
  10. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    hey marieke ik ben nou 34 kilo afgevallen. En ik moet nog 15 kilo maar ben 2 maanden op hetzelfde gewicht nu ..zeer frustrerend motivatie is ook weg moet ik zeggen :( de laatste weken snoep ik nog wel es :( Maar ik moet echt schop onder me kont ofzo want het is echt heerlijk gevoel om in kleinere maten te shoppen. Aan mijn lichaam merk ik zelf niet dat ik slanker ben geworden maar mensen om me heen beginnen het nu te zien dat ik slanker ben geworden en natuurlijk aan mijn riem die strakker kan en broeken die nu veel te ruim zijn en kleinere maten pas merk ik dat ik aan mijn lijf ben afgevallen. Gek genoeg zie ik mezelf nog steeds dik in de spiegel Ow en bh maat is wel kleiner geworden eerst had ik cup e en nu d
     
  11. friezinne82

    friezinne82 Bekend lid

    6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi!

    Ik ben de afgelopen twee jaar (met een zwangerschap tussendoor) 20 kilo afgevallen. Ik ben er erg trots op! Ondertussen moet ik nog zo'n 30 kilo afvallen en dan is mijn bmi nog niet gezond... Op dit moment heb ik even een dip en vind ik de hele wereld oneerlijk, maar ik wil wel weer doorzetten! Ik zal ook moeten gaan bewegen want op het 1 keer in de week sporten na doe ik vrijwel niks.

    We gaan ervoor!
     
  12. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.096
    27
    48
    Gemert
    Hey Lotgenoot ;)

    Zoals je weet ben ik ook bezig met afvallen en mag ik als ik naar de weegschaal kijk niet klagen.
    Maar het gaat idd echt met ups en downs en in het begin gaat het veel makkelijker dat is gewoon echt zo
    Ik heb nu ook een periode gehad dat ik dacht, laat maar, effe rust, ben toen weer iets meer gaan eten en snoepen maar kwam niet extreem aan ofzo, ook wel lekker om te weten voor de toekomst.
    Maar toch ben ik 2wk terug weer begonnen en moet zeggen nu gaat het er wel weer makkelijker af, zo gek. Misschien omdat ik dus even de teugels iets of wat heb laten vieren nu weer aantrek. Er valt dus ook weer wat aan te trekken en dat had ik eerder niet toen het zo langzaam ging.

    Als ik in de spiegel kijk zie ik ook nog gewoon mezelf zoals ik was, is echt heel gek.
    Shoppen vind ik ook nog heel moeilijk.
    Reacties krijg ik soms wel maar soms ook helemaal niet en dat is toch moeilijk, je moet echt de motivatie uit jezelf zien te halen en dat is niet altijd even makkelijk.

    Mijn buik is hier ook een groot struikelblok daar wil het er ook niet echt vanaf gaan, baal daar ook best van.
    Mijn borsten blijft de cupmaat zoals hij was, alleen de omvang slinkt wel.

    Volhouden he, je kan het!!
     
  13. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik ben inmiddels 20 kilo kwijt, de 1e 10 heel gemakkelijk en snel na de bevalling, maar de laatste 10 met shakes omdat ik me er niet toe kon zetten 'normaal' te blijven eten. Overdag at ik bijna niet en 's avonds propte ik me vol... En dan vooral met zoetigheid! :)

    Ik drink sinds deze week 3x per dag een shake, daarvoor deed ik het al 4 weken 2x per dag maar at ik wel mijn avondeten. Door 's avonds te eten kreeg ik alleen maar meer trek, dus ben ik daar sinds deze week mee gestopt. En dat gaat me veel gemakkelijker af!

    Wel beloon ik mezelf door 1x in de week (in het weekend) wel gewoon 's avonds een lekkere, gezonde maaltijd te eten, bijvoorbeeld als we ergens anders gaan eten. Anders is het voor mij gewoon niet vol te houden en het moet ook leuk blijven.

    Ik wil er nog 10 af, dan zit ik weer op hetzelfde gewicht als 2 jaar geleden en kan ik al mijn oude broeken weer aan! :) Mijn shirts en bloesjes pas ik alweer, ben helemaal trots haha!
     
  14. Tese

    Tese Niet meer actief

    Marieke sommige vrouwen kunnen na een zwangerschap 40 kilo afvallen en nog een flinke buik houden doordat de buikspieren na de bevalling niet goed aangesloten zijn. Kan dit misschien bij jou het geval zijn? Dan kun je
    afvallen en sporten tot je een ons weegt maar dat zal dan altijd zo blijven en er helpt alleen een operatie tegen.
     
  15. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Muppet, dat is een goed punt! Maar mijn fysio heeft dit na de bevalling bekeken en mijn buikspieren zijn gelukkig goed gesloten :)

    Ha Monique :D
    Dus jij ook met golven zeg maar.. Dat laten vieren heeft hier ook wel geholpen, even niet zo streng zeg maar. Mijn weight watcherscoach gaf me de tip om even rustig aan te doen en het daarna weer op te pakken. En jouw cupmaat hetzelfde gebleven..oh jee dat wilde ik niet horen. Straks heb ik maat 38 en dan nog steeds een F, dat wil ik echt niet..zelfde geldt voor mijn buik :(

    Ik zie mezelf ook nig hetzelfde, als ik ga winkelen pak ik nog steeds mijn oude maat uit het rek.

    Doortje, shakes zou echt niks voor mij zijn, dat hou ik niet vol. Met ww mag je alles eten dat is het enige dat voor mij werkt.
     
  16. Juul84

    Juul84 Niet meer actief

    Ik zou zeggen: lees eens het boek '100% gifvrij' , dan begrijp je waarom die laatste kilo's zo moeilijk zijn.

    Petje af voor de dames die al zoveel zijn afgevallen!
     
  17. Citroentje

    Citroentje VIP lid

    7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Als 1e voor iedereen die al zoveel kwijt is WAUW goed!!!!

    @Marieke ik zou niet zo naar je cupmaat kijken het is nl zo dat de cup en de omvang met elkaar samen hangen..ff voorbeeldje, ik had maat 95 D en heb nu -na ruim 30 kilo te zijn afgevallen- 85 D, nog steeds D maar wel 10 cm smaller, de cup D bij 85 cm omvang is kleiner als de D bij 95 cm (hoop dat het nog duidelijk is) Daarbij is het maar een letter...heel makkelijk gezegt maar zo werkt het ook bij de weegschaal, het gaat erom hoe je je voelt en hoe je in je vel zit. Bij de 1 is dat bij 90 kg en de ander pas bij 65 kg... Ik merk zelf ook dat ik vaak naar de getalletjes op de weegschaal kijken zonder nou eens goed in de spiegel te kijken wat eigenlijk het belangrijkste is.

    Bij mij gingen de 1e 10 kg ook makkelijk, al had ik wel bij elke mijlpaal (onder de 100 komen, 95, 90 enz) even een dipje en bleef ik hangen. Inmiddels ben ik ruim een jaar bezig en stond ik al 3 maanden stil met afvallen. Erg frustrerend als je zo je best doet en nog niet afvalt. Omdat ik toch echt nog wel wat kilo's kwijt wil heb ik het radicaal aangepakt en ben ik powerslim gaan doen. Powerslim is een eiwitdieet met wel heel veel lekkere producten zoals broodjes, repen, soepstengels, pudding, shakes, pasta's, pannekoeken enz.. (ben even heel uitgebreid omdat sommige mensen bij eiwitdieet meteen zeggen dat ze niet alleen maar op shakes kunnen leven)
    Ik heb er echt geen moment spijt van dat ik hiermee begonnen ben, heb geen honger, mag lekkere dingen eten, kan voor het oog van mijn kinderen "gewoon" eten wat ik ook heel belangrijk vind en daarbij vliegen de kilo's er weer af! Ben nu bijna 5 weken bezig en al 7 kg kwijt!

    Ik ben ook wel over mijn hele lichaam afgevallen, Ik sport in warmtecabines en word daar ook om de 3 weken gemeten dus het is ook echt zichtbaar. Maar ik begin nu pas echt smaller te worden in mijn gezicht.
    Voor het verloop van mijn afvallen zie mijn onderschrift!
     
  18. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hee Citroentje,mag ik vragen welk eiwit dieet jij doet???

    Ik ben 38 kilo afgevallen en nu is daar 5 kilo bij,veel vocht die je in de eerste week zo hard kwijt raakt.Nu weeg ik een paar maanden 85 ,maar wil er nog zeker 10 af,doe nu 2 shakes weghtcare en een gezonde maaltijd maar het schiet niet op,in ieder geval veel succes iedereen!!!
     
  19. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Sorry,lees nu net dat het powerslim is..Niet goed opgelet...
     
  20. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    Ik ben al jaren aan het vechten tegen me overgewicht en ik zit nu zelfs op een gewicht wat ik woog aan het einde van me zwangerschappen vreselijk!!!! Ik heb alle dieten wel gehad en niks beter er van geworden. Ik heb me nu vanmorgen ingeschreven bij weight watchers en ga eerst voor de 5 procent. Stapje voor stapje probeer ik nu af te vallen. Het probleem bij mij is dat ik teveel te snel wil en dat moet ik nu echt afleren. Ik moet het stapje voor stapje gaan doen. De 5 procent is nu 4,8 die ik eerst moet afvallen en daar ga ik eerst voor. Als ik die heb gehaald ga ik voor de 10 procent en zo hoop ik langzaam maar zeker me kilo's (ruim 30 kilo) kwijt te raken. Ik wil heel graag nog een 4e mocht dat tussendoor gaan gebeuren dan stop ik natuurlijk even en ga na me zwangerschap weer verder...maar voorlopig word ik niet ongesteld omdat ik te zwaar ben dus er zal eerst wel het een en ander afmoeten.....

    Succes!!
     

Deel Deze Pagina