Broodbakmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door Senna84, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Ik ben opzoek naar een broodbakmachine waar ik gewoon alles in kan mikken en die dan zelf het deeg klaar maakt en het brood afbakt.

Ben benieuwd wie er eentje heeft hoe die bevalt, dus eigenlijk welke jullie aanbevelen?

2. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben een broodbakmachine van het merk panasonic (SD 2501). We bakken alle broden zelf en kopen niets meer bij de supermarkt/bakker.
    En wij zijn er heel enthousiast over het vult goed en het is echt super lekker! Het meel is van het merk Soezie en bij dit soort hoeft alleen water. Je hebt ook van Soezie dat je zelf zout, gist enz toe moet voegen maar dat is moeilijk om te maken en smaakt dan ook vaak niet goed.

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb geen broodbakmachine meer, wel gehad. Grootste nadeel aan de mijne vond ik dat er geen timer op zat.
    Ik kon hem dus alleen aanzetten als ik al wakker was en kon ook niet zien hoelang hij nog nodig had. Hierdoor was het soms wel lastig plannen en had ik nooit s ochtends lekker vers brood.
    Dat is dus iets wat ik je wil meegeven om op te letten.

4. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wij hebben er 1 van Panasonic.
    Weet niet meer welk type. We kunnen de gist in ieder geval in een los bakje doen, dan voegt hij het zelf later erbij. Ook zit er een vakje voor noten en zaden.

We hebben hem alweer 1,5 jaar en bakken elke dag 1 brood. We zijn er nog steeds super blij mee!
    Hij was dus niet goedkoop, rond 160,- maar we wilde wel een goeie ;)

5. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0

maar mik je dan het meel er gewoon in en maakt de machine daar dan deeg van en laat het dan ook meteen rijzen of moet je dat met de hand vooraf doen?

6. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    SD-ZB2502 dat type hebben wij.

Wij kopen bloem e.d bij de molen in de buurt. We voegen zelf dus poedergist, water, suiker en zout en boter toe. Bij de machine zit een maatschepje en je kan dus zelf gewoon de juiste hoeveelheid toevoegen.
    Ik ervaar dit echt niet als moeilijk of ingewikkeld. In 5-10 min is het voorbereiden klaar. Je kan de timer op 13 uur vooruit zetten.

7. rums

rums Niet meer actief

Je mikt alles in een bak en de rest doet de machine.

En wat poohbear zegt moet je inderdaad op passen. Mbt timer.
    Het type wat wij hebben heeft dat wel en we kunnen het dus al samenvoegen en dan kunnen we een timer zetten zodat hij om 4 uur snachts bijvoorbeeld gaat bakken en dan met korte programma is het met 2 uur klaar en dan kun je het er uit halen.
    Brood moet je er wel uit halen als het klaar is anders zakt ie in de broodbakmachine in elkaar.

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Edit, we doen alles in het broodblik, zetten dit in de machine. Je stelt de juiste broodstand en timer in. En klaar ben je.
    ;)

9. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    en hoeveel kost het meel per week als je uitgaat van 1 groot brood per dag?

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Wij zijn rond de 70 cent per brood kwijt. We doen dan de helft bloem, en een helft maiskorn, waldkorn, dubbeldonker (we kiezen steeds een andere mix bij de molen). Je kan ook volkorenmeel kopen. Je moet dan wel bloem toevoegen, omdat volkoren vrij zwaar is en je dan geen luchtig brood krijgt.

Oja, wij kopen een grootverpakking bloem (20kg) dit scheelt ook weer in prijs natuurlijk. Je kan ook het goedkooste bloem bij de supermarkt kopen, maar dat proef je ook. Tja zelf uitproberen dus..

11. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    bedankt voor de reacties! Als er meer mensen zijn met een broodbakmachine hoor ik dat graag ben benieuwd welk model ieder heeft en hoe tevreden of niet

12. rums

rums Niet meer actief

Wij hebben berekend dat als we meel van het merk Soezie kopen waar alleen water aan toegevoegd hoeft te worden we ongeveer 1,50 per brood kwijt zijn. Dan zijn stroomkosten in mee berekend.
    Wij doen er nog 10 a 20 zonnebloemolie door het baksel zodat het langer zacht blijft.
    Maar meel is natuurlijk ook goedkoper te krijgen.

13. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Wij hebben ook een broodbakmachine maar gebruiken hem eigenlijk niet zo vaak. Mijn vriend eet eigenlijk al amper brood en mijn zoontje vind het de laatste maanden ook niet lekker meer.. Is dus zonde om het alleen voor mezelf te maken, maar lekker is het wel! :D

Mijn vriend is trouwens molenaar en die neemt de spullen (bloem,gist,..) dan mee uit het molenwinkeltje. :)

14. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er een vanInventum (geloof BM90), net gisteren niet bakblik besteld want het asje van de kneedhaak was gesneuveld. Zit een timer op, maar ervaring is dat je het brood als het klaar is er niet te lang meer moet laten zitten. Bovenkant wordt door condens helemaal vochtig (bleech).
    Meel halen we bij een molen in de buurt, heeft pakken tot 5 kg in verschillende soorten.

Deel Deze Pagina