Hydrofielen voor schoonmaak?

Discussie in 'De lounge' gestart door nathalie2012, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Toen onze kraamverzorgster hier was gebruikte ze hydrofiele luiers om schoon te maken in bijvoorbeeld de badkamer, vooral om alles netjes te drogen en op te poetsen.

Nu weet ik dat mijn moeder die ook gebruikte om schoon te maken: hydrofiele luier in een emmer allesreiniger en daarmee bijvoorbeeld de muren van de badkamer soppen (weet niet of ze dat al vanaf de geboorte deed of later toen ze de hydrofiele luiers "over" had).

Nu was ik laatst met de ramen bezig en pakte ik een hydrofiele luier ipv een stuk keukenrol. Dat werkte echt super! Er kwam een hoop vuil van het raam af en ik kreeg het mooi (met keukenpapier werd de andere ruit streperig). Nu vond ML dat eigenlijk niet zo'n goed idee om hydrofiele luiers van onze dochter hiervoor te gebruiken ivm de schoonmaakmiddelen die er aan komen (glasreiniger bijv). Kan dat echt niet? Gaan die er niet uit in de was? Ik kan de hydrofielen op 95 graden wassen. Of is het beter "aparte" daarvoor te gaan gebruiken? Ik heb er namelijk zo'n stuk of 30 en in het begin gebruikten we ze heel veel, maar nu nog maar max 7 in de week.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    548
    113
    ik gebruikte ze nooit door elkaar ( baby-schoonmaak) maar nu ik ze niet meer gebruik voor mn kinderen gebruik ik ze idd ook voor de schoonmaak

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Als je ze op zo'n hoge temperatuur wast lijkt mij het geen probleem maar ik kan me de gedachte van je man ook wel voorstellen. Zou er gewoon een paar apart houden.

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Dan kan je toch een paar gebruiken voor de schoonmaak en dus ergens anders bewaren en de rest voor je dochter? Wel goede tip trouwens!

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik gebruik ook hydrofiele luiers voor de spiegels en ruiten.
    Ik heb er een paar van mijn dochter genomen en daar een hoek afgeknipt zodat ik weet welke voor het schoonmaken zijn (al is dat wel te zien). Ik gooi ze bij de hete was met schoonmaakdoekjes/vaatdoekjes.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ik zou ze niet door elkaar gebruiken nee, vind ik ook een beetje vies. Maar je kunt er toch een paar voor je dochter apart leggen en de rest gebruiken om schoon te maken.

7. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb gelukkig 2 merken hydrofielen en anders kan ik ze merken ofzo.

Het voelt ook inderdaad een beetje dubbel om ze door elkaar te gebruiken ;) maar ja ML vindt het wel oké om alles van een bepaald aantal graden was bij elkaar te doen, dus beddengoed en microvezeldoeken ofzo. Dat zou ik niet doen.

Maar de 95 graden was met vaatdoekjes en hydrofielen gaan wel bij elkaar meestal, ik heb niet zo veel om dat apart te doen. En de microvezel doeken en donkere hand en theedoeken mogen maar op 60 graden....hoe doen jullie dat? Ik kan natuurlijk haar hydrofielen ook op 60 graden wassen met het beddengoed, maar als er poep aan zit vind ik dat weer niet zo fris.

Zo jammer dat je niet alle schoonmaakdingen op 90 graden kunt wassen. Ik heb lichte en donkere hand en theedoeken (90/60 graden), vaatdoekjes (90 graden), microvezeldoeken (60 graden). Sowieso word ik simpel van de was. 30 graden licht en donker, 40 graden licht en donker, 60 graden licht en donker en dan nog 95 graden. En dan nog de fijne (hand)was. Kan wel 8 wasmanden neerzetten...

8. bibaboe

bibaboe Niet meer actief

Ik persoonlijk til niet zo zwaar aan die temperaturen. En al helemaal niet bij handdoeken.

Hier gaan alle onderbroeken, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, washandjes e.d. gewoon op 90 graden.

9. Mich85

Mich85 Actief lid

31 mei 2012
    196
    0
    0
    Hydrofiele doeken zijn inderdaad fantastisch voor de schoonmaak! Ik gebruik ze er ook voor :D

Inmiddels gebruik ik voor m'n dochter alleen nog van die hele grote en de kleinere gebruik ik alleen voor de schoonmaak. Die voor de schoonmaak was ik met de handdoeken mee...

Ik zou niet de doeken die ik voor de schoonmaak gebruik, vervolgens ook weer voor m'n dochter gebruiken... (is gevoelsmatig)

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Dat gaat goed?

Ondergoed zou ik niet op 90 graden doen, maar ik heb ook slips met kant.

11. adi

adi Niet meer actief

haha ik snap dat je gek wordt zo :)

Hier gaat alles gewoon op 40 graden, behalve hele tere kleding dat echt alleen op 30 gewassen mag worden, en witte 60 graden was.

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Hier ook! En de poetsmevrouw gebruikt oude theedoeken ipv hydrofiele luiers om mee te poetsen, werkt ook als een tierelier ;)

13. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Tegenwoordig staat er in heel veel kleding dat je het op 30 graden moet wassen, ook babykleding :(. Hema en H&M trouwens niet.

Over naar 1 soort (licht of donker) zal ook wel niet gaan lukken, hebben van alles wat....

14. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oh goed idee :)

15. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik gebruik de oude hydrofielen van de oudste 2 voor het poetsen en als theedoek. Voor ZL2 heb ik een hele stapel nieuwe gekocht. Ik houd ze met wassen uit elkaar.

Deel Deze Pagina