Pfff dochter 3 & slapen !!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Seheira, Oct 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seheira

Seheira Actief lid

Mar 30, 2011
    216
    0
    0
    Hoi Hoi,

Onze dochter heeft al een paar maanden last van slaapproblemen. Eerst wilde ze absoluut niet in slaap vallen en was het een hele strijd om haar uberhaupt op haar kamer te houden, laat staan in bed. Hier deden we gemiddeld 3uur over. Inmiddels hebben we na duizenden methodes de juiste gevonden, douchen/pyama aan/tanden poetsen/boekjes lezen/instoppen/1liedje zingen en dan ga ik weg en laat de deur open. Mevrouw is dan zo vertrokken (Gelukkig!) Alleen nu is het probleem dat ze dus standaard elke nacht wakker wordt en tussen ons in komt liggen. Als ik haar hoor dan leg ik haar terug in bed (dit gaat meestal gepaard met een hele strijd en gehuil) maar uiteindelijk slaapt ze verder. Soms hoor ik haar niet aankomen en ontdek ik dus pas in de ochtend dat ze bij ons ligt. Nu is dat nog niet het grootste probleem, het probleem is meer dat ze absoluut niet rustig slaapt en rond 5uur wakker wordt en niet meer wil slapen. Voorheen werd ze tussen 7&8 wakker. Ze is super moe maar vertikt het dan om weer te gaan slapen. Met gevolg dat we een hele strijd moeten aangaan midden in de nacht. Overdag loopt ze dan ook met grote wallen onder haar ogen. (ze doet geen middag dutje meer)!

Ik weet nu echt niet meer wat we hier aan moeten doen. Het inslapen is nu eindelijk opgelost maar hoe krijgen we haar zover dat ze rustig blijft slapen. We lopen echt op onze tenen door het huis heen zodra ze slaapt omdat ze door elk geluidje gelijk wakker wordt en niet meer wil slapen. Met gevolg dat wij nog amper rustig naar bed durven te gaan omdat wij dan nog in de badkamer moeten zijn voor tanden poetsen etc. we durven amper in bed te stappen omdat we bang zijn dat zij ons bed hoort en wakker wordt. Dit klinkt allemaal overdreven maar dit is wel een voorbeeld van hoe snel ze wakker wordt.

Iemand hier ervaring mee, en/of tips? Heb inmiddels ook het CB gebeld hierover maar dat duurt altijd even voordat ik terug gebeld wordt dus dacht laat ik het hier ook eens proberen.

groetjes

2. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik een matrasje naast ons bed gelegd en daar mocht hij op liggen onder zijn eigen dekbed. Gaat hier goed. Vind in bed helemaal niks want dan slaap ik zelf niet goed. Hij is bang en durft als hij wakker is geworden niet meer alleen in zijn kamer te gaan slapen.

3. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    tja ik ben misschien erg streng maar dat ging hier echt niet door hoor. Ik zou haar zonder pardon terug in haar bed leggen. Ik eis ook niet dat ze slaapt wel dat ze stil is. Meestal valt ze dan wel in slaap alhoewel ik ook wel makkelijk praten heb, want eigenlijk slaapt ze zo goed als altijd door. Maar wij zijn er vanaf baby af aan streng in geweest slapen in eigen bed en geen bal s`nachts. Maar goed misschien hebben we wat dat betreft ook wel een makkelijk kind.

Share This Page