chloortabletten vraagje

Discussion in 'De lounge' started by wendy35, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy35

wendy35 Lid

Jan 2, 2010
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal even een vraagje wij hebben een rechthoekig opblaasbaar zwembad van 2,80 lang en 1,75 breed geen idee hoeveel water erin gaat, maar nu willen we er chloortabletten in doen want zie het niet zo zitten om het water elke dag leeg te gooien en opnieuw te vullen, maar hoeveel chloortabletten gaat in hoeveel liter water? ik heb wel een op de beschrijving gekeken, maar het is niet duidelijk en wordt er niet veel wijzer van. en is het voor kinderen niet erg als ze water binnen krijgen dan? ik wil er zeker niet te veel in doen dat ze dan dalijk laste ergens van krijgen weet iemand hier de verhoudingen? groetjes wendy.

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Nou ik weet niet hoeveel liter erin gaat maar je kan van die cloor strips halen bij de boeren boed enzo. Dan kan je zien of er genoeg in zit. En als je er teveel in doet ja dan moet er water bij. Gewoon even puzzelen en opschrijven dan weet je zodra je hem weer helmaal moet vullen hoeveel erin moet af en toe moet je toch het cloor gehalte meten.

3. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    als je grote tabletten gebruikt zou ik ze in een drijver doen en dan je water controleren met die teststrips.
    verder zou ik voor een badje van dat formaat chloorgranulaat gebruiken ipv tabletten... korrels die je gewoon per lepel kan doseren.

Share This Page