Skiën maar ook zwemmen/speelgelegenheid?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by IkTara, Oct 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IkTara

IkTara Actief lid

May 13, 2011
    190
    63
    28
    Wij willen graag op ski vakantie naar Oostenrijk. Drie jaar terug ook geweest. Manlief en kinderen gaan op skiles (moet nog zien of dochter dat volhoud, ADD en erg prikkelgevoelig). Ik ga wandelen en boekje lezen
    Maar naast het skiën Zoek ik ook ander vertier voor de kinderen zoals een leuk zwembad of een leuke binnenspeeltuin? Bestaat er zoiets?

2. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

May 12, 2015
    1,811
    1,004
    113
    Dit topic moet ik even volgen denk ik voor 2020. Komend seizoen wordt bij nader inzien niets. We zijn met teveel andere dingen bezig om een vakantie uit te zoeken, laat staan of ik überhaupt wel iets kan dit seizoen. Man is ook erg fan van Oostenrijk. :)

3. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,226
    1,262
    113
    Wij zijn afgelopen jaar naar haldensee geweest. Klein dorpje met een klein ski gebied en in de dorpen er om heen ook kleine ski gebieden, rodelbanen, langlaufen enz. Ook verschillende skischooltjes voor kinderen. In een dorpje verderop, tannheim, hadden ze ook een indoor speeltuin.

Youtan and IkTara like this.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,507
    14,008
    113
    Female
    Voor niet ervaren skiërs is center parcs Winterberg aan te raden. Ligt niet in Oostenrijk, maar voldoet verder aan al je wensen.

1981Mama, IkTara and Flamingo1990 like this.
  5. Flamingo1990

Flamingo1990 Niet meer actief

Gemeente Willingen in Duitsland voldoet aan je eisen, Winterberg valt daar ook onder :). Ik ben onlangs naar Sauerland geweest, voor iedereen wat wils.

2littlemonkeys and IkTara like this.
  6. IkTara

IkTara Actief lid

May 13, 2011
    190
    63
    28
    Bedankt voor alle tips! Ga ze even bekijken!

7. IkTara

IkTara Actief lid

May 13, 2011
    190
    63
    28
    Dit ziet er idd super uit. Nou is mijn man 1 bang dat de kids niet meer willen skien maar de andere leuke dingen willen doen en 2 dat het daar niet sneeuwzeker genoeg is? Iemand daar ervaring mee? Dat er te weinig sneeuw ligt? We willen in de februari svhoolvakantie gaan.

Youtan likes this.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,507
    14,008
    113
    Female
    Wij zijn daar 5 en 4 jaar geleden in de krokusvakantie geweest, beide keren lag er een dik pak sneeuw! Mocht dat niet zo zijn, dan hebben ze ook sneeuw kanonnen op de pistes staan.
    Wij gingen s ochtends skiën en s middags lekker zwemmen. Bij cp zelf had je ook een slee baan waar ook sneeuw kanonnen bij stonden, mijn zoon vond dat ook geweldig (dochter vond het wat te spannend maar was ook nog erg jong). Voor kinderen echt super daar, maar voor mijzelf als zeer ervaren skiër was er wat betreft skiën weinig aan, pistes zijn erg kort en bieden weinig uitdaging. ;)

IkTara likes this.
  9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

Aug 5, 2014
    1,268
    127
    63
    Landal parken in Oostenrijk?

Winterberg is wel super druk in de vakanties.

IkTara likes this.
  10. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,854
    4,104
    113
    In Ellmau is een prachtig zwembad. Ook Worgl heeft een leuk bad. Misschien iets in die regio dan?

IkTara likes this.
  11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Wij boeken altijd gewoon een hotel in Oostenrijk met al die faciliteiten. Ik mag zelf na een verbrijzeld been niet meer skiën, dus voor mij moet er een sauna complex bijzitten, voor mijn man moet het recht aan de piste liggen, het moet een hip gebied zijn, voor de kids een speelkamer en zwembad, etc. Genoeg mooie hotels in de meest fantastische sneeuwzeker gebieden.

Alvast veel plezier!

IkTara likes this.
  12. Butchke

Butchke Niet meer actief

Kijk eens in Serfaus.. veel hotels met zwembad en in het dorp een grote binnensperltuin. Het hele skigebied is een groot speelpardijs met tientallen speeltuinen en attracties

IkTara and Youtan like this.
  13. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,500
    4,342
    113
    Female
    Willingen en Winterberg zijn inderdaad niet sneeuwzeker en daarbij ook heel erg klein, 3 heuveltjes skien en je hebt het gezien daar.

In Oostenrijk heb je echt de mooiste zwembaden, in elk dorp zit er wel één. Als ze echt 4 of 6 dagen op les gaan heb je geen indoorspeeltuin nodig, maar ook die zijn er genoeg. Kinderen spelen graag in de sneeuw en na het skien slapen ze allemaal vrij vroeg.

Als de kinderen voor de eerste keer gaan skien zou ik naar de iets kleinere/kindvriendelijkere gebieden kijken en niet onbelangrijk: betaalbare gebieden. (CP en Landal in Oostenrijk is echt gaaf, maar zooooo duur!!)

https://www.wintersport.nl/skigebieden/thema/kindvriendelijke-skigebieden

IkTara and Butchke like this.
  14. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

Nov 23, 2012
    73
    43
    18

Met welke heb je goede ervaringen? Ik zou het leuk vinden wat tips te krijgen :)

IkTara likes this.
  15. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Morgen is mijn schoonvader er, dan zal ik precies vragen hoe de hotels heten. Enorm gevalletje pregnancy brain XD We hadden vorig jaar een super leuke in Fugen en het jaar ervoor in Zell am See, maar de namen hoor je morgen.

IkTara and littlemunchkin like this.
  16. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ga er regelmatig op de bonnefooi heen om een paar dagen te skiën. In de vakanties en weekenden is het echt bizar druk. Lang wachten (vaak een kwartier) voor de liften en de afdalingen zijn zo kort dat je binnen twee minuten beneden staat. Zelf ga ik enkel nog doordeweeks. Qua sneeuwzekerheid zit het de laatste jaren behoorlijk goed en er staan sneeuwkanonnen.

Sorry ik heb verder geen tips voor resorts met zwembad. De enige eis die ik heb is een sauna :D

17. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
  18. Afua32

Afua32 Bekend lid

Oct 21, 2018
    601
    249
    43
    Female
    Hallo,

Wij gaan dit jaar met de kids naar Kleinwalsertal.
    Circa 7-8 uurtjes rijden, kindvriendelijk skigebied en naast skien ook dingen te doen zoals rodelen, Als sledetochten etc.
    Ons hotel heeft een klein zwembad en speelkamer. Daarnaast is het een gezellig dorp en nog betaalbaar.

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Serfaus idd en dan hotel zeno is echt kinderhotel met de luxe voor ouders. Ze hebben nog wat meer kinderhotels maar volgens mij ja dit een van de weinige die de rest van jou lijstje bevat

20. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    Owwww ook leuk!

Share This Page