Hoi mama's, Ik heb dit nog niet mee gemaakt, dus weet niet zo goed of ik er mee naar de huisarts moet. Zaterdag had de kleine meid 40 graden koorts, niets gegeten wel goed gedronken en lekker veel geslapen en 1 keer (vocht) overgegeven. Zondag was ze om 4.30 klaar wakker, half uur later overgegeven (vocht en snot). Hele dag geen koorts, ook niet gegeten of geslapen, om 21u sliep ze. Maandag weer 4.30 wakker wel weer verhoging (38.0) weer niks gegeten, om 22.00 lekker in slaap gevallen. Dinsdag om 7.00 haar gewekt om naar de opvang te gaan geen verhoging of koorts, weer niet eten, maar toch besloten aan te kijken. Rond 13u heb ik haar opgehaald, hele dag gelukkig geen koorts of verhoging en ze heeft lekker 3 uurtjes geslapen.(vond ik wel goed gezien zondag en maandag). Vandaag weer verhoging/koorts (38.3/38.9). Maar ze eet nu wel een beetje en dat lijkt me een verbetering. Maar dat om de dag koorts/verhoging zit me niet lekker. Ze speelt niet, maar kletst wel veel. Ze heeft een flink roggellende hoest, maar verder niks. Zouden jullie hiermee naar de huisarts gaan of nog aankijken ?
Je kunt altijd even overleggen. Niet eten is niet zo belangrijk als ze maar voldoende vocht binnen krijgt Verder kan temp nogal wisselen. Hangt af van het tijdstip en ook allerlei andere dingen. Het belangrijkste is hoe ziek ze oogt. Als je je zorgen maakt is het altijd goed even te laten kijken. Maar als ze goed drinkt en lekker kletst kan je dit denk ik nog een dagje aankijken hoor.. Maar nogmaals doe wat je zelf denkt ! Bij twijfel gewoon even bellen je hoeft niet gelijk langs te gaan he je kan zeggen dat je twijfelt.
In dit geval zou ik wel overleggen met de arts, omdat ze op dag 5 van ziek zijn toch weer koorts heeft. Drie dagen kan nog wel, maar 5 dagen vind ik veel. Ik neem aan dat ze al die dagen goed gedronken heeft?
Ze is nooit echt "ziek" alleen buikgriep. Zo nu en dan koorts maar dan hangt ze iets meer, maar dan eet, speelt etc gewoon. en koorts is vaak 2 dagen en dan ook klaar en meestal tussen de 40 en 41 graden haha.. ik kijk het morgen nog even aan en anders inderdaad overleggen.
Goed gelukkig sinds gister koorts vrij. Nog wel vermoeider dan normaal en die rot hoest. Maar ze speelt en eet weer 😊
Nee, daar zou ik niet mee naar de huisarts gaan. Een goede buikgriep en/of verkoudheid duurt nu eenmaal wel even, en dan is het dus een kwestie van uitzieken. Huisarts schakel je in als ze niet drinken/geen plasluiers hebben, of suf zijn (geen contact te krijgen, iets anders dus dan moe/slaperig).
Maar ze had geen verkoudheid of buikgriep. Op buikgriep na is ze nog nooit ziek geweest of dit gedrag vertoont. Vandaar mijn twijfel. Normaal 40 a 41 graden koorts en je merkt niets aan haar. Nu had ze verhoging/lichte koorts en ze was zo ziekjes, en dan eet ze niet terwijl ze zo snel afvalt. Maar gelukkig na 6 dagen ziek zijn gaat het weer goed 👍
Maar dat hoort dus wel gewoon bij ziek-zijn/virusjes. Fijn dat ze er meestal niet zo ziek van is en fijn dat ze weer opknapt nu
Ik ben gelukkig niet zo bekend met ziek zijn, ook niet bij mijzelf. Ben denk ik verwend 😊. Nu nog naar de huisarts om laxeermiddel te vragen.
Ze poept nu 2 maanden met geluk 1x pw en dagen daarvoor heeft ze steeds veegjes in haar onderbroek. Maar nu al 2!! Weken niet gepoept op 3 kleine keuteltjes.