porlezza

Discussion in 'De lounge' started by dwazie1980, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    Hoi,

Wij gaan dit jaar naar Italie Porlezza, (via zp das dan wel grappig) iemand tips...

Of ervaringsverhalen...

Maar ook wie heeft er nog ideeen om mee te nemen op vakantie

groetjes

2. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    muggenspray speciaal voor tijgermuggen!....en voor de rest hebben ze hier in Italie op zich alles hoor.

groetjes

3. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    tijgermuggen???????? dat klinkt eng...

en nee mijn kindjes zijn al wat ouder 12 en 5 dus potjes gelukkig niet meer nodig...

4. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    niks engs aan hoor...zijn alleen een beetje vervelend. een gewone mug steekt 1x om vervolgens haar eitjes te leggen, maar een tijgermug kan tot 7x steken voordat deze haar eitjes legt en dus zit je er na een 'aanval' van eentje al helemaal onder. De spray voor de 'gewone' muggen helpt niet vandaar dat je moet kijken naar speciale spray voor tijgermuggen...ik denk dat deze in nl ook wel te verkrijgen is en anders kun je het hier ook gewoon overal kopen..

Net toen ik mijn berichtje klaar had zag ik je onderschrift...dus heb ik mijn berichtje ff aangepast zonder het deel vd potjes!

veel plezier!

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan in mei of juni en ik heb er geen muggen gezien, wellicht dat het in het zomerseizoen anders is.

Boodschappen zijn er best wel duur (vinden wij) behalve de pasta, die is er stukken goedkoper. Boodschappen halen wij meestal bij Billa, die ligt wat uit het centrum. Qua restaurant is aan te raden Millenium Bug (met bordje aangegeven aan de andere kant van de weg bij de camping) en Replay in het centrum.

Veel plezier!!

6. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    genoteerd!! thnxx
    millenium bug heb ik vaker geadviseerd gekregen...
    ben erg nieuwsgierig geworden!!

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Muggenspray daar kopen. Kan bij de apotheek aan de doorgaande weg, of die naast de grote supermarkt. Wij hebben ontzettend veel last van de muggen gehad.
    Pianomeer! Zit er vlakbij,kan je mooi fietsen en lekker eten.
    Rondvaart Comomeer. Ook zo mooi! Halverwege afstappen en een dorpje bezoeken. Je kan opstappen in Bellagio dacht ik. *edit* Menaggio op stappen, in Bellagio aftappen.
    Hoogste berg bezoeken achter het meer van Lugano. Je hebt een heel mooi uitzicht daar.
    Ook heb je er grotten waar je leuk doorheen kan wandelen. Zit aan de achterkant zeg maar, bij een steengroeve.
    Lugano zelf kan je ook erg goed shoppen en lekkere broodjes eten. Ze hebben daar een treintje erg stijl omhoog. Grappig voor de kinderen.
    Bij slecht weer kan je naar Foxtown in Zwitserland. Is een fashion outlet met mooie exclusieve merken. Heb daar een Burberryjas gescoord voor een stuk minder :D
    Oh en er zit nog een waterval in de buurt, maar dat is niet aan te raden met kleine kinderen. Zit ergens tegen een berg aan, en is een aardig stuk lopen met gevaarlijke paden.

Veel plezier!

8. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

Apr 16, 2007
    8,750
    0
    36
    yeahh ik noteer het allemaal...

wat kennen veel mensen toch deze plek....

Share This Page