Dat verdachte pakketje bleek loos alarm. Er is echter wel sprake van een flinke terreurdreiging waardoor ook een concertzaal ontruimd is. Wordt wel eng zo.
Heftig zeg! Ik moet helaas ook bekennen dat het hele gebeuren ook veel met mij doet. Zelfs boodschappen doen vind ik momenteel eng. Het liefste ben ik gewoon thuis of op werk.
KLopt maar kon mijn titel niet meer aanpassen, was echt vlak nadat ik het plaatste op het nieuws dat het loos alarm was.
Dit doet me wel heel erg aan een csi aflevering denken. Hoop maar dat het niks is en vooral de angst is die regeerd.
Liveblog; De Duitse politie heeft bevestigd dat de vermoedelijke aanslagplegers in het stadion zaten. Ook wordt er gesproken over een nepambulance buiten het stadion. De geruchten gaan dat er explosieven in het voertuig aanwezig waren. Het is nu wachten op de verklaring van de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Thomas de MaiziƩre.
Verschrikkelijk dit. Ik begin nu stiekem wel wat banger te worden. Het komt steeds zo dicht bij Heb gisteren kaarten besteld om met mijn zoontje, moeder en mijn oma naar Dusseldorf te gaan op 5 December om te kerst shoppen, ik durf gewoon niet. En ik weet dat dat pas over 2 weken is maar toch de angst is er echt hoe stom het misschien ook klinkt.
De kans dat je trein ontspoort of dat je overreden wordt door een bus is nog steeds groter dan dat je in aanraking komt met terreur. Om het maar te vergelijken. Ik mort morgen met ZL 1,5 uur in de trein en nee ik kijk er niet naar uit en kies een rustig tijdstip. Krijg er ook de kriebels van.
Dat snap ik maar ik moet gewoon eerlijk bekennen dat dit soort dingen wel steeds meer door mijn hoofd spoken. Weet dat de kans heel klein zal zijn maar goed, dat dachten die mensen misschien ook wel die bij het concert in Parijs waren