Kaak/Kiespijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Heb al een paar dagen pijn aan mijn kies (dacht ik). Ben gister naar de tandarts geweest en alles zag er goed uit op een klein gaatje na, die gelijk gevuld is. Mijn verstandskiezen konden het ook niet zijn, want alles staat mooi recht en met mooie ruimte.

Nu werd ik vanmorgen weer wakker met enorme aangezichtspijn ;).
    Die volgens mij nog door de paracetamol heenkomt. HEEL FIJN dus.

Als ik zelf google kom ik uit op een kaakholte ontsteking, wat nog zou kunnen kloppen, aangezien ik al een week verkouden ben en (ff vies) er kanariegeel snot uit mijn neus komt.
    Maar alles wat daar tegen zou kunnen helpen, dat doe ik al. (Neusspray, Paracetamol).

Of kan het misschien door stress komen? Ik klem namelijk mijn kaken nogal op elkaar als ik gestresst ben. Wat dus soms s'nachts ook resulteert in knarsen.

Iemand tips of een idee wat het zou kunnen zijn?
    Vooral tips zijn welkom haha, morgen het feestje van mijn zoontje, dus wil wel graag fris en fruitig zijn, al gaat dat ook maar gedeeltelijk, aangezien ik er lekker ongi bij ben geworden ook nog.
    Dusss... kiespijn, verkouden en ongesteld.
    Het recept voor een gezellige gastvrouw zou ik zeggen :D

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb je ook oorpijn?

Ik zou een sterker pijnstiller pakken, ibuprofen bijv. Als het erger wordt gewoon tandarts bellen want als het een kaakholte ontsteking is, is dit vaak alleen nog op te lossen met een anti bioticakuur

3. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Miss is een wortelkanaal beh nodig? Doordat je een gaatje had kan het zijn dat er vuiligheid in is gekomen en dat veroorzaakt pijn. Als je op de tand kolpt/drukt heb je dan pijn? En als er iets heel kouds tegen komt doet dat zeer?

4. Partyrocker

Nee kan gewoon eten en drinken.
    En die tand is een beetje gevoelig na het vullen, maar niet pijnlijker.
    Voel eerder een beetje doof aan.

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als je een witte vulling hebt gekregen kan hij nog wat napijn geven. Volgens mij kan die nog wat uitzetten/krimpen. Dat zou met 2 dagen beter moeten zijn. Als je echt op de kop van de pijn staat zou ik gewoon bellen hoor.

6. Partyrocker

Ja hij is wit.
    Kijk dat is fijn om te weten :D.
    Sta niet op mijn kop hoor, maar word er wel sago van.
    Dat met de eerste dag ongesteldheid.. is dubbel pret zeg pfff.

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Je kan ook gewoon de huisarts bellen. Die schrijft je waarschijnlijk diclofenac of ibroprufen voor en/of een antibiotica kuur. Kijk of dit vandaag nog lukt. Je wil echt niet het hele weekend met pijn zitten.
    Sterkte

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh heeeeeeel herkenbaar! zijn de wortels van je kiezen, die kunnen mee gaan ontsteken met je bijholtes.. Voel je het ook onder je ogen, in je bijholtes? Dan kan ik je aanraden om aan de ibuprofen te gaan dat helpt mij altijd heel erg goed!

9. Partyrocker

Over 10 minuten tel. spreekuur.
    Zal ff kijken of ik wat loskrijg hahaha

10. Partyrocker

Kwam er niet door:)..
    Kijk het nog ff aan met paracetamolletjes.
    Het is nu overgegaan naar een zeurderig gevoel waar het gevult is
    Wil het lieft mijn vulling eruit kauwen.. fijn

11. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wat bij mij helpt tegen kiespijn is kruidnagel. Gewoon er op bijten is vies. Maar werkt echt!

12. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    kan sinusitis zijn in combi met je klemmen
    AB kuur zal niet helpen.. eventueel wel ibuprofen idd las ook iets over reactie van witte vulling en dat klopt hij krimpt in en zet wat uit.. dit kan wel weken duren!!

hou even in de gaten: koud gevoelig kan geen kwaad... (soms kan extreem koud gevoelig en duidelijke kiespijn op die plek wijzen op te hoge vulling)

warm gevoelig wijst meestal op een ontsteking..

wortelkanaalbehandeling is op dit moment zeker (nog) niet nodig

13. Partyrocker

Heb even een achternicht van mij gecontacteert haha, die werkt bij een tandarts. Warm kan eventueel ook nog, maar meestal is dat wel weg na 2 dagen. Ze had het inderdaad over de nieuwe witte vullingen die lang voor pijn kunnen zorgen.
    Kan er wel mee eten en het is niet overdreven gevoelig met warm of koud eten of drinken.
    Paracetamolletjes en nu maar ff een biertje om te slapen zo. En lekker een bevroren washandje geeft ook wat verlichting. ooo en ik spoel ook met kamillie hahaha en verder mijn kies ff ontzien, dus kauwen aan 1 kant.

Mijn wang is wel een beetje warm, maar dat is volgens mij ook omdat ik er met mijn tengels niet vanaf kan blijven nu.

Deel Deze Pagina