Weet iemand advies??? Ik heb vroeger een soort 'blok beugel' gehad om mn ondertanden o.a. naar voren te plaatsen (ofzoiets) en sindsdien zit af en toe mn kaak 'op slot'. Niet echt op slot want kan nog gewoon praten, eten etc, alleen kan hem niet meer verder open doen dan en dat doet erg pijn. Soms schiet het er opeens in, zo ook vanochtend toen ik een harde cracker at. NOrmaal gaat hij vanzelf open na paaru ur maar nu nog steeds niet . Als hij morgenochtend nog zo is ga ik naar de dokter bellen voelt gewoon niet fijn. Heeft iemand advies hoe ik hem zelf weer helemaal 'open' kan krijgen ?Heb al van alles geprobeerd, op mn kop staan, allerlei oefeningen haha, harde dingen kauwen, aan een kant, etc, maar zit echt muurvast! Of iemand ervaring etc ?
Mogelijk dat het kraakbeen in je kaakgewricht wat is beschadigd. dat is bij mij in ieder geval wel zo. Daardoor "knapt" mijn kaak regelmatig en kan ik bij tijd en wijle niet in een appel of hard broodje bijten... krijg mn mond dan niet ver genoeg open Op advies van de tandarts een periode geen appels gegeten (naja wel appelpartjes enzo) en ook geen harde broodjes. Soms helpt het wanneer ik mn duim aan de ene kant zet en wijsvinger aan de andere kant en dan 'met beleid' laten knappen... Maar ja, wanneer het echt vastvast zit dan is dat ook niet echt een optie denk ik. Sterkte er mee
Heel warm houden, met bijv. een kersenpitzak en daar een sjaal omheen... Dan ontspannen je spieren / pezen zich en wordt de kramp langzaam minder als het goed is en gaat hij weer 'van het slot af'! Sterkte, heel vervelend!
Heb je al je ver stand kiezen gekregen. Jaren geleden had ik deze klachten ook bleken het met ver stand kiezen te zijn die geen ruimte hadden om door te komen.
Oh gut, dit herriner ik mij ook nog bij mijzelf. Ook mee naar de HA geweest en het kwam omdat ik in heel stressvolle periodes nog al eens kan knarsen in m'n slaap waardoor m'n kaak toendertijd dus overbelast was. Au au au, kon nog niet eens gapen. Heb zo ook geen tips voor je.. ik heb toen gewoon m'n rust proberen te pakken, niet veel op harde dingen bijten. Succes! Heel naar.
Hier is de beschadiging dus juist voortgekomen uit het weghalen van mn verstandskiezen de kaakchirurg moest er aan te pas komen en hij heeft nogal veel kracht op mn onderkaak uitgeoefend. Zelfs zo veel dat ik dagen lang last van een soort van spierpijn heb gehad van mn kruin tot aan de punt van mn schouder
Hoi Luciaatje, Fijn dat ie weer open is. Tip, ga wel naar een tandarts en vraag een verwijzing voor een gnatholoog. Je banden (in je kaak) zijn nu al dusdanig uitgerekt dat het makkelijk nog een keer kan gebeuren, en iedere keer is er 1 teveel, je werkt werkelijk je kaakkopjes naar de kl.... En dat kan uiteindelijk heel vervelend zijn en pijnlijk!! In combinatie met (kaak)fysiotherapie moet het te verhelpen zijn. Doen! Succes! Kari
Klem of knars je overdag of 's nachts? De meeste klemmers en knarsers overkomt dit namelijk wel 's....
Maar volgens mn zanglerares is het dus door die beugel ontstaan, die heeft mn kaak verzet. Kan ook nooit in een beweging mn mond helemaal opendoen sindsdien, dat is lastig bij het zingen!
Ik klem heel erg met mijn kaken! Zowel overdag als s'nachts! Ben me er soms van bewust overdag, maar het is zooo moeilijk af te leren! Heb voor de nachten al verschillende bitjes gehad tegen het klemmen, maar dat hielp niet. Mijn kaakkopje is verschoven. Dat voel je ook, bij het open en dicht doen van mijn mond. (net onder je oor, bij je wang) Volgens de kaakchirurg zou hij kunnen proberen het kaakkopje terug te zetten, door het te spoelen, maar kans was klein dat dit zou lukken. (omdat ik er te lang mee heb gelopen!) Nu dus niet teveel harde dingen eten. Sinds mijn operatie in aug. gaat mijn mond weer iets verder open. Denk dat ze er hard aan getrokken hebben om die beademingsbuis erin te krijgen Dus....onderneem op tijd actie is mijn advies! Anders ben je misschien ook te laat!
Wat een horrorstories haha Amfy jij in hetzelfde schuitje Jij dus ook nog nooit mee naar dr/ tandarts geweest?
Ooooooh dat had ik een paar jaar geleden ook heel vaak!! Ik probeerde mijn mond dan zover mogenlijk open te doen tot hij "knak" zei deed echt pijn! Als het me niet lukte om hem te laten "knakken" dan ontspande ik mijn mond en soms was het dan ook over