Rijden zonder rijbewijs!

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn bovenburen wonen nog niet lang in NL en doen echt werkelijk van alles waarvan ik vind dat het niet door de beugel kan.

Zo rijd de bovenbuurman zonder rijbewijs. Ik vind het vreselijk onverantwoord en een naar idee. Dat als mijn oudste buiten speelt hij er elk moment langs kan rijden zonder rij ervaring. Want zo te zien heeft ie nog nooit eerder gereden!
    Hij heeft wel auto rijlessen hij kwam er net aan.
    Wat zou je hiermee kunnen? Zou je het kunnen melden bij de politie?

Ik ben vorige week al ontzettend tegen ze uit gevallen ivm met het praten in de portiek, ze praten ontzettend luid! En dat galmt door de portiek heen werd er krankjorem van!

Word zo langzamerhand behoorlijk zat van de bovenburen!

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

gelijk melden!!
    en als hij weer gaat rijden gelijk bellen naar de politie!

3. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Ik weet niet of je het kan melden maar vind het onverantwoord..!!

Als hij iemand aanrijd kan hij de rest van zn leven betalen..!!
    En als hij een ongeluk krijgt dan neemt ie vast een onschuldig iemand mee:x:x

Plus dat als hij gepakt word.. Hij een boete krijgt van 200 euro ( misschien iets meer ) Maar veel vind ik het niet:x

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik zou er idd een melding van maken bij de politie!! vind het ook onverantwoord bah die mensen denken echt niet aan andere he egoistisch gedrag niet kunnen rijden maar wel in n auto stappen en als ze dan iemand dood rijden "konden ze er niets aan doen"

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ja toch maar de politie bellen hé.

Ze denken werkelijk alles te kunnen maken, en hebben geen manieren.
    Ze schijnen echt uit de rimboe te komen in rwanda en manlief is zelf ook Afrikaans die zegt ook mensen die in Afrika uit kleine dorpen wonen hebben niet de normen en waarden die wij gewend zijn.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kan je het algemene nummer van de politie altijd bellen?
    Zou ik denk ik ook een kenteken nodig hebben...hij heeft trouwens een eigen auto.

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Denk wel dat je kenteken nodig heb..
    Als ze hem dan zien rijden word hij aan de kant gezet ;)

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

ja kan je altijd bellen en zou idd wel het kenteken bij de hand houden mochten ze erom vragen (waarschijnlijk om m op heterdaad te kunnen betrappen) :D

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon dat 0900tuig nummer bellen.
    kenteken heb je nog nit nodig denk ik.pas als hij gaat rijden

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ga ik die zo eerst eens noteren...voel met net inspector gadget hahaha.

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Bij de politie melden. Het merk, kleur en het kenteken van de auto doorgeven. Dan zul je waarschijnlijk het advies krijgen om te bellen op het moment dat je hem ziet weg rijden.
    Zit er ook structuur in de momenten waarop hij wegrijdt? Bijv. elke ochtend om half 10. Dan kun je dat ook doorgeven.
    Ik zelf zou altijd bellen. Voor hetzelfde geldt parkeert zo`n "gek" z`n auto in jouw kofferbak!

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb al gebeld en ben in shock! Ze doen er niks aan?

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Waarom niet?

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Omdat ik het niet kan bewijzen?
    Ik laat manlief morgen nogmaals bellen.

Ik weet al wat ik ga doen: ik ga een anoniem briefje vanavond onder de ruitenwisser zetten met daarin dat ik weet dat hij zonder rijbewijs rijdt en dat ik dit gemeld heb bij de politie met het kenteken.

Hun weten toch niks van de regels af!

15. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik kan mij voorstellen dat ze niets met jouw bevindingen kunnen, omdat ze het zelf moeten constateren. Maar ze kunnen wel wat met jouw informatie om hem op heterdaad te betrappen.
    Als je nog zin hebt om er extra moeite in te steken dan kun je morgen ook even langs het politiebureau waaronder jouw woonplaats valt. Dan weet je zeker dat het wordt doorgegeven.
    De medewerkers die de telefoon op nemen bij het 0900 nummer zitten er voor een groot gebied, niet alleen voor jouw gebied.

16. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Morgen even langs het politiebureau gaan. Daar kunnen ze uitzoeken of hij wel of geen rijbewijs heeft. Ik denk niet dat die mensen bij de 0900 lijn dat kunnen.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kan inderdaad wel langs het politiebureau gaan en mijn zorgen uitspreken..en anders de wijkagent?

Maar belde net manlief die vond het briefje ook wel een goede actie!

@miekje: ik weet zeker dat hij geen rijbewijs heeft...hij is nog aan het lessen. Ook zo mooie hij neemt overal proeflessen ;) rijdt nooit bij een vaste rijschool.

18. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,900
    5,215
    113
    Home
    goed gedaan! nu maar hopen dat ze wel nederlands kunnen lezen;)

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Waarom bel je niet gewoon aan? Ik zou gewoon even met em in gesprek gaan en uitleggen dat het niet de bedoeling is dat je zonder rijdbewijs rijd en dat je bang bent voor je kinderen.Ik ben zelf nooit zo'n voorstander van gelijk de politie bellen en anonieme briefjes.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Omdat ze er nooit iets van begrijpen! Ben al met meerdere dingen heen gegaan en ze begrijpen me nooit.
    En briefjes schijnen vaak wel te helpen bij hun...dan begrijpen ze het in 1 keer wel. Dus tja dan maar zo.

Enne ik denk niet dat ik hun hoef uit te leggen dat rijden zonder rijbewijs niet te bedoeling is! Dan moeten ze wel heel dom zijn om dat niet te weten...waarom bestaan er dan nog auto rijlessen;).

Share This Page