Dieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door RianneF, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik heb een vraagje over huisdieren. Is alleen de kattebak schoonmaken schadelijk voor zwangere dames of zijn er nog meer klusjes mbt de huisdieren schadelijk?
    Denk aan schoonmaken van de verblijven van knaagdieren, vogels, honden, vissen etc.
    En vanaf hoeveel weken zwangerschap kan het schoonmaken van de kattebak schadelijk zijn?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoi

Als je even zoekt vind je vast een heleboel antwoorden. en anders even kijken op je verloskundige site. :) . Is makkelijker hoef je niet steeds te wachten op een antwoord als je je iets afvraagt

Maar in ieder geval katten bak verschonen met handschoenen doen vanaf 0 weken zwangerschap, dus eigenlijk als je bezig bent al.. :)

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik zal de kattebak verschonen maar even door iemand anders laten doen.
    Toxaplasmose?
    Groetjes!

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

als je handschoenen aan doet en daarna goed je handen wast en evt ontsmet met alcohol is er niks aan de hand.
    Als je al langer een kat heb ben je vaak al gewoon beschermd tegen toxoplasmose. Ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en bij verblijven van knaagdieren ook handschoenen aantrekken.

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Tevens in de zwangerschap uitkijken met varkens, maar denk niet dat je die als huisdier hebt :)

6. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Haha nee ik heb geen varkens :D
    Zolang ik leef heb ik al katten om me heen. Ik mag het dus zelf doen als ik daarna maar goed mijn handen ontsmet? Ik heb Dettol handzeep dus dat zit wel goed. De knaagdieren doet mijn vriend altijd maar het kan natuurlijk een keer voorkomen dat ik het moet doen.

7. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

de knaagdieren zijn geen probleem, omdat deze geen vlees eten. maar misschien maar niet aan je vriend vertellen, hoef je het lekker niet te doen?

8. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Haha, dan zijn de vogels ook meteen gevaarlijk :D
    Nee hoor, ik heb alleen gezegd van de kattebak.

9. moesje jolanda

moesje jolanda Actief lid

8 nov 2008
    100
    0
    0
    mama van 2 zoontjes zwanger van de 3de
    beverwijk
    tja ik ben alleenstaand en zwanger ik verschoon mijn kattenbak dus wel zelf..
    maar idd met handschoenen en daarna men handen heeeeeeel goed wassen

Deel Deze Pagina