Ik heb een vraagje over huisdieren. Is alleen de kattebak schoonmaken schadelijk voor zwangere dames of zijn er nog meer klusjes mbt de huisdieren schadelijk? Denk aan schoonmaken van de verblijven van knaagdieren, vogels, honden, vissen etc. En vanaf hoeveel weken zwangerschap kan het schoonmaken van de kattebak schadelijk zijn?
hoi Als je even zoekt vind je vast een heleboel antwoorden. en anders even kijken op je verloskundige site. . Is makkelijker hoef je niet steeds te wachten op een antwoord als je je iets afvraagt Maar in ieder geval katten bak verschonen met handschoenen doen vanaf 0 weken zwangerschap, dus eigenlijk als je bezig bent al..
als je handschoenen aan doet en daarna goed je handen wast en evt ontsmet met alcohol is er niks aan de hand. Als je al langer een kat heb ben je vaak al gewoon beschermd tegen toxoplasmose. Ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en bij verblijven van knaagdieren ook handschoenen aantrekken.
Haha nee ik heb geen varkens Zolang ik leef heb ik al katten om me heen. Ik mag het dus zelf doen als ik daarna maar goed mijn handen ontsmet? Ik heb Dettol handzeep dus dat zit wel goed. De knaagdieren doet mijn vriend altijd maar het kan natuurlijk een keer voorkomen dat ik het moet doen.
de knaagdieren zijn geen probleem, omdat deze geen vlees eten. maar misschien maar niet aan je vriend vertellen, hoef je het lekker niet te doen?
tja ik ben alleenstaand en zwanger ik verschoon mijn kattenbak dus wel zelf.. maar idd met handschoenen en daarna men handen heeeeeeel goed wassen