wat voor beleg eet jij?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wennepen, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wat voor beleg eet jij op je boterham?

Ik vind het erg moeilijk omdat ik niet goed weet wat nu wel mag of niet. Ik eet nu meestal kaas en kipfilet of zoet, maar dat begin ik toch beu te raken. Bij bv ardenner boterhamworst staat erop dat er varkensvlees inzit, maar zou daar dan ook varkenslever (ivm de vitamine a) inzitten of niet? Mag je wel gewoon cervelaat of zit daar toch ook rauw vlees in? En wat voor salades mag je nu wel, krab of zalm of helemaal niks omdat daar ook evt rauw ei in verwerkt kan zitten?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    In salades zitten geen rauwe eieren. Uit voorzorg eet ik zelf geen salades waar vis/schelpdieren in zitten, maar ik eet wel gewoon eiersalade/sellerie salada.

Verder eet ikzelf pindakaas, kokosbrood of kaas op brood. Heb helaas nooit zoveel trek in vleeswaren, maar je kan gelderse worst, kipfilet, kalkoenfilet, ham op brood eten.
    Sandwichspread mag ook trouwens, net als chocpasta en dat soort zoetbeleg, alleen eet ik dat nooit.

3. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ham, kaas, rookvlees, ontbijtspek, grillworst, vruchtenhagelsslag, bosbessenjam, gekookt of gebakken eitje, af en toe een boterham met saksische leverworst.

4. Tink

Tink Niet meer actief

Jam, appelstroop, kaas, veel soorten vleeswaren, sandwichspread, pindakaas, chocopasta, Speculoos en allerlei andere smeersels, allerlei soorten hagelslag, muisjes... mag allemaal ;)

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik houd niet van zoet op mijn brood, dus dat eet ik eigenlijk nooit. Heel af en toe een broodje pindakaas met hagelslag of vlokken. Verder eet ik eigenlijk bijna alles op brood: kaas (gewone en geitenkaas), brie, eiersalade, tonijnsalade (af en toe), gekookte worst, ham, kipfilet, gebraden gehakt, salami, cervelaatworst. Het enige wat ik niet eet is filet american.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je mag alle vleeswaren behalverauw vlees zoals filet, osenworst. cervelaat etc mag je allemaal hebben. ook rauwe ham want dat is bewerkt , net zoals rooklvlees. verder kipfilet, gebraden gehakt, zeeuws en katenspek, gekookte gelderse, palingworst en ook slades mag je hebben want daar zit echt geen rauw ei in. anders kun je het echt allemaal niet zolang bewaren.

7. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    ik eet altijd kaas op brood of appelstoop heel soms snijworst en hagelslag eet ik ook en jam.
    en hurzadeslade eet ik ook heel soms en ook heel soms kipkerrieslade maar dan al op verjaardag of verstie bij iemand als ze het hebben.
    mag je trouwens ook speklapjes eten weet iemand dat?

8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier nog zo 1 die af en toe niet meer weet wat ik op brood moet doen. Ik weet dat vlees toch wel erg belangrijk is tijdens de zwangerschap, maar sinds ik zwanger ben, heb ik echt een afkeur voor vlees. Maargoed ik weet nou eenmaal dat je het wel moet blijven eten, dus doen we dat braaf (ook al is het een stuk minder dan voor ik zwanger was).

Wat ik zoal eet op brood: Pindakaas, hageslag, jam, chocoladepasta, kaas, salami, gerookte cobourgerham, ham, kipsalade, eiersalade, zeeuws spek of katenspek, palingworst.

Ik heb 1 keer bij de slager gevraagd om 1 plakje lever. Hihihi hun zeiden: u bedoeld zeker 1 ons mevrouw, haha eeehm nee ik bedoel echt 1 plakje. 1 plakje lever? ja gewoon 1 plakje lever alstublieft. Ze stond me echt een beetje raar aan te kijken. Maar toen ik vertelde dat ik zwanger ben, moest ze vreselijk lachen. Ze had het nog niet eerder meegemaakt.

Lever mag je heel af en toe wel hebben. Als je het maar niet elke dag gaat eten. Heb het tot nu toe dus 1 keertje gedaan, en heb af en toe zo'n trek in smeerleverworst op brood. Maar ik vind het zonde om het te kopen. Ik kan het daarna eigenlijk wel weggooien omdat ik weet dat ik het dan voorlopig niet meer eet. Ze zien me al aankomen bij de slager als ik vraag of ze smeerleverworst hebben voor precies 1 boterham hihihi.

Afijn we zijn over de helft, dus als ik eenmaal bevallen ben dan mag mannetje naar de winkel voor lekkere broodjes met filet american met uitjes en een heelijk broodje lever. Jumjum:p.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur

Speklapjes mag je gewoon hebben hoor:D

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja waarom niet??? je eet ze toch niet rauw op neem ik aan?;)

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    neem af en toe ook gewoon een boterham met paté hoor.
    Dan haal ik van die kleine blikjes ( per 3 verpakt ) En uit 1 zo'n blikje kan je dan een paar boterhammen halen.
    Meestal neem ik er een en laat mijn man de rest opeten ;)

12. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Meestal eet ik kaas, kruidenkaas, zoetigheid, kipfile, runderrookvlees.

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

weet iemand of je fricando mag eten nu?

14. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Fricandeau is toch ook niet rauw? dan mag het.

Ik koop soms van die kleine 'tubetjes' leverpastei. Zo'n blikje is namelijk teveel én minder lekker vind ik. Die tubetjes zijn van Kips geloof ik en zit exact 20 gram in. Dus kan je een boterham uithalen.
    En de rest blijft in de koelkast vers.

Ik eet kaas, smeerkaas, roomkaas, grillworst, boterhamworst, tosti's met ham en kaas, tonijnsalade (hoeveel mag je eigenlijk?) en gekookte ei.

Maar ik eet bijna alleen maar crackers en krijg iedere 2 uur weer honger....dus het beleg is hiero niet aan te slepen haha

15. Vooral kaas :D dat vind ik zoo lekker dat ik soms alleen kaas neem zonder brood 8) verder zalmsalade en chocopasta.
    Na de bevalling neem ik gelijk gerookte zalm op een broodje, daar verlang ik al maanden naar..

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

Dank je! dacht dat ik ergens had gehoord dat t niet mocht dus vandaar even mij vraag,vind het namelijk zo ontzettend lekker ;)

17. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik eet van alles op brood, eigenlijk alleen geen rauw vlees (filet american, rosbief en ossenworst) Voor de rest zoet afgewisseld met vleeswaren.

Iedereen is trouwens op de hoogte van mijn wens om direct na de bevalling een hard bolletje met filet american te eten, hier heb ik zo'n gigantische zin in!!!

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

heb ook al tegen mijn man gezegd,zodra ik ben bevallen wil ik een groot bord met carpaccio,nu ik het typ begin ik al te watertanden :):D

19. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ik heb besloten mezelf alleen nog maar te houden aan HET lijstje, en verder alle info te negeren :D. Ik word stapelgek anders, van wat wél of niet zou mogen.

Ik eet dus alles op brood, behalve Filet, rosbeef en osseworst.

20. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh carpaccio ook zo iets. Ik heb mijn man verboden het te eten in mijn bijzijn. tijdens de zomervakantie heeft hij het gegeten en mocht ik toe kijken. Laatst vroeg hij wanneer ik het ging maken, ja doeiiii zolang ik het niet mag eet hij het ook maar even niet hoor.... zo oneerlijk.

Deel Deze Pagina