Bij mij zijn ze allemaal getrokken door de kaakchirurg. De tandarts kon ze zelf niet trekken, geen idee waarom. Eerst is links gedaan en een paar weken later rechts. Alleen rechts zat er in de bovenkaak nog een dwergkies onder de verstandskies....nooit geweten dat dat kon. Had er uiteraard een paar dagen ongemak van, maar al snel ging het beter
Alles is er uit, helaas hier ook niet zonder pijn. Tijdens de behandeling nergens last van gehad, maar ze waarschuwden me al dat mijn kaak gekneusd was omdat ze er nogal kracht op hadden gezet. (wortels hadden een soort weerhaak op het eind, dus uiteindelijk moesten ze het helemaal stuk boren en toen met een pincet de stukken eruit halen, en die kiezen zijn nooit doorgekomen dus was best een gedoe) En inderdaad, 'savonds had ik echt wel erg pijn. Het werd helemaal paars en dik Collega vroeg of ik soms nog watten in mijn wangen had Na 10 dagen ging de pijn pas weg, en ging het blauw zakken, ik zag er op een gegeven moment uit of ik gewurgd was, mn hele keel blauw en zelfs nog een groene tiet gehad hahaha
Bij mij moesten ze er allemaal uit voor een operatie aan mijn kaak. Daarbij zouden ze in de weg komen te zitten. Ik moest eerst naar de kaakchirurg maar ik was zo enorm bang dat ik begon te hyperventileren enzo. Ook heb ik maar een beperkte mondopening dus het zou een drama worden. Ik ben toen doorgestuurd voor het trekken onder narcose. Was maar goed ook, want ze zaten helemaal gedraaid en had weerhaken eraan. Ik was erna helemaal blauw en had een hoofd alsof ik de bof had. Maar ze waren eruit ^^
Nou ik ben er van af! Allemachtig wat ging dat weer ***.. Zowat half uur bezig geweest! Paar keer verdoving bij spuiten, heel die kies in stukken eruit. Wortels wilde niet en aan 1 zaten nog 2 weerhaakjes! Pfff.. heb ik dat.. Nu het gevoel of ik een vuistslag tegen m'n kaak heb gehad.. Ik kruip lekker op de bank met een dekentje! Nooit meer kaakchirug whoehoee!
Heb er 2 laten trekken.. Als ik die naald aan zie komen om te verdoven dan begin ik al te janken, erg hè Het trekken zelf vind ik helemaal niet erg haha. Mijn tandarts heeft wel gezegd dat die andere 2 ook nog wel een keer moeten
Ik ben pas geweest voor de rechterkant onder en boven, de andere kant moet ook nog maar wacht ik even mee tot volgend jaar. Bij mij komt de kaakchirurg bij de tandarts zodat je niet naar het ziekenhuis moet. Ik was doodbang door alle verhalen die je hoort. Iedereen heeft wel zo'n horror verhaal. En ik ben sowieso al bang voor de tandarts dus dit is nog een stapje erger dacht ik. Toen die man vroeg hoe ik heette begon ik al te huilen. Toen zag ik die spuit, daar ben ik het meest bang voor... En toen zat die er in en ging het eigenlijk heel relax. Ik moest naar een ander kamertje want de ene moet chirurgisch verwijderd worden. Die man was zo aardig en stelde me zo op m'n gemak. Onder duurde het even en boven was er binnen een tel uit. Daarna naar huis lekker op de bank met een dekentje. Eerste dag om de 4 uur ibuprofen bruis en de tweede dag alleen 's ochtends en 's avonds nog genomen. Pijn viel me behoorlijk mee. Had wel een beetje een dikke wang. En toch.....ben ik bang voor de volgende keer....