Schietsport

Discussie in 'De lounge' gestart door moontje2008, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik ben op dit moment bezig om weer een (heel) oude hobby op te pakken en weer bij de schietvereniging te gaan. Dus geen jacht, maar puur doelschieten. Heb het vroeger van mijn vader geleerd en het lijkt ons leuk om samen te gaan. Mijn vader heeft zijn walther, zelf ben ik nu dus op zoek naar een buks.

    Zijn er hier nog meer vrouwen die aan schietsport doen? Of schrikt hier nu iedereen van mij
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik schrik niet zo gauw hoor. Ben wel heel nieuwsgierig dus ik lees geïnteresseerd mee! :)
     
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik heb vroeger ook wel eens geschoten en zelfs gejaagd met mijn vader. Ik zat toevallig onlangs ook te denken of ik het weer zou oppakken bij een vereniging... Maar uiteindelijk heb ik een andere oude hobby opgepakt: vioolspelen :D
    Maar ik sluit niet uit dat ik ooit nog eens lid word van een schietvereniging.
     
  4. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij gingen laatst met een groep leerlingen op een sportdag naar de schietvereniging. Had een groep met jongens en die zouden het mevrouw wel even laten zien... heb gewonnen :D die man vroeg toen al of ik een keer kwam 's avonds haha.

    Daarnaast is het gek genoeg heel ontspannend.. en oefenen met concentreren is voor mij altijd meegenomen.
     
  5. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Mijn man doet dat! Hij heeft ook een eigen buks, maar die is bij zijn moeder gebleven toen we gingen samenwonen. Helaas kan ik niet (meer) mee naar de schietavonden, aangezien we de kinderen niet alleen thuis kunnen laten... ;)
    Mijn schoonmoeder is hier trouwens echt heel goed in. Die schiet alle mannen uit het dorp de baan af en dat zonder te oefenen, ze vindt het simpelweg leuk om zo af en toe (denk 3x per jaar) te schieten. Zij werd op een gegeven moment uitgesloten van deelname aan een 'toernooi' op Koninginnedag, omdat zij áltijd won! :D
     
    loetje vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lees mee, overweeg als een tijdje om bij een schietvereniging te gaan.
     
  7. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik woon vlak over de grens in een dorp waar ze nog een echte schietvereniging hebben. Wij zijn een keer mee geweest met een buurman en brachten het er niet slecht vanaf voor een eerste keer. Ik heb overwogen om lid te worden behalve dat ik afknapte op het gescheiden geslachten beleid. De weinig vrije tijd die wij hebben zouden we graag samen doorbrengen en 2 avonden in de week oppas regelen werd me te duur voor meerdere uren.

    Wie weet ooit.

    Overigens is mijn vader wel lid geworden, door omstandigheden niet zo heel actief. Elk jaar gaan we met zijn allen naar het jaarlijkse Schutzenfest inclusief onze dochter!
     
  8. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Geweldig, zie het helemaal voor me :D
    Ik ken niemand in mijn omgeving die schiet, dus ben er zelf onbekend mee.
    Vind je zoiets als boogschieten dan ook leuk of is dat totaal anders?
     
  9. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik weet dat de vraag niet voor mij is, maar wilde toch even zeggen dat ik ook graag boog schiet, met mijn eigen ouderwetse longbow :) Wat een toffe sport is dat he?
     
    moontje2008 vindt dit leuk.
  10. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    nu niet meer, maar vroeger wel bij een schietvereniging gezeten. Leuk om te doen. Mijn vader deed het vroeger al, gewoon in huis :) Uiteraard op een schietschijf. Toen ik zijn huis ging opruimen kwam ik zijn buks tegen, die heb ik aan mijn oudste zoon gegeven.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vind het nadeel dat je zo vaak heen moet om je sportverlof te behouden. En het kost best veel geld.

    En ik schrik er al helemaal niet van :D mijn man jaagt zelf. Gaat een aantal keer per jaar naar de schietbaan, soms kogel en dan ga ik niet mee. Naar de kleiduivenbaan wil ik nog wel eens mee gaan.

    Het lijkt mij ook best geinig om eens te doen. Maar om echt mn verlof te behouden moet ik dan teveel schieten. Je zou wel je jachtakte kunnen halen en dan alleen schieten op de baan, dan zit je niet met verplicht zoveel schieten, alleen moet je wel minstens zoveel m2 veld hebben om te kunnen "jagen"
     
  12. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Boogschieten vind ik ook geweldig!
     
  13. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Mijn man schiet. Met pistool en geweer beide groot kaliber. Ik mag af en toe eens mee als introducé en schiet dan pistool klein kaliber. Door een oogafwijking kan ik geen geweer schieten. Kan wel maar heb dan minimaal 30 schoten nodig voor een treffer haha. Zelf lid worden is geen optie ivm de kinderen en oppas.
     
  14. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ik jaag samen met mijn vriend in het buitenland op eigen terrein en we hebben ons nu ingeschreven voor de schietvereniging hier in nederland. We wachten nog tot alles goed gekeurd wordt en dan kunnen we beginnen
     
  15. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik vind boogschieten erg leuk! Is alleen hier in het dorp niet,heb het zelf 1x als tiener gedaan en een paar jaar terug. Vind ik stiekem leuker dan met een buks ;)
     
  16. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik heb een aantal keer boogschieten gedaan, met HAVO kamp (laaaaaang geleden ;)) en een paar jaar terug met een kantooruitje. Zó leuk! En ik kon het best goed, hahaha.

    Met een vuurwapen helemaal geen ervaring mee, maar ik schrik er niet van als iemand dat doet. Ik vind het wel stoer.
     

Deel Deze Pagina