Hoi hoi, Ik ben al 2 weken aan het snotteren en hoesten. Gelukkig word de hoest minder, maar nu heb ik sinds zaterdag last van mijn kaakholte. Snuit echt mega veel groene troep op en vandaag lijkt het wel de toppunt hebben bereikt, want het voelt nu heel erg drukkend aan. Nu weet ik dat je beste kan stomen, maar mag je daar ook wat bij doordoen? Want normaal doe ik het met dampo. Heb ook zoutoplossing neusspray gehaald zodat het ook een beetje los kan weken. Maar het geeft zo,n ellendig gevoel en vooral als je even bukt. Groetjes Anna
Dampo is nooit goed! Dat lijkt wel zo maar je slijmvliezen raken er juist overspannen van. Kamille is altijd heerlijk om mee te stomen, nog goed voor je huid ook. Maar dat het nu zo erg is, is niet fijn voor je. Toch even de HA Bellen, misschien heb je geluk en is dit juist die verkoudheid die er nu uitkomt. Vergeet de kleur ervan niet te vermelden (is misschien niet zo smakelijk...) Beterschap! Groetjes, Mirelle.
Hi, Ik heb een aantal weken geleden ook kaakholte ontsteking gehad. Heb er een tijdje mee door gewerkt tot het echt niet meer ging. Heb toen toch maar een afspraak gemaakt bij de ha. Volgens hem had stomen weinig zin hij zei dat de ene er baat bij had maar de ander niet (zoals bij mij het geval. luchtte maar ff op ). Heb toen een anti-biotica gekregen en door gegaan met het gebruiken van de zoutoplossing. Na een paar daagjes uitzieken op de bank voelde ik me al weer een stuk beter. Ik hoop voor je dat je je snel weer beter gaat voelen nu het mooie weer er aan komt. groetjes Chantal
Ik ga vast iets heel deprimerends vertellen, maar ik heb holte-ontstekingen gehad van de 23e week van de zwangerschap tot aan de bevalling. Ik kwam er niet vanaf en volgens de huisarts werden ze echt veroorzaakt door hormonen. Dat bleek ook wel, vrij snel na de bevalling was het net alsof mijn holtes 'ontlucht' waren. Mijn stem was weer normaal, de druk was weg, het gesnotter over en ik kon mijn lenzen weer dragen... Ik heb in eerste instantie verschillende kuren gehad, kreeg tussendoor ook nog een longontsteking en die knapte gelukkig wel op. Op een gegeven moment heb ik besloten dat het genoeg was geweest met die kuren. Ik heb voor die holte-ontstekingen een week of 10 dagelijks migraine gehad en geen aspirine aangeraakt, en nu zat ik aan de ene na de andere kuur. Ik wilde dat zelf gewoon niet. Het risico wat ik nam was dus dat het niet meer overging tot aan de bevalling. En dat bleek ook echt zo te zijn... Ik zag wel dat jij langer zwanger bent dan ik toen, dus dat scheelt. Heel veel sterkte ermee!
Ik heb een chronische bijholte ontsteking, waarbij alle holtes dus voorhoofdsholte, neus/kaak holtes, holte achter je ogen (je hebt er 7 stuks) allemaal volledig verstopt en dicht zitten.. Het enige wat echt helpt is huis, tuin en keuken vasaline.. Twee weken lang, iedere dag voor je gaat slapen vasaline in je neus (om en om links/rechts) stoppen.. Het is ontzettend vies, het voelt nog verstopter maar het trekt je al je holtes helemaal schoon.. In vasaline schijnt een soort stof te zitten die daar voor zorgt en die het schoon maakt. Het is een heel oud huismiddeltje, maar tegenwoordig adviseren ziekenhuizen dit ook aan bv. mensen die aan hun neus of bijholtes zijn geopereerd, om de boel steriel te houden en schoon.. Prettig is het niet, maar het werkt als een tierelier.. waar stomen en neusspray niet helpen doet dit zijn werk wel.. En tijdens je zwangerschap moet je zeer voorzichtig zijn met anti biotica, dit kan helemaal geen kwaad en heeft geen bijwerkingen, maar lekker voelt het niet... Succes, Groet Hilde
Physiomer wil ook nog wel eens helpen om je holten schoon te houden..als preventie dus goed te gebruiken.. Beterschap!
Ben vandaag bij de huisarts geweest en ik heb Amoxelline gekregen. Zoals bij kaakholte,s waren flink onstoken en flinke bronchitus. Mijn hoest werd al beter maar door dat vele hoesten heb ik vrezelijke pijn aan een rib dus gewoon letterlijk een gekneusde rib gehoest. Hoop dat het snel gaat werken, want ik zit ook natuurlijk niet ver van mijn bevalling af. Groetjes Anna
Meisje toch... Daar kan stomen niet tegen op! Ik hoop dat het snel beter gaat, helemaal met je rib. Heel veel beterschap! Groetjes, Mirelle.