rauwkost?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door elsa, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Hai,

een vraag waar ik hier zo 1,2,3 het antwoord niet op kan vinden.
    ik ben geen warme groente fan en nu al helemaal niet, word al misselijk als ik aan broccoli denk (echt heel erg, kan er spontaan van overgeven......). ik probeer het uiteraard wel, het lukt me alleen niet altijd.

rauwkost is denk ik een goed alternatief, thuis was ik het uiteraard allemaal goed. maar hoe doen jullie dat met uiteten? sla en ook bijvoorbeeld een broodje met tomaat, sla etc. etc. kan ik dat gewoon eten? stomme vraag misschien, maar wil niks doen wat slecht is natuurlijk.

thanx alvast voor jullie reactie

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

tuurlijk, ik heb dat wel gewoon gegeten en nog steeds.

Gewoon wassen van te voren zelfde als fruit maar dat deed je voor dta je zwanger was ook.

Alleen rauwkost in het buitenland is minder, maar ook dat geldt als je niet zwanger bent ook oppassen

smakelijk dus

3. Mariella

Mariella Actief lid

28 mrt 2007
    342
    0
    0
    Management Assistente
    Brabant
    Hoi Elsa,

de antwoorden die je gaat krijgen zullen gevarieerd zijn. Zo zag ik destijds bij zwangere collega's dat de een nóg voorzichtiger was dan de ander. In mijn ogen tot op het zotte af.

Ik vind dat je geen risico's moet nemen, maar de zaken ook niet moet overdrijven. Zo ben ik er één die vindt dat je gerust eens in de paar weken een glas wijn kunt drinken. Hierop zijn er genoeg die dat belachelijk (veel) vinden, en weer anderen die dat rustig elke week als gezond achten....

Dat geldt dus ook voor jouw vraag. Doe wat jou het beste lijkt. Controleer eventueel bij de keuken of dat groente en fruit zeer goed gewassen worden, of vraag of ze het voor jou extra willen wassen. Als je aangeeft dat je zwanger bent, heeft iedereen begrip voor je vraag! Let maar op.

Groetjes, Mariella

4. Female

Female Niet meer actief

Ik heb dat altijd en overal gegeten en heb er ook niks mee veranderd tijdens de zwangerschap...

5. Female

Female Niet meer actief

even off-topic @ Mariella; Heerlijk bevrijdend antwoord, feel the same! ;)

6. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Dank voor jullie antwoorden!

Mariella, helemaal eens met jouw reactie, heel reeel.

Het is dat ik nog maar zo kort zwanger ben en nog geen afspraak met de vk heb gehad, dat maakt me onzeker. ik denk als ik die afspraak heb gehad en hoor wat allemaal wel en niet mag, dat het wel los zal lopen.

Vorige week was ik op tenerife, daar ben ik uiteraard extra voorzichtig geweest!

Thuis ga ik dus helemaal los met de rauwkorst :D en in een restaurant zal ik het eerst even vragen.

Deel Deze Pagina