Ik heb nu 2 weken een kaakholteontsteking. Vorige week maandag naar mijn huisarts geweest en is dat geconstateerd. Mijn rechterneusgat zit helemaal dicht( slijm ook in mijn keel) en vaak beide, als ik snuit wordt niet goed heel draaierig en eng ivm oren die ook dicht zitten. En bukken wordt je ook super draaierig van. En de hoofdpijn, kaakpijn en oorpijn is zo vermoeiend. Ik ga gewoon door met alles nu maar een rustdag. Ik kon kiezen tussen antbiotica of niets. Toch maar geprobeerd er is nml niet bewezen of het sneller werkt. Maar helaas na een week nog geen resultaat. Dat met stomen, otrivin, venkel olie enz, RHinocaps mocht ik niet meer gebruiken. Ook maar geen sigaretje gerookt na 31-12. Maar helaas het help niet. Iemand ervaring? Hoe lang duurde het enz. Ik kan niet veel info vinden alvast bedankt!
ik heb vaak last van bijholteontsteking, denk dat het wel een beetje hetzelfde is? enige wat bij mij helpt is neusspray van nasonex, via de dokter. Is gelijk ontstekingsremmend
hai, wat akelig voor je. ik heb een kaakontsteking gehad als gevolg van een wortelpuntontsteking in een kies. heb geloof ik zelden zooooveel pijn gehad (en kan best wat hebben, maar dit...). wel vijf keer bij de tandarts ervoor geweest, waar ze het uitgeboord en schoongemaakt hebben (met peroxide), en daarna moest ik echt anitibiotica. twee kuren verder ging het over, maar auwiauwiau, wat deed het zeeeer... ik leefde echt van de ene ibuprofen naar de volgende, leek wel een junk. dat van jou klinkt als iets anders, toch? ik hoop dat het gauw verbetert, maar anders tóch maar de antibiotica? sterkte!
AAAUUWWWW! Dit had ik vorig jaar ook rond deze tijd. Mens wat deed dat een pijn! Ging naar de h.a en kreeg in eerste instantie niks. Na een dag ben ik terug gegaan, want hield t niet van de pijn. Moest echt om de zoveel uur 2 paracetamol innemen en op bed in t donker gaan liggen en dan maar wachten tot t hielp.. Kreeg dus de volgende dag wel AB en dat hielp binnen 2 dagen, echt zonder AB gaat t niet weg hoor
Oke, nee dat had ik idd niet begrepen. Nou dan zou ik als ik jou was morgenvroeg gelijk bellen! Dat had allang moeten helpen hoor....
Dat is vervelend ja, heb het afgelopen jaar 2x gehad... Doet echt pijn, vooral als je voorover hangt. Heb er toen 2 kuurtjes voor gehad, toen ging het beter. Sterkte ermee!
Als je AB gebruikt moet je echt binnen een dag of 2 verbetering zien. Voelen in jouw geval... Ik zou morgen zeker even bellen... Misschien dat een ander kuurtje de oplossing is. Heel veel beterschap!
Ik ben toen na 2 dagen weer gaan werken, omdat de pijn toen echt bijna weg was. Had een kuurtje voor een dag of 5 geloof ik.... Maar zou echt niet wachten tot je pillen op zijn hoor, gewoon alvast bellen morgen!
Wat bij mij altijd helpt is heeeeel veeeeel stomen met kamille, overdosering echinaforce en vooral niet snuiten! Ik heb dit al sinds ik kind was, iedere keer als ik verkouden ben. Weet hoe je je voelt, sterkte!
Ik ben vandaag nog niet lekker. Maar thuisgebleven van mijn werk het is niet anders. Naar de dokter geweest vanmiddag en weer een andere antibiotica kuur en foto's laten maken en daarvan is donderdag de uitslag.
Nou de uitslag van de foto was sinusitus. De assistente heeft overleg gepleegd met huisarts en doorgaan met kuur en als maandag geen verbetering is bellen. Nou ik voel nog steeds geen verbetering en ik had je ook wel kunnen vertellen dat ik sinusutis/bijholteontsteking ( dus kaakholte) heb ik snap niet waar die foto nu voor gemaakt is.
Ik denk dat ze die foto hebben gemaakt om uit te sluiten of je geen, zoals Lien78 al aangaf, wortelontsteking hebt. (of een andersoortige ontsteking). Ik heb zelf ook 2x een wortelontsteking gehad en Lien heeft het ook al gezegd, ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. Enige optie was, openmaken en schoonmaken en dan Ab kuurtje. Ik wens je heel veel sterkte, want zo'n soort pijn is de meest vervelende die je kan hebben.