Flauwvallen in de bus !

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sanneee61, 19 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanneee61

Sanneee61 Lid

25 aug 2012
    31
    0
    0
    Restaurantmedewerkster
    Ik heb sinds kort een vervelend probleem.
    Als ik moet werken en ik zit in de bus wordt ik vaak niet lekker.
    Het begint dan met een soort druk in me nek, alsof er iemand in knijpt en een drukkend gevoel in mijn onderarmen. Dan krijg ik het ontzettend warm, het zweet breekt me uit, ik wordt misselijk, benauwd en alles wordt vaag en val dan zeg maar nét niet flauw. Meestal trekt het net weer bij voordat ik de bus uitmoet. maar het houd wel ongeveer een kwartier aan. Als ik dan even in de frisse lucht loopt knapt het weer een beetje op.
    Nou vind ik het als ik thuis zit niet zo erg als het gebeurd, dan weet je tenminste waar je bent, maar in de bus met allemaal mensen die je niet kent vind ik het echt verschrikkelijk, Vooral omdat ik ook bang ben dat ik moet spugen op zo'n moment.

Nou heb ik altijd een flesje water en een dropje in me tas omdat ik van nature een vrij lage bloeddruk heb en wel eens niet lekker wordt. Maar dit helpt hiervoor niet.

Iemand misschien hetzelfde probleem en een goede oplossing gevonden? Want ik ga nu iedere keer al met een soort angst de bus in.

2. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zou toch even bellen met je verloskundige. Lijkt me niet helemaal ' normaal'. Wie weet heeft het wel iets met je suikers te maken ofzo... Succes

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Voor mij is dat normaal. Heb wagenziekte en voel me meestal zo. Zorg ervoor dat ik niet te warm gekleed ben en goed gegeten heb. Dat scheelt veel. Ik ga ook niet met de bus als t warm of regenachtig (vochtig/bebauwd) is want dan gaat t echt niet goed
    Verder probeer ik altijd een zitplaats vooruit te benachtigen. Nooit achteruit want dan ga ik liever staan. Oh javen ducht bij de uitgang. Krijg je een koel briesje als er iemand uitstapt. Denk niet dat je er echt iets aan kan doen alleen blij zijn dat he t alleen tijdens de zwangerschap is.

4. Sanneee61

Sanneee61 Lid

25 aug 2012
    31
    0
    0
    Restaurantmedewerkster
    Ik heb het inderdaad ook met warmte of met staan in de bus of in de rij in de supermarkt als ik niet zwanger ben.. Maar als ik gewoon zit dan kan je er verder ook niks meer aan doen, is echt vervelend. Wat naar dat je dat altijd hebt :S.

Mijn VK zei dat het door me bloeddruk kan zijn, gewoon een soort dipje zeg maar. Of dat door een bepaalde ligging van de baby de aorta kan afknellen en je niet lekker wordt. Maar dit lijkt me alleen logisch als je ligt of onderuitgezakt zit..

Nu straks weer met de bus, heb goed gegeten. Straks nog even een kopje boullion voor wat extra zout want ik zie nu al vlekken. Zie er wel echt tegenop, die stomme 20 min met de bus.. Want als ik daarna aan het werk ga gaat het wel weer zolang ik maar in beweging blijf.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ken het (had alleen niets met mijn zwangerschap te maken).
    1 of 2 haltes ging nog wel, maar als ik er meer moest of als het warm/druk was in de bus had ik het niet meer.
    Ik probeerde de bus daarom zoveel mogelijk te mijden, als je echt met de bus moet probeer dan op een rustig plekje te zitten of te staan (vlakbij de deur hielp bij mij) met een flesje water en een zak (voor het eventuele overgeven) bij je, dit stelde me gerust als ik echt moest overgeven of wat dan ook dan had ik in elk geval een zak en hoefde het niet op de grond.
    Ook iets van zoet snoep, een suikerklontje kan ook gewoon en zorg dat je het niet warm krijgt.
    Doe je jast/vest of wat dan ook open en probeer rustig te blijven en ga nooit achteruit zitten.

Deel Deze Pagina