Zijn er hier ook mensen die aan bookcrossing doen? Mijn man en ik zijn er gister mee begonnen, omdat we de boekenkast willen opruimen en onze boekencollectie willen uitdunnen. Wachten tot koninginnedag om ze te verkopen hebben we dit keer geen zin in... Dat resulteert er alleen maar in dat we alsnog de helft van onze boeken overhouden Dus nu geven we ze weg.... Ik ga vanmiddag bijvoorbeeld 4 boeken over zwangerschap neerleggen bij de Prenatal op het alexandrium (Rotterdam). Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben gedaan of die wel eens een boek hebben gevonden...
Nee dat ken ik niet! Hier ook zoveel boeken en niemand die ze wil hebben. Je legt ze dus gewoon ergens neer? Niet opsturen a la postcrossing?
Zo vond ik acht jaar geleden een boek op straat op die manier dat mij toentertijd goed heeft geholpen. Een psychologisch boek; dat mij heeft doen inzien dat de relatie die ik op dat moment had een zinkend schip was en de wegen gewoon moesten scheiden. Dat had ik anders nooit ingezien.
Klopt, je legt ze ergens neer. Wel heb je dan een sticker erop geplakt met een code erop. Als iemand het boek vindt kan hij aan de hand van die code aangeven dat hij het boek heeft gevonden en wat ie van het boek vond.... Wij moeten straks even terug naar de Prenatal met een kapotte zwemband, en dan ga ik direct even kijken of de boeken er nog liggen
Ik lees bijv.: nicci french,mo harder, karin slaughter,stephen king,david.balucci,,freya north..maar heb ook spirituele boeken, de tinten grijs en shopaholic bijv!
Ik heb ook eens een boek gevonden en vind het wel een heel leuk principe. Misschien weer gaan doen en ze dan achter laten in de trein.
@ Allwoman: hier kan je mijn boekenlijst zien Mocht er wat tussenzitten wat je leuk vindt, kan je me een PB sturen
Oeh wat leuk! Ben net ook met iemand in overleg, dus moet even afwegingen maken maken ivm de verzendkosten! Euhm,..ik ga nu eerst even met haar "in zee" maar dank je wel!