Nee! Absoluut niet! Ongelofelijk eigenlijk dat er mensen zijn(oke minderheid) die ja zeggen.. NOOIT! Maar dan ook NOOIT!!! Een brandende kaars, al is het een waxinelichtje, in de buurt van brandbaar materiaal (aan)zetten! Dat is vragen om brand, en als dat gebeurd is binnen een paar minuten je hele hebben en houwen weggevaagd. Koop nepperds, op een batterij. Dan zit je veilig.
Ik ben best verbaasd te lezen dat er mensen zijn die dit dus doen. 'Het gaat eigenlijk altijd goed' heb je niks aan als het 1x niet goed gaat en je huis afgefikt is. Levensgevaarlijk zulke akties.
Nou echt precies hoe jij dat vertelde zo heb ik een nacht lang een waxine licht / kaars (weet niet meer) aan laten staan in onze wc. Ik zou weg gaan maar dacht laat ik toch maar naar de wc gaan waar door ik erachter kwam. En zo was het precies hoe jij het vertelde! Hele lange donkere slurf die aan het wapperen was, was heel warm in de wc en stonk. Ik denk dat wij geluk hebben gehad. Ik doe echt nooit meer een echte kaars aan in de wc ruimte deze vergeet ik gauw omdat wij boven ook een wc hebben. Man man ben er echt van geschrokken. Er staat nu een neppe waxine lichtje aan Dat in de vitrine zou ik al helemaal geen echte in doen maar dat had ik zelf ook al helemaal nooit gedaan.
Ik ben wel goed met brandjes. Ik heb een week of 8 brandonderzoek moeten studeren... Ik ben uiteraard geen pro, maar ik weet wel één en ander van vuur af. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je kaarsjes in je wc aan wil doen? Is het dan romantischer plassen? Deed je lamp het niet? Je hebt inderdaad heel erg veel mazzel gehad! Ik heb hier geen kaarsen branden - ik heb ze wel in huis met kaarsenstandaards voor als de stroom een keer uitvalt - maar met 3 poezen en een hele hoop brandbare materialen in een kleine ruimte doe ik sowieso niet aan kaarsen, ook niet op batterijen. Ik kan er nou niet echt wakker van liggen
Met verjaardagen zet ik ook wel eens een kaarsje aan in mijn wc omdat het dan iets gezelliger staat als mensen naar de wc moeten en het schijnt te helpen om "nare luchtjes" te verdrijven.
Haal een geurdoekje over de wc, gebruik toiletblokjes, zet desnoods zo'n luchtverfrisser-spuitbus neer of zo'n Brise gelgeurtjes-ding en dan heb je het ook - en dat is een stuk minder brandgevaarlijk. Bij vuur moet je gewoon uitkijken en erbij blijven. Het is echt niet gezellig in het brandwondencentrum.
Ik heb standaard geurkaars aan in toilet en dan deur op kier Heb wel geurkaars in glas. Doe t al jaren