Grip Op Koolhydraten (Yvonne Lemmers)

Discussie in 'De lounge' gestart door Nana86, 26 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana86

    Nana86 Fanatiek lid

    28 apr 2010
    1.132
    24
    38
    Vrouw
    Huishoudelijke hulp
  2. Elmo83

    Elmo83 Bekend lid

    11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Ik ken het! En ben in augustus enkele weken hier mee bezig geweest, maar toen ik zwanger bleek te zijn heb ik toch maar besloten om 'gewoon' te eten!
    Je kunt echt hele lekkere dingen eten!
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik ben niet met dit dieet bezig, maar wel via de dietiste met een koolhydraat beperkt dieet. Ik bouw het nu langzaam op, begin met ontbijt en lunch.

    Ik las wel zo snel iets van een koolhydraatuurtje, wat is dat dan?
     
  4. Jufaman81

    Jufaman81 Fanatiek lid

    17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik doe al ruim anderhalf jaar Gokken!!

    Ik heb eerst 2 jaar geleden 3 maanden aan Camebridge gedaan en zo 15 kg afgevallen. Met de dietiste besproken wat voor verschillende dieten er op de 'markt' zijn en welke voor mij zou werken. En het werkt heel goed voor mij, want die kilo's zijn er nog steeds af!!

    Ik heb de gewone boeken van Yvonne en de 2 kookboeken. Mijn vriend eet met mij mee en vind alles lekker! Gokken is mijn manier van leven!
     
  5. Annemiek1975

    Annemiek1975 Fanatiek lid

    3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Veel van mijn collega's doen het en ik voor mijn zwangerschap ook.
    Nu tijdens de zwangerschap niet, maar ik ben zeker van plan om het dadelijk weer op te pakken. Het was niet alleen goed voor mijn kilo's, maar ook goed vol te houden en erg lekker.
    Ik merkte toen pas hoeveel "last" ik van koolhydraten heb.
     
  6. Nana86

    Nana86 Fanatiek lid

    28 apr 2010
    1.132
    24
    38
    Vrouw
    Huishoudelijke hulp
    Wat leuk om te lezen dat er nog zoveel mensen Gokken of hebben geGokt. Ik ben zelf helemaal om, het is zo makkelijk om vol te houden, je krijgt er zoveel energie van :D
    Dit is iets wat ik heel lang kan volhouden!

    Ik ben alleen nog op zoek naar iets wat lijkt op frisdrank wat je wel mag drinken, want het eeuwige water, daar ben ik wel een beetje klaar mee :)

    Je mag elke dag 1 uur (60 minuten) koolhydraten eten. Er is wel een regel, je moet namelijk ongeveer 1/4 fruit, 1/4 groente, 1/4 eiwitten en 1/4 koolhydraten. Ik eet dan altijd een stuk fruit vooraf, daarna aardappeltjes met groente en vlees en een roomyoghurtje oid als toetje en nog een klein stukje pure chocolade om af te sluiten! Mmmm
    Maar je mag dat uur inplannen wanneer je wilt, het mag ook tijdens de lunch of het ontbijt zijn, daar ben je vrij in.
     
  7. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik moet er hoognodig mee beginnen!
     
  8. miepie28

    miepie28 Fanatiek lid

    13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Zou een van jullie mij eens willen uitleggen wat het precies inhoud? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel wijzer wordt van de website. Wat voor recepten zijn er allemaal? zou iemand me eens een dag willen beschrijven?

    Ik heb prodimed en cambride gedaan en ben 25 kilo kwijt waarvan er al weer 5 kilo aan zitten. Er moet nog meer af en moet eerlijk zeggen dat me dit wel wat lijkt!
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Zelfgemaakte ijsthee met spa rood?

    Ik drink nu voornamelijk thee en af en toe spa rood met een beetje limonadesiroop (maar ik ben dus niet superstreng bezig met een koolhydraatbeperkt dieet).

    Wat het is het idee van dat uurtje koolhydraten? Ik bedoel, waarom mag het dan wel?

    Wat ik nu doe is 's ochtends fruit met biogarde stand (is niet zo zuur) met zaadjes en wat gehakte nootjes eroverheen gestrooid. Tussen de middag een salade met van alles er in en 's avonds nog gewoon normaal eten. Maar ik probeer dan wel al extra groente te nemen en minder koolhydraten. Tussendoor neem ik evt een paar nootjes (ongebrande paranoten) of wat fruit. Van mijn dietiste mag ik ook iets van een volkorencracker, dus ik heb nu iets wat volkoren voedingsbiscuits heet gekocht. Soort volkorenliga met een vleugje suiker.
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi Annemiek,

    Interessant dieet lijkt me. Aangezien ik in Deurne woon is dat vlak bij jou. Welke dieetiste had je?

    Liefs Nikkie
     
  11. Nana86

    Nana86 Fanatiek lid

    28 apr 2010
    1.132
    24
    38
    Vrouw
    Huishoudelijke hulp
    Je bent heel vrij in wat je eet eigenlijk..
    Ik ontbijt met eieren met ontbijtspek, of 2 gekookte eitjes met rookvlees, of zelfgemaakte crackers met roomboter en vlees of kaas.
    Als lunch eet ik een groente omelet, of 2 crackers met roomboter en vlees of kaas, of quiche (volgens recept van Yvonne), of een salade.
    's avonds eet ik gewoon aardappeltjes met groente en vlees. Als toetje eet ik fruit en/of een yoghurtje en soms een klein stukje chocolade om af te sluiten.

    Het dieet heeft het over 3 kleuren eten (groen, oranje en rood).
    Rood mag je eigenlijk niet, oranje alleen in je koolhydraatuur en groen onbeperkt.
    Je hebt heel veel vrijheid in wat je eet!

    De recepten zijn allemaal gewoon erg lekker, soepen, salades, quiches, crackers, vanalles!

    @Rosao; dat kan ik inderdaad wel proberen :D
    Het koolhydraatuurtje; helemaal duidelijk is het me niet, maar het gaat erover dat je je lichaam eigenlijk een beetje voor de gek houdt. Ik vind het zelf heel erg fijn, omdat ik brood, aardappels etc gewoon heel lekker vind en dus niet helemaal op wil geven.. op deze manieren gaat dat prima!
     
  12. monkeylove

    monkeylove Niet meer actief

    Maar hoeveel val je er gemiddeld mee af dan? Want dat kan ik niet helemaal terugvinden.
     
  13. mamma van stef

    mamma van stef Bekend lid

    27 jan 2008
    957
    0
    0
    Ik doe het ook, bevalt super
     
  14. Nana86

    Nana86 Fanatiek lid

    28 apr 2010
    1.132
    24
    38
    Vrouw
    Huishoudelijke hulp
    De een valt er sneller mee dan de ander, ik val ongeveer een halve kilo per week af :D
    Maar ik ben ook wel mensen tegen gekomen die veel meer afvielen.
     
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik ben er net een week niet heel streng mee bezig en ik ben al 2,3 kg kwijt :$ zal ook wel veel vocht zijn want ik moet ineens veel plassen. Maar toch fijn :)
     
  16. monkeylove

    monkeylove Niet meer actief

    Oke dan, ik heb 2 jaar geleden cambridge gedaan en ben er toen 27 kilo mee afgevallen, maar dat trek ik echt niet meer hoor die vieze shakes haha.
    Nu ben ik toch weer wat aangekomen dus wil graag weer naar maatje 36/38.
    Ik heb de eerste 2 boeken inmiddels besteld bij bol.com en ik heb er best wel zin in.
    Eten jullie ook koolhydraatvrij brood?
     
  17. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Ik eet helemaal geen brood meer eigenlijk. Behalve soms bij de avond maaltijd. mar ik eet dus wel in de ochtend fruit met biogarde en noten/zaden
     
  18. Nana86

    Nana86 Fanatiek lid

    28 apr 2010
    1.132
    24
    38
    Vrouw
    Huishoudelijke hulp
    Nee, eigenlijk nooit..
    Vind dat zo duur! Bijna 4 euro moet ik er bij de natuurwinkel hier in de stad voor betalen!
    Ik ben benieuwd hoe het je bevalt! :)
     

Deel Deze Pagina