Kaarsvet op de bank!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lieke23, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Even tips gevraagd:

Wij hebben een plak ongeveer twee meter boven onze bank en een kaars heeft daar dus de hele avond gelekt. Gevolg dat onze bank dus helemaal onder de spetters kaarsvet zit!:(
    We hebben een stoffen bank met heel fijn ruitjes, waar het dus mooi in kon trekken...
    Heeft iemand een idee hoe we dit het beste kunnen schoonmaken? ( behalve krabben want dat doe ik al de hele ochtend:))

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    Krab het kaarsvet voorzichtig weg. Leg daarna een velletje keukenpapier op de vlek en strijk hier op lage temperatuur overheen. Het kaarsvet in de vlek wordt hierdoor vloeibaar en door het keukenpapier opgenomen. Vervang het velletje keukenpapier een paar keer voor een nieuw. De vlek is nu meestal verdwenen. Is er toch nog iets te zien, wrijf dit dan weg met wat wasbenzine of spiritus op een schoon doekje.

dat met de spiritus lijkt me niet zo'n goed plan op een bank.... maar met de strijkijzer werkt echt! ook als je vette vlekken in kleding hebt trouwens...

3. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik wilde ook de tip met strijkijzer geven. Is bij mij ook gelukt toen het op mn kleding was gekomen!

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat werkt echt! wel uitkijken dat je dat spul niet in die gaatjes van je stoomstrijkijzer krijgt.... :p maar weet zeker dat je het schoon krijgt.... succes!

5. Alita

Alita Niet meer actief

idd met strijkijzer en keukenpapier!!

6. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    mocht het met het strijkijzer niet lukken en je kan de hoes er af halen dan moet kokend water er over heen gooien.
    wel in een emmer doen het kaarsvet gaat drijven! en dan kan je het er zo uit scheppen met een zeefje als je het iets laat afkoelen gaat het denkk nog beter.

succes

Deel Deze Pagina