Bustripje

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ben vandaag wezen winkelen met mn dochtertje en mn nichtje van 4 jaar. Leuke gezellige dag gehad todat we naar huis moesten. We moesten nl terug met de bus en druk dat het was! Maar goed, logisch ook gezien de feestdagen die voor de deur staan.
    Behalve ik, waren er nog 2 stelletjes met een kinderwagen. Dat verliep niet helemaal soepel natuurlijk maar naar wat heen en weer geschuif was het ons eindelijk gelukt. Beetje jammer dat er altijd wel mensen tussen zitten die het niet kunnen laten om te zuchten en te steunen en te kreunen en te klagen dat "die rot kinderwagens" zoveel plek innemen altijd. Daar krijg ik dan altijd de kriebels van he, heb ik echt de neiging om te zeggen dat ze in het vervolg dan maar lekker op de fiets moeten of zo. Maar goed, energieverspilling.
    Tegen de tijd dat wij eruit moesten was er al 1 kinderwagen uitgestapt dus was het gelukkig een stuk makkelijker om die van mij te draaien. Helaas had de buschauffeur wat verder van de stoeprand geparkeerd zodat het voor mij lastiger werd om uit te stappen. Daarbij begon mijn nichtje aan de kinderwagen te duwen omdat ze bang was dat ze achter zou blijven in de bus de arme schaap.
    Heb haar ondertussen snel uit laten stappen om vervolgens verder te gaan met mijn geklungel.
    Staat er opeens een of ander muts van een jaar of 20 (niet dat leeftijd wat zegt maar goed) die ook uit moet stappen, verveeld voor zich uit te staren! Nou vraag ik je..kon ze niet uit zichzelf ff denken van goh..gaat niet zo soepel dus laat ik maar ff helpen? Moet je tegenwoordig dan echt alles uitspellen? Blijkbaar, want ze bleef net zo lang wachten totdat ik EINDELIJK mn kinderwagen buiten had staan.
    Weet niet waarom ik het typ, maar moest fftjes mijn frustratie kwijt zien te raken. Over zulke dingen kan ik me dan weer over opwinden :evil:

2. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wat vervelend zeg,

Ik ken het probleem. En het is erg frustrerend. Gewoon niks van aan trekken en 1 tip. Je mond open trekken. Doe ik ook altijd. En ben ondertussen bekend bij de bus chauffeurs

3. babs81

babs81 Niet meer actief

ik had zo dubbele kinderwagen met baby en kindje.. heb vaak jankend uitgestapt!! dat ik zoiets had van POTVER**** niemand die even helpt?? op gegeven moment mr vooruit gestapt en gezegt tegen de busch. jij helpt mij wel even he :)

4. Niet meer actief

Zal ik eerlijk zijn :oops: Ik erger mij soms dood aan de kinderwagens in stadsbus of tram. Dan komen ze er met vijf of zes tegelijk in de bus omdat de buschauffeur zich niet aan de bedrijfsregels houdt (er staat bij de bussen in Amsterdam vaak een maximum aantal kinderwagens op de deur vermeld, niet meer dan 2 namelijk). Komt er een drukke halte, blijven de kinderwagens staan maar moeten er wel veel mensen uit, dan wordt het vervolgens een groot drama met struikelende mensen, vloekende moeders en scheldende buschauffeurs dat hij de dienstregeling niet haalt.

Ik ben best bereid om mensen met een kinderwagen te helpen hoor, maar dan moet niet eerst de reis erdoor verpest zijn :rolleyes: Gaat ook op voor fietsen in de metro of vouwfietsen in de trein.

5. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ja doei! Alsof moeders met kinderwagens de deur niet uit mogen, niet iedereen heeft de luxe van een auto dus dan blijft het openbaar vervoer over! Het is inderdaad vervelend, maar het is het meest vervelend voor de moeder met kind hoor! Iedereen loopt zich aan te stellen en te zuchten en te steunen om niks, de moeder schaamt zich dood en het kind snapt er ook geen reet van waarom mama zich zo opwind! En inderdaad erg vervelend dat er niemand ff voor je opzij gaat of je ff een handje helpt of zo'n buschauffeur die alweer weg wil rijden voordat jij goed en wel bent uitgestapt met je kind! Sorry Bas, vind je opmerking nergens opslaan..misschien denk je er later anders over als je kinderen hebt. Anders moet je er maar voor zorgen dat je een mooie auto hebt later en geen gebruik hoeft te maken van het openbaar vervoer! Amen.

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw zo herkenbaar. verschrikkelijk.
    Heb het regelmatig gehad, en kon het vaak dan niet laten om even te zeggen, bedankt voor het helpen he?! grrrr verschrikkelijk.

Over meerdere kinderwagens in de bussen vind het een eigen verantwoordelijkheid ook
    Als ik zie dat er al 2 kinderwagens in de bus staan stap ik al niet in. Ook omdat het gewoon gevaarlijk is en voor de andere vervelend.

Maar moet ik ook wel zeggen soms zie ik kinderen in een buggy zitten dat ik denk die kunnen er echt wel uit en op een gewone stoel zitten, maar nee de ouders nemen de plek gewoon in beslag.

7. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Ìk ga als moeder met de kinderwagen rustig in de bus. Ik ga alleen niet tijdens de spit. Ik probeer zo vaak mogelijk buiten de drukke tijden om te gaan... maar het spijt me zeer als de bus leeg is en op de plek waar ik met de kinderwagen mag staan en daar zitten 2 oudere mensen die vertikken het om op te staan om naar een stoel te lopen. Dan word ik wel boos als ik de kinderwagen strak tegen hun aan zet vanwege dat ik ruimte wil maken voor een ander. En dan krijg je gemopper van NOU NOU MOET DAT NOU!

wat doe ik dan fout?

8. Niet meer actief

Met een of twee kinderwagens heb ik geen probleem, daar is ook ruimte voor. Maar als er een hele kudde kinderwagens in de bus of tram staat is dat geen succes, want er is helemaal geen ruimte voor. Dan is het ook wel de schuld van de bestuurder of conducteur dat daar niet op wordt gelet, maar de meeste kinderwagenbestuurders anticiperen ook niet op de rest van de passagiers in zo'n geval. Misschien ben jij wel niet zo, maar een groot deel van de kinderwagenbezitters verpest het wel voor je.

Ik heb helemaal niets op het openbaar vervoer, en ik snap best dan er mensen op zijn aangewezen, dat ben ik als student namelijk ook! En ja, ik reis gratis, maar dat wil niet zeggen dat ik onbeschoft bent. Ik sta gewoon voor ouderen/kleine kinderen op als er geen zitplekken meer zijn en als er iemand hulp nodig heeft help ik die graag, maar dan moet niet eerst de reis verpest zijn door diezelfde persoon.

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    met veel kinderwagens kan ik het me indenken... daar heb ik zelf ook een hekel aan... en dan zekers als het bv op een zaterdag is en er dan ook nog tig tassen aanhangen

10. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Pardon? Het is echt niet zo dat ik naar de stad ga met de gedachte van "nou, laat ik nu maar eens al die passagiers ff lekker op stang jagen met mijn kinderwagen".
    Gisteren was ik de 1e die met mijn kinderwagen de bus instapte maar idd, als ik zie dat er al 2 kinderwagens staan dan wacht ik vaak op de volgende. Vind ik niet leuk, maar heb ook geen zin om dat gezeik aan te moeten horen want dan kan ik me op zo'n moment heel mn dag laten verpesten en dat vind ik dat ook weer niet waard. Dat is dan mijn eigen keus, maar waar ik me echt aan kan irriteren is dat het soms gewoon zowat van je verlangd wordt als ik zie hoe sommige medepassagiers dan naar je kijken. Walgelijk!
    Want dan denk ik, als je echt zo'n last van die een of 2 kinderwagens hebt dan stap je toch ff lekker zelf uit en ga je zelf maar zitten wachten op de volgende bus? Maar nee, dat wordt niet gedaan, want mensen hebben haast, die mensen willen naar huis.
    Nou, ik heb net zo'n haast om naar huis te gaan! Ik zit niet graag in de kou te wachten met een kleintje dat honger heeft of een schone luier moet (en je dan ook nog eens kwaad aankijken als je kleine dan uiteindelijk toch een poepluier heeft en dat duidelijk te ruiken is :rolleyes: ), of gewoon lekker naar bed toe wilt.
    Vind dat er heel makkelijk over gedacht wordt soms. En dan niet alleen in de bus, dat is iets waar ik gisteren gewoon fftjes gefrustreerd over was maar soms lijkt het wel dat, waar je ook komt met je kinderwagen, dat er altijd wel wat te zeuren valt. Of je nou ergens wil gaan eten, want ja dan moet je lang al die tafeltjes he..zucht, zeik, kreun. Of als je een winkel in moet en iemand midden op het pad staat en je vriendelijk vraagt of je er alsjeblieft langs mag..rol, zucht, zanik..of gewoon als je op straat loopt en mensen je al luid zuchtend voorbij lopen omdat ze vinden dat je te langzaam gaat. Wat moet ik dan als ik zelf ook geen kant op kan?! Kan moeilijk die hele bak met kind en al op mn nek dragen zodat het wat sneller gaat toch?!

Pfffffff...hoe bedoel je gefrustreerd :oops:

11. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik heb het laatst ook gehad met mijn nichtje.. ik in de bus.. instappen ging nog wel.. genoeg ruimte, bus chauffeur stopte alleen te ver van de stoep.. nou ja.. het is gelukt.. uitstappen.. stond hij 1,5 meter van de stoep!

dus ik eerst proberen zonder te tillen, lukte niet.. ik til dat zware ding op (!) komt er nog even snel een omatje erlangs die er ''toch echt snel even uit moest'' en ik sta verdomme buiten met die kinderwagen in mijn hand, komt er nog een bijdehand aanzetten: ja kd8 misschien heb je nog hulp nodig.. (NEE BEDANKT IK BEN NOU AL KLAAR NA 5 MINUTEN)!

ze bieden het iig wel aan, maar ze ziet dat ik serieus 5 minuten sta te klooien, en als ik buiten sta bieden ze pas hulp.. DOEI!

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ach weet je, het is niet zo dat ik vind dat ze hulp MOETEN bieden. Als je je niet geropen voelt dan niet, het is natuurlijk ook niet verplicht. Maar ik vind het gewoon zo jammer om te moeten zien dat mensen tegenwoordig zó met zichzelf bezig zijn.
    Ik heb vroeger in mijn opvoeding bv meegekregen dat ik netjes moet opstaan in de bus voor oudere mensen, moeders met kinderen en iedereen die om welke reden dan ook gewoon niet kan staan. Ik heb geleerd dat ik hulp moet aanbieden, voor zover daar de mogelijkheid voor is dan, aan mensen die op dat moment hulp kunnen gebruiken. Niet omdat het moet maar omdat het gewoon beleefd en sociaal is. En dit doe ik dan ook. Maar kan me er best over opwinden als ik zie dat sommigen alleen om om zichzelf geven en de rest van de wereld niet eens zien staan. En dan heb ik het niet eens over de 'jeugd van tegenwoordig' want die oudjes kunnen er ook wat van :(
    Nou goed, misschien ben ik ook wel gewoon overgevoelig :oops:

13. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Vreselijk frustrerend inderdaad als mensen gaan zitten koekeloeren hoe je staat te ploeteren. Ik hoef dan niet zo heel vaak met de bus, maar als het een keer zo is, dan vraag ik bij het instappen of de buschauffeur me even wil helpen en dat doen ze dan eigenlijk altijd wel. Bij het uitstappen vraag ik gewoon even een medepassagier als het een lastige uitstapsituatie is. Daar kijken sommigen raar van op, maar het wordt niet geweigerd hoor. Gewoon doen dus!

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Hier wordt je gewoon geweigerd als er al 2 kinderwagens in de bus zijn. Ik ga alleen met de bus buiten de spits en dan neem ik de Quinny mee. Ik moet ook meestal tillen en die is niet zo zwaar. Zo val ik de rest ook niet lastig.

15. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Ik zou dus echt nooit met de kinderwagen in de bus stappen. Sowieso ga ik nooit met de bus maar met een kinderwagen lijkt me al helemaal een verschrikking. Niet omdat ik het voor andere mensen lastig vind maar omdat ik zelf helemaal in de stress zou schieten over hoe ik in en uit de bus moet stappen ;) (ben niet zo'n held in dat soort dingen ;) )

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zo sta ik er ook in, ik zou dat liever uit de weg gaan maar als je niet anders kan, tsjah, dan zou ik het ook heel lastig vinden als ik op de volgende bus moest wachten omdat er maar 2 kinderwagens inmogen, wij hebben een vriend in een rolstoel, komt op hetzelfde neer, niemand helpt, en we denken ook altijd, pfff hoe moeten we dat nou weer gaan oplossen :( erg lastig als er 3 mensen achter je staan met vreselijke "haast" die bijna door je heen zouden willen lopen terwijl ze weten dat de bus echt niet weg gaat zonder hun!

17. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben jammer genoeg totaal afhankelijk van het openbaar vervoer, dus ja moet ook wel eens in de spits. Tja ik moet ook gewoon naar mijn werk en de kleine naar een kdv.
    Maar probeer dat maar eens een paar mensen in de bus uit te leggen

18. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tsja, wij zijn inderdaad ook aangewezen op de bus, en gezien die hier maar 1 keer per uur rijdt (in het weekend slechts 4 keer per dag!) ga ik echt geen bus voorbij laten gaan omdat er al kinderwagens in staan. Dat niemand een poot uitsteekt om je te helpen is bekend, tis toch allemaal ikke ikke ikke en de rest kan stikken.
    Ik loop met een tweelingwagen, hier zijn sommige bussen waar je dan gewoon niet in komt (ook niet met een enkele wagen trouwens) omdat er een paal in het midden zit bij de deuropening. Dan moet ik dus eerst mijn oudste de bus in tillen, op een stoel zetten, de draagwieg van de kleinste eruit halen, die op een stoel zetten (ondertussen hopen dat de oudste wel blijft zitten) en dan die wagen inklappen. Mooi niet dat iemand ook maar even aanbiedt om die draagmand over te nemen of om die wagen naar binnen te hijsen zodat ik mijn kids in de gaten kan houden.

19. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    En wat als je geen auto hebt? Wij wonen dus in de middle of nowhere en hebben geen auto, zijn dus op de bus en fiets aangewezen. Niet alles is op fietsafstand dus ja wij moeten wel met de bus. Had het ook liever anders gezien, maar gezien we geen van beiden een rijbewijs hebben en wegens medicatie deze ook niet mogen halen houdt het al snel op.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zie het persoonlijk niet als iemand lastig vallen (weet ook niet of je het zo letterlijk bedoeld hoor Laika). Ik heb net zoveel recht om gebruik te maken van het openbaar vervoer als ieder ander. Ik zou dus ook nooit mijn tijden aanpassen zodat iedereen blij en vrolijk in die bus kan zitten. Soms kan ik trouwens ook niet anders en moet ik zelfs tijdens spits reizen anders kan ik mijn verplichtingen niet nakomen, want ja..ook moeders hebben die! Ik vind zelf dat ik al genoeg rekening houd door me aan de regels aan te houden en dus daar staan waar het toegenstaan is en zoveel mogelijk ruimte maken zodat iedereen er door kan. Meer kan ik echt niet doen.

Deel Deze Pagina