Hoofdpijn welke pijnstillers

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 24 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Ik heb met regelmaat last van flinke hoofdpijn. Richting migraine.
    Paracetamol en ibuprofen nemen de scherpe randjes eraf maar helpen eigenlijk niet genoeg. Zat te denken om eens aleve te proberen? Zou dat beter helpen? Of heeft iemand nog andere tips?

2. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Gebruik je het ook in combinatie?
    2 paracetamol 1 ibro 400

Ik gebruik zelf spidifen dat is een soort ibrobufen

3. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Je zou ook eens Excedrin kunnen proberen, of beter nog APC tabletten van het Kruidvat, zelfde werkzame stoffen maar veel goedkoper.
    Als ik migraine op voel komen neem ik er 2 in, met heel veel water.

Als ik al hoofdpijn heb helpt alleen ibuprofen, en dan neem ik óf de liquids van een huismerk óf Nurofen Migraine, maar die vind ik dan wel weer prijzig

Bailey07 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Als ik migraine heb dan neem ik naproxen 500 in. Wel gekregen via de huisarts, binnen 3 kwartier ben ik van de migraine af

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Bij mij helpt alleen excedrin, en als dat niet helpt dan heb ik pech (iig wat betreft medicatie die je zonder recept kan kopen). En dan moet ik er wel 2 innemen.

Je hebt ze ook van eigen merk bv kruidvat (samenstelling van acetylsalicylzuur, paracetamol en coffeïne). Maar die doen helaas niet genoeg bij mij. In excedrin zit net iets meer coffeine en dat heb ik blijkbaar nodig. Maar je zou dat wel eerst kunnen proberen. Scheelt enorm veel in prijs.

Edit: en mijn maag wordt meestal niet heel blij van deze pillen, dus ik probeer ze niet op lege maag in te nemen. En als het niet anders kan met heel veel water. En ik neem dan eerst omeprazol tegen de maagklachten die ik anders kan krijgen.

6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik neem ook naproxen maar dan bij spanningshoofdpijn, wel die van de Kruidvat, 2 stuks dat is bij elkaar 440 mg. En dat samen met 2 paracetamol helpt heel goed.

7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Inderdaad exendrin, wel starten met 2 tabletten hoor. En anders naar de huisarts om imigran, dat helpt zeker bij migraine.
    Apc helpt bij mij dus niet, terwijl dat dezelfde werkzame stof heeft, maar ik reageer altijd minder goed op goedkope medicijnen.

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Hier net hetzelfde, Excedrin helpt vaak, maar heb helaas ook de bijwerking aan de maag.

Verder ook Sumatriptan. Redelijk prijzig en van de HA mocht ik deze enkel nemen als de migraine stressgerelateerd is...

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb oom migraine en bij mij doen ibuprofen, paracetamol etc helemaal niets. Ik heb nu rizatriptan en dan is mijn hoofdpijn binnen een uur weg. Maar dit werkt alleen als je echt migraine hebt, het zorgt ervoor dat de aders naar je hersenen weer normaal gaan doen, het is geen pijnstiller of iets dergelijks.

Als je even gaat liggen, is de hoofdpijn dan weg? Ik kan gaan slapen met migraine maar sta dan net zo goed weer op met hoofdpijn. Een aanval duurt bij mij meestal 24 uur.

Bailey07 vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Verschilt, zou het gewoon proberen.

Bij mij doet ibuprofen en naproxen überhaupt niets, dan schiet het dus niet op.

Sanalgin werkte wel redelijk, als ik het op tijd nam (maar helaas ook vaak niet), maar was funest voor mijn maag.

Inmiddels gelukkig er achter waardoor het bij mij veroorzaakt werd, dus nu vrijwel geen last meer. (y)

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Ik pak een dycloflenac zetpil. Heb ik ooit bij de HAP gekregen toen een migraine aanval niet over ging. Bij mij werkt dat al jaren prima

12. miramare

miramare Bekend lid

1 mrt 2013
    792
    148
    43
    Heb nu excedrin gekocht. Hoofdpijn gaat niet weg. Heb er meestal enkele dagen last van. Heb nog omeprazol in huis. Hoe lang van te voren zal ik die innemen? Hoop zo dat dit beter helpt

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    En je drinkt wel genoeg? Bij mij Komt de hoofdpijn vaak door te weinig drinken. 2-3 glazen water en hoofdpijn wordt vaak al minder.

Huismuisie vindt dit leuk.
  14. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.124
    2.959
    113
    Vrouw
    Verse gember kopen en dagelijks veel verse gember thee drinken.
    Ik heb heel veel hoofdpijn en migraine gehad in het verleden, dit helpt echt heel goed. Enkel nog hoofdpijn rond menstruatie en eisprong ipv 3 weken per maand :confused:

15. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Bij mij werkt naproxen 500mg goed bij migraine. Dit is op doktersrecept te krijgen.

16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Saridon of Alive! Ken 2 migraine patiënten bij wie beide goed werken.

17. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Je kan ook de zakjes oplos ibuprofen gebruiken, vriend merkt dat die beter werken bij opkomende migraine (te laat is alleen rizatriptan inderdaad iets dat helpt..) die zakjes oplos ibu zijn te krijgen bij Kruidvat.

18. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.018
    3.671
    113
    Hier migraine pillen was relpax nu een goedkopere variant met 2 paracetamol.

Normaal heb ik 3 dagen per maand hoofdpijn/migraine maar de afgelopen weken echt een stuk meer. Bijna vakantie hopen dat dat helpt en anders kijken wat de oorzaak is die goedkope variant of toch andere dingen slecht slapen, op eten letten enz

19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Hoeveel pijnstilllers neem je (in dagen per maand) en hoe lang al? Als je gedurende 3 maanden of langer, meer dan 10 dagen per maand NSAID of meer dan 15 dagen per maand paracetamol gebruikt, is de eerste stap om alle pijnstillers radicaal te stoppen. Dat geeft eerst veel meer hoofdpijn, maar na enkele weken vaak spectaculaire verbetering. En als je toch nog hoofdpijnen hebt, kan je die overgebleven hoofdpijn gericht behandelen.

Koraal82 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Goede tip! Heel gek dat die paracetamol die je regelmatig tegen hoofdpijn gebruikt de oorzaak van je hoofdpijn kan worden. Medicijnafhankele hoofdpijn heet dat toch?

Deel Deze Pagina