Hallo dames. Ik heb even een vraagje aan jullie. Gisteren heb ik te horen gekregen dat een koppel 3 deuren verder de ouders zijn geworden van een prachtige zoon. Helaas is de kleine levenloos ter wereld gekomen na een zwangerschap van 39 weken. Dit is al een kleine anderhalve week geleden gebeurd,maar het is nu pas bekend geworden in het dorp en onze straat. Ze zijn erg op zichzelf. Wel wil ik graag een kaartje in de bus doen,gewoon om ze te laten weten dat ik aan ze denk,ik vind het vreselijk en heb er vannacht ook niet van kunnen slapen. Maar nu komt mijn vraag. Wat voor kaartje geef je dan? Een vrolijk geboortekaartje is natuurlijk not done maar een rouwkaart vind ik ook zo vreselijk. Mag ik vragen wat voor kaartjes jullie gekregen hebben? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ik heb verschillende kaartjes gekregen... Er zijn kaartjes speciaal voor ter wereld gekomen vlindertjes, maar ik heb ook kaartjes gehad met vlinders erop of bloemenkaarten. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Persoonlijk hebben de kaartjes mij heel erg geraakt en waren zeker van grote steun. Vooral de teksten die mensen erop schreven....
Dank je voor je antwoord,ik wist niet dat er speciale vlinderkaartjes bestonden.. Vanmiddag maar even naar gaan zoeken. Het is ook zo vreselijk,dan zie je haar lopen met die dikke buik en in een keer staat hun hele leven op z`n kop...
Ik heb veel kaarten gekregen, die blanco waren (dus zonder voorgedrukte tekst) en waar de mensen zelf een tekst op schreven. Bijv. kaarten met bloemen, schelpen, vlinders, de zee, een zonsondergang... Sommige kaarten waren inderdaad speciaal voor dit soort gebeurtenissen. Ik kreeg er bijv. 1 met "het verlies van een ongeboren leven is eindeloos triest" als voorgedrukte tekst. Sommige mensen schreven een gedichtje, anderen schreven gewoon hoe erg ze het vonden en dat ze meeleefden. Ik heb het ontzettend gewaardeerd dat mensen op deze wijze met ons meeleefden. Je weet pas hoe fijn het is om die kaarten te krijgen, als je ze zelf krijgt. Dus volg je idee en doe een kaart in de bus! Het betekent veel voor de ontvangers.
Kregen jullie dan ook teksen zoals: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje? Of gecondoleerd met het overlijden van jullie kindje? Ik wil het namelijk allebei noemen in mijn kaartje maar kan dat dan wel? Dit zijn misschien rare vragen maar ik wil niemand kwetsen en zeker geen gezin dat net hun kindje verloren heeft..
Wij hebben ook heel veel verschillende kaarten gekregen. Hele mooien speciaal voor overleden kindjes met gedichtjes erop. Kaarten zonder tekst kunnen ook heel goed. Je kan daar dan goed je eigen woorden in schrijven. Wij vonden het in ieder geval geweldig dat we zo veel kaarten hebben gekregen. Het doet je echt goed om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven. Ik zelf houd persoonlijk niet zo van het woord GECONDOLEERD. Ik vind dat helemaal niet passen bij overleden kindjes. Veel sterkte met dit enorme verlies vind ik beter klinken. Wij wilden zelf ook niet gecondoleerd worden. Zelfs de uitvaartleider heeft het niet gezegd. Veel sterkte met het maken van de kaart.
als ik voor mezelf spreek kreeg ik veel "condoleances" en dat was ook wat ik verwachtte. Als ik ze niet kreeg ervaarde ik dat wel als heel raar. Voor sommigen was mss dik 13 weken geen echt overlijden voor mij was dat het wel. Ik heb geen echte felicitaties gehad eigenlijk. Zoals Aquilegia al aanhaalde...mensen schrijven er echt hele persoonlijke dingen op en gedichtjes en hun gevoelens erbij... Kan alleen dus maar zeggen volg je hart!
Hartelijk bedankt meiden! Ik heb een heel mooi kaartje,speciaal voor een overleden kindje,gevonden met een vlinder erop. Heb een stukje tekst erop geschreven waaruit ons medeleven blijkt en dat ze in onze gedachten zijn..
Niet hetzelfde, maar ik heb bijv. bij een zelfmoord op een kaart geschreven dat ik niet wist wat ik moest schrijven omdat er geen woorden voor zijn voor zo´n groot verlies. Ik wist het ook echt niet. (Buiten het standaard `sterkte en ik denk aan jullie, ook over een (half) jaar staat de deur open voor een kop koffie, een praatje of een schouder´ wat er natuurlijk ook bij stond.)
Ik las dat je inmiddels al een kaartje hebt gevonden, maar er zijn inderdaad veel verschillende kaarten. Wij vonden het erg fijn al die kaarten die we hebben gekregen en het mooiste vondt ik alle gedichten die de mensen erin hadden geschreven.
Ik vind die kaarten van Hallmark en Greetz ook heel fijn. Die kun je online maken en helemaal personaliseren. Alle teksten kun je zelf invullen en dat vind ik wel fijn. Het blijft wel heel moeilijk om een goede tekst te schrijven vind ik , maar als het uit je hart komt, kan het verkeerd zijn! Lief dat je een kaartje stuurt! Liefs, Josien