Kaart zelf maken jullie idee

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ben ik alweer :oops: :oops:

Binnenkort gaan we trouwen en ik ga zelf de uitnodigingen maken op blank papier. Het mag niet veel kosten. Ik houd van simpel maar toch mooi. zeg maar... :rolleyes:

Hebben jullie nog tips voor me, voor een mooie voorkant bijv wat je goed zelf kunt maken...

En dan nog een vraagje onder alle andere creatievelingen ;)
    Vroeger op school deed je wel eens met een tandenborstel verf door een zeef heet 'spatten' mbv van een sjabloon. Zodat je zeg maar gespikkeld het figuur op papier of een kaart kreeg. weet iemand wat ik bedoel? Wat voor verf gebruik je daar voor?

Bedankt weer! Groetjes

2. Veraatje

Veraatje VIP lid

22 dec 2006
    12.414
    0
    0
    Volgens mij kun je daar vele soorten verf voor gebruiken, het moet alleen niet te dun zijn, want dan krijg je grote vlekken.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ecoline is de juiste verf daarvoor. omdat het zo dun is.
    je kunt ook gewone verf gebruiken en dan verdunnen alleen de kans bestaat dat het waterig wordt

4. Niet meer actief

Ik heb een keer de trouwkaarten gemaakt voor een vriendin van me. Toen heb ik bovenaan de uitnodiging een roosje ge-embossed en datzelfde roosje ook op de enveloppen. Ik had eerst de tekst geprint op beige papier, dan dat roosje ge-embossed, dan het papier met tekst uitgeknipt met een figuurschaar en dat dan weer geplakt op gekleurd steviger papier (bruin).

Jij kan dan bijvoorbeeld een afbeelding embossen op de voorkant.

Embossen is zeg maar met behulp van een malletje een figuur een beetje doordrukken op papier, zodat je een relief krijgt.

Liefs, Tanya

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Als je gaat spatten zou ik wel uitkijken dat je kaartjes niet krom gaan trekken als ze drogen.
    Je kunt ook kiezen om scrappapier te gebruiken naast je karton, kijk maar eens op www.piensatelier.nl misschien kom je daar nog wat inspiratie tegen.

Groetjes anita

6. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    gewoon water verrf deden we het mee.... succes

7. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik had ook zelf kaarten gemaakt.
    Had mooi paier gekocht bij de kopieer zaak (beetje parelmoer) en op de voorkant een mooie foto van ons 2en en op een goede printer uitgeprint. En aan de binnenkant gewoon de tekst in een mooie kleur uitgeprint, niet standaard zwart. Zag er chique uit door het papier.
    Mijn zusje had ze ook zelf gemaakt, bij de hobbyzaak kaarten + enveloppen gehaald (vierkant) op een ander mooi papier hun namen geprint en deze als kleiner vierkant erop geplakt. Ze had dit ook aan de binnenkant gedaan met de tekst.

Op trouwshop.nl en dan het forum hebben ze ook vel ideeen

Veel succes

8. Female

Female Niet meer actief

Bedankt voor de tips!

@ Tantan; dat embossen vind ik ook erg leuk, ga er vanmiddag meteen even voor kijken! En die sjablonen, kun je die gewoon bij de hobbywinkel halen?

Groetjes!

9. Niet meer actief

Ja, die kan je gewoon bij een hobby-winkel halen. Als je gaat embossen heb ik nog wel een paar tips voor je wat betreft een lichtbak. Die kan je ook heel makkelijk zelf in elkaar flansen met een lampje en een schaal. Je mag het me altijd vragen, via PB ofzo.

Liefs, Tanya

10. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    embossen op perkament papier geeft ook een heel mooi effect en dan het geheel aan elkaar maken met een splitpen.

ik zal zo een voorbeeld in mijn album zetten

groetjes Inge

11. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik heb ook onze trouwkaarten zelf gemaakt.

Ik heb mooi papier gekocht bij de boekhandel parelmoer en dan donker blauw. Op een parelmoer papiertje de letters van onze voornamen J&A of te wel JA (vond ik wel gepast) en dan een donker blauw papiertje er achter en dan op een parelmoer kaart met de tekst aan de binnen kant.

Ik heb helaas geen voorbeeld bij de hand.

Succes met maken van je kaarten

12. Female

Female Niet meer actief

Nou zie ik net hele leuke hartjes-stikkers in de zeeman folder (een soort laagjes op elkaar) voor € 0.99 per doosje.... :) :)
    Das ook een leuk idee voor de kaartjes toch?!
    Morgen meteen kijken. Ik lijk wel een slons met al die goedkope dingen altijd hihi

13. Female

Female Niet meer actief

Enne...

@usmommy, grappig zeg die initialen! Idee klinkt leuk ook!

@inge75 wat een leuk idee! en bedankt voor de moeite!

@ tantan super! bedankt, ik onthoud het zeker even. ga ook even id hobbywinkel kijken!

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Female,
    Das toch logisch, juist leuk om voor zo min mogelijk geld zulke leuk mogelijke kaarten te maken!

Een hoop winkels hebben nu valentijns assortiment, misschien hebben ze bij Xenos, Wibra ook van dat soort dingetjes

Veel succes, ben benieuwd naar het resultaat!

15. Female

Female Niet meer actief

@ anneliesje Ja idd! dacht ik ook al aan, ik ga morgen of overmorgen naar mijn ouders en daar zitten alle sloeber-winkels in het dorp, en ik ga ze allemaal afstruinen! hihihihi

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik heb me trouwkaarten ook zelf gemaakt.
    3d geknipt.
    Ik was aan blanco kaarten, knipvellen en enveloppen 50euro kwijt.
    Alleen moet je wel tijd hebben was in januari begonnen en in juli klaar.

17. Female

Female Niet meer actief

We willen niets ingewikkelds... Het is maar voor de leuk zeg maar. Heb een kaartje in album gezet willen jullie even kijken?

Wat vinden jullie?

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik vind hem heel leuk!

19. usMommy

usMommy Fanatiek lid

11 jan 2007
    1.273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik vind hem ook heel goed gelukt!

20. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden!

(Nu heb ik dus alle huwelijks-uitnodigingen incl enveloppen voor €6.25! :) :) :) )

Deel Deze Pagina