Wij krijgen de kamer pas met 8 maanden binnen. Net als de kinderwagen de box enz enz.. Niet helemaal handig maar ja, gelukkig hebben we een schoonzus die ons spullen kan lenen mocht het nodig zijn ivm een vroeggeboorte.
Nou we hebben niet een hele babykamer gekocht. Wij hebben een bedje en een kast die doen we schilderen. Mijn vader gaat daar volgende week mee beginnen omdat het nog best veel werk is. De comode kopen we bij de ikea, zo'n lekkere ruime met veel opbergruimte
Ok dan zou ik er gewoon aan beginnen wanneer je zin hebt.. Als je alles beetje bij beetje wilt doen dan gaat er best veel tijd in zitten. Wij doen alles in 1 keer (moet ook wel in ons geval) maar dan ben je ook zo klaar. 1 dagje verven, de vloer ligt al hier. Zorg dat je met 7 maanden alles af hebt. Dan zit je altijd goed, da vraagt de kraamhulp ook van je trouwens.
Ik ben wel al begonnen om af en toe spulletjes te kopen, zodat ik dadelijk niet alles ineens hoeft te kopen.
Over 2 weken krijgen we de kamer binnen, dan is het alleen nog een kwestie van de muren verven. Zou er idd voor zorgen dat je voor je de 7e maand bereikt klaar bent.
Wij zijn begonnen met 20 weken en na even doorwerken was het binnen 2 weken wel af. En dat was maar goed ook...
bij de eerste was ie met 12 weken al helemaal klaar (en kwam met 20 weken ergens de wagen binnen) en bij de tweede met 20 weken helemaal klaar...
wow jipper.. dat was inderdaad maar goed ook! Met 26 weken geboren... Hier omdat alles pas heel laat komt wil ik zowiezo voor die tijd alles al in huis hebben en ben bijna klaar met de hele uitzet. alleen nog dekentjes en dekbedovertrekjes of lakentjes nodig. Iemand toevallig tips waar ik die kan vinden?
wij zijn net begonnen met schilderen. de meubels hebben we al. de vloer moet er ook nog in. geen stressss..
Wij zouden afgelopen week beginnen (met 17 weken dus) , maar mn vriend werkt offshore , En moest onverwachts voor onbepaalde tijd naar zee , dat is dus ook de reden dat ik er redelijk ''voeg'' aan wou beginnen. Maar het ligt eraan , als er veel moet gebeuren zou ik het lekker optijd klaarmaken , dan heb je straks aan het einde van je zwangerschap lekker alle tijd om te genieten.. Bij ons hoeft er niet veel te gebeuren , alleen laminaat in het kamertje leggen , de meubeltjes neerzetten & het geheel aankleden. Maar zoals het er nu uitziet duurt dat voor mij ook nog wel ff ! Het is dus heel verschillend..
Nou ik hoef niet heel veel aan het kamertje te doen. Mijn man en ouders doen alles. Ik mag niet zoveel doen omdat ik een soort van spierziekte heb, dus veel wordt er voor me gedaan.
Als je 'afhankelijk' bent van anderen buiten je man om dan zou ik lekker vroeg beginnen. Zodat er niet teveel druk op komt te staan en er voor elk dingetje genoeg tijd is.
Ja wij hebben opknap meubeltjes, mijn vader en mijn man beginnen volgende week alvast met het schilderen van de meubeltjes. Mijn moeder maakt de lakentjes zelf, kan je ze heel erg mooi En aanstaande maandag gaan mijn man en ik alvast wat babyshoppen.
Bij de eerste hadden we de kamer al klaar rond de 16 / 17 weken. Nu ben ik 20 weken en we moeten er nog aan gaan beginnen...wordt wel tijd nu! Ben al wel een tijdje bezig met 'voorwerk' en ben er nu wel zo'n beetje uit wat het ongeveer moet worden. Over een paar weken is het schoolvakantie en dan kunnen we ook gelijk aan de slag!
je bent trouwens niet verplicht om je kamer klaar te hebben met 7 maanden hoor. Zolang de baby maar ergens kan slapen. En een commode is wel zo handig (maar die kan je bij de ikea ook meteen meenemen) Het is natuurlijk wel lekker om de kamer op tijd klaar te hebben. Bij mn eerste waren we voor mn gevoel ook vrij laat en nu schiet het weer niet zo op. Dan krijg je op een gegeven moment een beetje een stressgevoel: van het moet nu af! We willen nu overigens alles vroeg klaar hebben omdat mijn zoontje naar een nieuwe kamer gaat en de babykamer blijft hetzelfde.
Ik wil het kamertje eigelijk wel optijd klaar hebben. Want ik heb geen zin om nog op het einde door staat te strompelen om spulletjes te kopen. En ik weet ook niet hoe het dadelijk op het einde met mij gaat vanwege de beperking die ik heb het kan goed gaan, maar natuurlijk ook minder. Waar we niet vanuit gaan natuurlijk.
Wij gaan beginnen na onze 20 weken echo, wel heb ik al een gave kinderkamer gezien. Dus die ga ik van het weekend denk ik ff bestellen. Dan duurt het 5 weken voordat ik die in huis heb. En ondertussen kan ik beginnen met de muren. Het idee is redelijk af. Dus laat de echo maar komen. xxx