hoe kom ik toch aan die centen in mijn portemonnee

Discussie in 'De lounge' gestart door goudje, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goudje

goudje Lid

4 jul 2007
    52
    0
    0
    Hoi allemaal,

Dit kan ook wel bij het onverklaarbare gebeurtenissen topic denk ik :)

Hoewel alle winkels afronden, let er de laatste tijd een beetje op, heb ik toch 1 en 2 centen in mijn portemonnee!

Ligt dit nu aan mij of ronden sommige winkels toch niet af? Blijkbaar wel. Maar welke? Mij een raadsel.....
    Ben nieuwsgierig of jullie dit ook hebben!

2. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

sommige supermarkten doen dat niet.. aldi doet dat niet dacht.. en hier doen ze het bij de biologische winkel ook niet... is heeel irritant.. ik bewaar ze altijd om te kopieren :D

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heel irritant is dat he, ik was laatst in belgie en ga netjes betalen na het tanken. ik zie staan 45,52 euro en betaal netjes 45.50 en loop aan. ze keken mijn aan alsof ik domblond ben ofzo en ik was van geen kwaad bewust en liep gewoon aan. buiten in de auto zegt mijn vriend wel irri he betalen met centjes :) oeps haha.

aldi doet het ook en pin daarom ook altijd. mijn dochter heeft nog heel veel van die kleine muntjes in der spaarpot zitten

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Al doen ze afronden dan kunnen ze je nog bijv. € 0,05 centen klein geven (a €0,01/€0,02).

5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Aldi doet het idd,en postkantoor+Schiphol.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.978
    113
    Aldi idd, keek laatst ook heel raar op toen ik 2 cent terugkreeg.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

het blijft een wettig betaal middel. Als ik door mijn 0.05 heen ben, maak ik eerst de centen op voor ik een nieuwe rol open

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

Wij moeten op het werk (supermarkt) ook afronden maar we hebben ook een servicepunt van tnt en daarbij mogen we weer niet afronden. Maar ik doe daar niet moeilijk over als iemand die ene cent er niet in heeft. Want ik heb het ook niet altijd gepast in centen terug.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja toch wel fijn dat ze bij TNT niet afronden, want anders betaal je 45 cent voor een postzegel :) ipv 44.

Aldi betaald idd op de cent terug, groentenboer ook.

10. jane1984

jane1984 Actief lid

27 jul 2006
    115
    0
    0
    Heel irritand

ging pas foto's aflaten drukken en mooest betalen geef dus ook 5 cent aan 1 en 2 centjes het werd gewoon niet geaccepteerd.
    ik zei nog het is toch een wettig betaalmiddel nee hoor bij hun niet meer grrrr ik was echt kwaad

groetjes

11. lovebear

lovebear Actief lid

20 aug 2008
    132
    0
    0
    hm..zou ook kunnen dat je een keer perongeluk 1 of 2 cent terug hebt gekregen ipv 5 cent, heb ik ook een paar keer gehad, was een foutje van de kassiere, maar had het pas later door :(

12. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier bij heel veel winkels krijg ik nog de 1, 2 en 5 cent, stop ze allemaal in het potje, na een half jaar zat hij dan ook vol, en dus een nieuwe potje aangeschaft.

13. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Ik weet dat ze bij de Aldi ook nog steeds 1 en 2 cent munten gebruiken.

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    toen wij in limburg op vakantie waren van de zomer gingen we boodschappen doen in Vaals, daar krijg je bij elke winkel nog 1 en 2 cent munten... heb ze net zo hard weer terug gegeven... wat moest ik ermee na mn vakantie. Hier zitten geen winkels die ze accepteren...

Deel Deze Pagina