Lieve dames, Ik zou graag jullie advies willen als 'ervaringsdeskundige'. Een hele lieve nicht van mij, die ik echter heel weinig zie of spreek, zit al een lange tijd in de MMM. Via onze ouders hoor ik wel eens berichten over hoe moeizaam het allemaal verloopt. Ik zou haar eigenlijk wel eens een kaartje ofzo willen sturen om haar te laten weten dat ik, ondanks het weinige contact, toch met haar meeleef en aan haar (en haar man natuurlijk) denk.. Ik weet echter ook dat je als 'leek' hele stomme dingen kunt zeggen tegen iemand in een moeilijke medische situatie, simpelweg omdat je geen idee hebt hoe het voor de ander is. Daarom vroeg ik me af of jullie zouden willen zeggen of jullie een kaartje met de onderstaande tekst gepast zouden vinden. Suggesties zijn welkom. Lieve xx en xx, Van mam hoor ik wel eens het een en ander over jullie medische traject. Omdat ik jullie zo weinig zie wilde ik dan maar via een kaartje zeggen dat ik het zo verdrietig vind voor jullie dat het allemaal zo loopt en dat ik regelmatig aan jullie denk en jullie eigenlijk een dikke knuffel zou willen geven. Het is lastig om de juiste woorden te vinden, want ik kan toch niets zeggen waar jullie echt iets aan hebben en ik kan me ook voorstellen dat er heel veel 'foute' dingen zijn die je zou kunnen zeggen die kwetsend overkomen omdat veel mensen (zoals ik) toch niet begrijpen hoe t voor jullie moet zijn. Ik wil jullie in ieder geval veel sterkte wensen met alles wat jullie moeten meemaken en heel veel liefs en kracht.
Ik vind het zeker een gepaste tekst. Wat me wel een beetje opvalt is dat je er toch wat onzeker over bent. (En dat lees ik ook wat in je tekst) Dus om jou ook nog even een hart onder de riem te steken: het is heel lief dat je dit doet voor je nichtje en haar man. Ze zullen het zeker waarderen! En voel je niet schuldig omdat je niet goed weet hoe ze zich voelen en waar ze behoeften aan hebben, want dat ze nu via een lief kaartje horen dat je mee leeft is meer dan genoeg. Veel succes met het schrijven van het kaartje!
Ik vind dit echt een prima tekst voor op het kaartje hoor! Juist mooi dat je benoemt dat je het lastig vind en niet goed weet wat je moet zeggen. Dat is soms eigenlijk al genoeg (is mijn ervaring dan) en is het al fijn om te merken dat mensen aan je denken, en heel lief dat ze de moeite nemen om een kaartje te sturen!!
Goede tekst hoor! Zelf was ik al blij met een kaartje met tekst "we denken aan jullie." Lief dat je dit doet. Mensen in de MMM kunnen er even helemaal doorheen zitten, een kaartje doet dan echt even goed.
1 collega wist dat wij in de malle molen zaten ( niet via iui-d maar ze wist wel dat we via ziekenhuis zwanger probeerden te worden) ik kreeg na elke iui behandeling een kaartje van haar. ik vond dit zo lief!! Heeft mij echt heel veel gedaan zij is de enigste aan wie ik vertelde dat we binnenkort weer gaan beginnen met iui. Stiekem hoop ik weer op kaartjes.. ik vins het ook superaardig van je dat je je nicht kaart wil sturen Grtjes
Dank jullie wel voor de reacties. Wat muzieknootje terecht opmerkt is dat ik er idd onzeker over was, dat was precies de reden om het hier te posten. Nu ik jullie positieve reacties lees ga ik t kaartje zeker opsturen en misschien laat ik die zin van 'ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen' dan wel weg. bedankt!
Heel lief van je. Wij hebben zelf ook wat kaartjes gehad en daar veel steun uit gehaald. Zeker opsturen zal ze blij mee zijn!
@ mammievansammie, wat ontzettend lief van je! Je kaartje zal zeker gewaardeerd worden . Wij hebben ook kaartjes gekregen van familie en vrienden tijden ons traject, dat deed ons ontzettend veel goed! Altijd fijn als er mensen zijn die aan je denken .
Ik vind het heel mooi en bijzonder dat je hierbij stil staat en de tekst heb je mooi opgesteld. Ik weet zelf helaas hoe een MMM kan zijn en kon het destijds echt waarderen als mensen met je meeleefden!
Ik zou heel blij zijn met zo'n kaartje! Hier viel er van de week ook eentje in de bus, zo lief dat er mensen zijn die daar aan denken. Weinig mensen die zo attent zijn nog een kaartje te sturen, toch een beetje uit de tijd misschien, maar het doet zo goed er eentje te ontvangen!
Heel lief als mensen de moeite nemen om kaartjes te sturen, ik heb ze ook altijd als heel erg prettig ervaren, Echter pas wel op dat je zeker weet dat hun MMM traject openbaar is, ik had het in het begin alleen aan mijn ouders/schoonouders en broer en zus verteld, toen vond ik het niet leuk dat ik van een "vage" kennis ineens een kaart kreeg. Wij wilden dat toen echt binnen directe fam houden.
Dank jullie wel voor de reacties. Kaartje is inmiddels verstuurd! En ja, ze zijn heel open over hun traject, heb het er ook wel eens met haar over gehad.