Kaartje bij geboorte/overlijden tweeling

Discussie in 'De lounge' gestart door ourwish, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ourwish

ourwish Actief lid

17 feb 2008
    130
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Een collega van mijn man is bevallen van een tweeling, helaas is 1 meisje overleden, met het andere meisje lijkt het goed te gaan.
    Nu willen we een kaartje sturen, weet iemand een toepasselijk gedichtje of iets wat ik er op kan zetten?
    Het is natuurlijk heel dubbel, aan de ene kant groot verdriet wegens het verlies en aan de andere kant vreugde wegens de geboorte van een dochter................................

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Schrijf gewoon je gevoel op.
    Zoals de laatste zin van je berichtje, zo is het, dus waarom schrijf je dat niet op?
    Te weten dat je aan ze denkt is vaak al genoeg.
    De juiste woorden heeft toch niemand.

Sterkte!

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Geef aandacht voor beide gevoelens: het geluk voor de geboorte van het ene meisje maar het intense verdriet over het verlies van het andere meisje. Zet het op 1 kaartje, ze horen immers bij elkaar. Laat weten hoe erg je het voor ze vindt. Maak het niet 'minder erg' omdat ze gelukkig nog 1 kindje heeft (ik weet zeker dat je dat er niet op zet, maar er zijn echt mensen die dat doen..)

Lief dat je ze een kaartje stuurt, het lijkt me echt afgrijselijk om een kindje te verliezen.

sterkte
    Amber

4. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Heb even zelf een gedichtje geprobeerd in elkaar te zetten, misschien is het wat om op het kaartje te schrijven...

Twee wondertjes, o zo klein
    Geboren uit liefde, maar het mocht niet zo zijn
    Vreugde en verdriet ligt dicht bij elkaar
    Een geboorte zo fijn, een verlies zo naar

Het is zoeken voor ons naar de juiste woorden
    om te zeggen aan jullie wat we bedoelen
    We waren blij, maar lieten ook een traan toen we het hoorden
    en proberen te begrijpen wat jullie voelen

We hopen dat jullie een balans zullen vinden tussen het verwerken van jullie verdriet en het mogen genieten van het kleine geluk.
    Liefs van.....Ourwish

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Mooi gedichtje, San.
    Misschien is het iets voor Ourwish om op het kaartje te zetten. Of een gedeelte ervan.

Het is een ontzettend moeilijke, en pijnlijke situatie. Fijn dat je een kaartje wilt sturen, Ourwish. Dan weten ze in ieder geval dat je aan ze denkt.

6. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ja San76, ik denk dat je het zo heel mooi op een kaartje kunt zetten. Mooi beschreven!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Lief van je dat je deze mensen een kaartje gaat sturen, dat zullen ze zeker waarderen! Schrijf vanuit je hart en wees eerlijk (maar vermijdt de cliche's, zoals 'gelukkig heb je er nog 1' of 'ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven') Ik weet dat jij dit niet zou doen, maar geloof me, zulke opmerkingen heb ik echt gehad en dat doet zo'n pijn. Vertel ze hoe mooi het is om 2 meiden te mogen krijgen en hoe afschuwelijk het is dat ze nu zonder een dochter verder moeten. Dat ze altijd bij hen zal horen en dat jullie dit weten, dat ze ook in jullie ogen bij het gezin hoort. En weet, een plekje vinden voor een overleden kind? dat bestaat niet, dus wens dat dan ook niet voor ze. Ik wens mensne ook geen sterkte meer, maar ik wens ze vooral heel veel licht en liefde.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vind gedichtjes niet vaak mooi, maar van deze kreeg ik waterige oogjes.. Wat ontzettend mooi!

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    ja inderdaad een heel mooi gedichtje!

Deel Deze Pagina