Hey Meiden, Ik heb eergister een verkeerde beweging gemaakt en nu een ontzettend zere onderrug/bekken. Echt alles wat ik doe doet zeer. Het voelt helemaal stijf.Bij lopen dreunt iedere stap, bij niezen en hoesten zak ik door de grond en opstaan of naar de wc gaan lijdt tot tranen. Heel vervelend want ik kan ook echt mijn jongste niet optillen. Wat is nu het best om te doen? Plat liggen of juist in beweging blijven? Moet ik ergens mee smeren oid. Kan ik iets doen om dit te verlichten. Ik heb uiteraard al spierverslappers en pijnstillers genomen.
Zou wel gaan bewegen. Bij stilzitten word alles stijf en word het nog erger. Een rondje wandelen met kinderwagen. heb je toch wat steun.
Jep, bewegen. Ik ben een paar dagen geleden keihard gevallen, de hele linkerkant van mijn rug ( die de klap opving ) is stijf,beurs en helemaal vast. Onze buurvrouw is sport masseuse, die heeft mij gisteren helemaal los gemaakt. Nu heb ik geen pijnstilling meer nodig, gelukkig. Wellicht een idee om een goede masseuse in de buurt op te zoeken?
Je moet het warm houden en liggen, lopen en zitten afwisselen! Helaas weet ik hoe je je voelt Bij mij is het er gisteren weer ingeschoten! Fijn, met een bevalling voor de deur!! (en alleen maar pcm mogen) Ik kan nu dus ook eigenlijk niks meer! Je kan ook de fysio bellen. Eerst om te masseren en als het wat beter gaat voor oefeningen om je rugspieren te versterken. Heel veel sterkte!
In beweging blijven. Zelf doe ik altijd oefeningen, maar ik kom al de helft van mijn leven bij de fysio dat ik voor ongeveer alles wel een oefening weet die voor mij werkt. Voor mijn rug ga ik altijd op mijn rug op bed liggen, benen plat en dan je benen om en om 'uitrekken' (kleine bewegingen) of op mijn rug liggen, benen opgetrokken en dan van links naar rechts rollen...je knieën richting het matras bewegen, maar niet zo ver dat ze het matras raken zeg maar. En op je rug met de benen opgetrokken en dan met je billen omhoog, wervel voor wervel 'afrollen' en dan voorzichtig weer met je billen naar beneden op het matras
Dat zijn voor mij idd ook hele bekende oefeningen Maar als het er echt net ingeschoten is, ben ik al blij dat ik mijn bed uberhaubt uit kom. En mijn sokken aan kan krijgen. Dan kan ik die oefeningen echt nog niet..... Dat komt pas als het weer wat beter gaat.....
Ik heb dit nog nooit gehad (en wil het ook niet nog een keer) Zou morgen een dagje weg gaan met mijn man maar zie het somber in. Mijn dochter zei vanmorgen "mam, misschien moet je ook maar zo een looprekje als oude oma kopen"haha. Ik zie mezelf nu inderdaad even geen oefeningen doen. Ben inderdaad blij als ik van de bank kom en uit bed kom
Ja, het is echt heel pijnlijk!! Vrees dat een dagje weg er morgen idd niet in zal zitten! Ik loop idd soms ook met een kruk. Vooral om mezelf omhoog te duwen vanuit de bank of van de wc af! Met een beetje geluk gaat het binnen een paar dagen beter. Ik heb het 2 jaar geleden een maand gehad. Zelfs een gipscorset gehad. Vreselijk veel pijn gehad. Hopelijk valt het mee voor je!!
Bij mij is het 'gelukkig maar' een te hoge spierspanning, het is nog nooit in mijn rug geschoten. Ik doe de oefeningen standaard 's ochtends en 's avonds. Soms een hittepit of kruik tegen mijn rug aan om de spieren te helpen ontspannen of onder een warme/hete douche en wat voorover hangen.
Het ligt eraan. Als het spit is (en als ik het zo lees dan kan het maar zo zijn) acuut of lichte spit dan moet je plat en zo nu en dan eens bewegen (lees; plassen en een rondje rond bed) en sowieso moet je met spierverslappers oppassen want je denkt al gauw weer wat te kunnen maar das dus het gevaarlijke ervan. Ik zeg ff langs een dokter om na te kijken wat het is. Rugpijn is heel wat anders en dan moet je idd in beweging blijven.
Daar verschillen de meningen dan blijkbaar ook over. Want 2 jaar geleden had ik dus spit. En moest juist proberen ook wat te bewegen. Nou ik was al blij als ik kon plassen. Moest vd wc gehaald worden. Kon me niet afdrogen en aankleden, dus bewegen ging gewoon niet. Maar dat was wel het advies....