Help...wij gaan van 16 tot en met 18 december naar Parijs. We komen aan op Paris Nord om van daar uit naar ons hotel te gaan bij metro station Corentin Celton. Nu willen wij voor deze 3 dagen een metroticket hebben waar we onbeperkt mee kunnen reizen of een metroticket waar we 1 dag onbeperkt mee kunnen reizen en daar dan meerdere kaartjes van kopen. Nu heb ik al gelezen over een carnet (10 losse kaartjes die elk 2 uur geldig zijn?) en de Mobilis en Carte Orange. Ik weet dus echt niet wat ik nu het beste kan aanschaffen en wat het goedkoopste is. We gaan vooral voor de sightseeing omdat manlief er nog nooit is geweest. Wie o wie kan ons verder helpen? Alvast bedankt. Groetjes, Patricia
Mis heb je hier iets aan :Metro Parijs - Het goedkoopste kaartje | Reizen en Recreatie: Steden Parijs à la carte - Rond de feestdagen
wij hadden een kaartje voor 3 dagen, onbeperkt reizen. Scheelt je een hoop gedoe, en ze zijn daar helemaal niet duur hoor!
Inderdaad Paris Visite! Hadden wij ook, scheelt een hoop gedoe en wel zo makkelijk! Kun je bij bijna ieder metrostation kopen en zeker op Gare du Nord. Daar hebben wij 'm ook gekocht.
Ik zou voor dag twee (de 17de) een dagkaart kopen en niet voor drie dagen. De eerste (16de) en de laatste dag (18de) neem ik aan dat je halverwege de dag aankomt of vertrekt. Omdat je man nog niet eerder in Parijs is geweest denk ik dat je het ook al super vind om door de straten te slenteren. Voor de tweede dag zou je dan wat grotere dingen kunnen bekijken. Aankomst dag Eiffeltoren en dan eten en misschien nog wat bekijken. Dag twee meerdere grote dingen. En dag drie Sacre Coeur of zo ... Voor de eerste en laatste dag zou je dan losse kaartjes of carnet moeten kopen ... Los kaartje kost 1,50 (misschien ondertussen 1,60) en dagkaart kost gemiddeld 6 euro pp. Overigens kun je inderdaad op bijna alle stations alle soorten kaarten kopen. Omdat het op Gare du Nord waar je aankomt erg druk is zou ik je de tijd besparen en een los kaartje kopen in de automaat en eerst naar je hotel gaan. Weet niet of je de route weet maar neem de paarse lijn vier naar Porte d'Orleans en stap over op Gare Montparnasse, let op dat je naar een metro zoekt en niet naar de treinen het is daar nogal groot, op de groene lijn 14 en blijf zitten tot aan de halte Corentin Celton. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag. Veel plezier! Greetings
Bedankt voor de reacties. De link van Marnat had ik nog niet ontdekt. We komen aan rond 14 uur vrijdag en stappen zondag om ca. 15.00 weer op de trein naar NL. Manlief wil ook 's avonds op pad i.v.m. de kerstsfeer. Ik ga nog even rekenen wat nu handiger is maar zoals ik het nu zo lees zal het de Paris Visite worden. @ Nic Bedankt voor je advies over de route naar het hotel Had het al beetje uitgevogeld. Ben er 15 jr geleden voor het laatst geweest. Misschien dat we onderweg naar het hotel nog wel ergens tussendoor uitstappen en even aan de wandel gaan.
Alles is goedgekomen. Metrokaartje voor de 3 hele dagen gekocht en er lekker veel gebruik van gemaakt. Ook heerlijk weer gehad en alles gezien wat we wilden zien