Hoi dames, mijn goede voornemen van het jaar 2011 is om een geboortekaartje zelf te maken (via kaartje2go.nl haha). Maar ik heb geen idee hoe ik deze moet indelen met teksten enzo.... Mag ik weten wat jullie op het kaartje zetten, welke kleur jullie kiezen enzovoorts? (of gewoon een voorbeeldkaartje hihi). Thanx.....
ik heb dus 2 hele mooie kaartjes gezien op kaartjes2go maar vind het best lastig omdat de meeste kaartjes echt blanco zijn van binnen.... waar zet ik wat neer, welke kleur kies, welke grootte en vooral welke teksten...... heb gelukkig nog even tijd hihi
Goed rond kijken hoe andere kaartjes zijn meestal zo Rechter kant een teks onder op voor bezoek En dan Linker kant midden à boven naam en gedichte. Onder gewicht en soms lengte en datun en dan je adres
Mijn tip: véél proefdrukken aanvragen en lekker op tijd begeinnen. Wij maken ook zelf een kaartje ontworpen en ik heb denk ik wel 8 proefdrukken aangevraagd. Enne lekker knutselen en proberen. Zo ontdek je het vanzelf
Wij zijn trots op de geboorte van onze zoon Naam Hij is geboren op 13 september 2010 om 22.45 Hij weegt 4170 gram en is 56 cm lang. onze naam straat + huisnummer postcode + woonplaats Graag eerst even bellen, voordat je vingertjes en teentjes komt tellen. Wij rusten tussen 12.00 en 15.00 en na 21.00 ------ Dit was onze tekst. Wij hadden de hele tekst gecentreerd, behalve het stukje over bellen / bezoek, die stond wel gewoon rechts. Je kunt bij kaartje2go één lettertype en tekstgrootte per tekstvak kiezen. Ik vind het wel mooi om de naam van het kindje wat groter te doen. Daar moet je dus een apart tekstvak voor maken. In het vak waar je "Wij zijn trots op... " etc heb staan, moet je dan een paar enters geven om ruimte te maken. Dat is even passen en meten.
Ik heb de kaartjes van onze kids ook grotendeels zelf ontworpen, op basis van allerleii andere kaartjes. Veel gekeken op internetsites en vervolgens naar de plaatselijke drukker gegaan. Daar ontwerpen ze veel kaarten en hebben dus ook veel zelfgemaakte voorbeelden. Zo zelf mijn idee ingediend en hiervan werd dan een proefdruk gemaakt. Na een aantal proefdrukken was het kaartje en de tekst zoals wij het mooi vonden. Veel kaartjes kijken is ook mijn tip. En je kan ook kijken of er een drukker bij jou in de buurt zit die kaartjes maken. Lijkt mij toch handiger dan via een internetsite. Groetjes!
Ik liep er ook een beetje tegenaan dat ik het via internet lastig vond om compleet blanco kaartjes leuk te krijgen. Maar je moet eens kijken op www.baby-cards.nl . Daar staan echt super veel voorbeeldkaarten op, die je dan zelf qua tekst, kleur etc. op een hele simpele manier aan kunt passen. En je kunt ook een proefdruk aanvragen voor een paar euro. Ik vind het in ieder geval 1 van de beter sites tot nu toe, want ik zit ook altijd zo te klungelen als ik het helemaal zelf moet doen... En wat de tekst betreft: hou het bij jezelf. Wij zijn bijv. niet van die gedichten-types (vind ik al snel veel te zoet klinken), dus wij hebben nu een beetje een humoristische tekst gemaakt. Dat past het beste bij ons en dan komt toch het meest authentiek over.
Wij doen ons kaartje van 'het saakje' in zwolle. Die hebben mix and match en zelfs dan kan je nog dingen anders aanpassen. Even googelen. Charlie
ik ook via poobies...voor mij was het net meer keus en mogelijkheden ik ging eerst allemaal voorbeeld kaartjes op div sites beijken...wat voor type kaart ik eigenlijk wilde...gewoon inspiratie op gedaan...en toen stapje voor stapje gekeken of dat mogelijk was met dat programma...
Het aankondigingskaartje voor onze zoon en nu voor de tweeling heb ik als grafisch ontwerpster, natuurlijk, zelf ontworpen! Origineel en echt iets van onszelf. Verder loopt er ook nog een kaartje voor iemand anders die ik nu ontwerp. Qua indeling zijn er wel wat "regels": naam/doopnaam etc (datum, gewicht etc) altijd rechts. Dat zien mensen als eerst en willen ze ook als eerste weten! Naam op voorkant haalt de verrassing weg en lezen ze de binnenkant minder goed. Overige rechts, zoals adres, een gedichtje of tekstje wanneer mensen mogen bellen.
Ik heb ons trouwkaartje via kaartje 2go gedaan... als je de binnenkant te blanco vind, kan je daar ook plaatjes aan toevoegen he! Iets wat je zelf mooi vind via een google plaatje ofzo... of met kaders er omheen... eigenlijk kan je dr alle kanten mee op! Misschien gewoon een paar uur voor uit trekken en is gaan experimenteren?! Succes!
Haha, grappig die "regels". De door mij ontworpen kaartjes voldoen hier nl. helemaaaal niet aan . Maar ik vind het niet erg. Als ik de kaarten maar mooi vind. Ik gebruik de voorkant ook nog voor andere dingen dus ben blij dat de naam hier op staat. Staat bijv. op het toilet/ in fotoboek.
Eigenlijk net zoals Macy77 ga ik zelf de kaartjes binnenkort ontwerpen. Dan haal ik een mooi ontwerp van internet af en geef er een eigen draai aan, daarna print ik ze zelf op dik papier / karton. Als je een beetje creatief bent ingesteld is dit wel zo leuk én orgineel om te doen! En daarbij scheelt het ook nog een boel geld als je veel kaartjes nodig hebt!
heb nu 2 voorbeeldkaarten klaar en ben er echt wel al blij mee. onze trouwkaarten hebben we destijds ook zelfgemaakt en ook zelf geprint, maar als ik die nu terugkijk denk ik: oh mijn god wat kinderachtig hihi. Vandaar dat ik nu zelf niet wil printen maar toch beetje via drukker wil doen..... We gaan maar eens flink beginnen experimenteren dan!!! THanx voor de hulp in elk geval!!!!